Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Senior Marketeer

Theaterkrant - Amsterdam - 01-03-2021 Naar vacature  

Gepubliceerd op: 1 maart 2021

Contract:
20 - 24 uur per week

Vanaf:
op korte termijn

Plaats:
Amsterdam

Organisatie

Nieuwsgierig, innovatief, ambitieus en met grote liefde voor de kunst creëert WAT WE DOEN multidisciplinaire voorstellingen. Altijd met als doel om maatschappelijke dilemma’s in hun complexiteit toegankelijk, inzichtelijk en ‘beleefbaar’ te maken voor diverse publieken. Vaak door middel van theater, maar ook met podcasts, stand-up comedy en lezingen. WAT WE DOEN kiest de vorm die past bij het onderwerp én het publiek. Om zo een gesprek te starten over de wereld om ons heen.

WAT WE DOEN is een kleine, flexibele organisatie in 2017 gestart door regisseur Floris van Delft. De kern bestaat uit de artistiek directeur/regisseur, de zakelijk directeur, de senior marketeer, de zakelijk producent, de technisch producent en de redacteur/onderzoeker. Deze zes vormen samen 'de redactie', die inhoudelijk en zakelijk de lijnen uitzet en uitvoert. Het team wordt voor elk project aangevuld met freelance krachten.

Vacature

Als Senior Marketeer ben je een belangrijk onderdeel van deze kleine, ambitieuze organisatie en maak je als zodanig deel uit van ‘de redactie’. Je bouwt mee aan de positionering van WAT WE DOEN en bent eindverantwoordelijk voor de voorstellings- en projectmarketing. Samen met de rest van de redactie ga je op zoek naar nieuwe wegen om publiek te vinden en om verbinding aan te gaan met niet-culturele partners en weet je de artistieke en maatschappelijke ambities op een frisse manier te vertalen naar effectieve campagnes voor een divers publiek.

Wij zoeken

● Je bent een bouwer, die graag op zoek gaat naar nieuwe wegen om publiek te vinden en om verbinding aan te gaan met niet-culturele partners.
● Je bent praktisch ingesteld en vindt het leuk om ook zelf de handen uit de mouwen te steken.
● Je kent de stad Rotterdam en vindt er gemakkelijk je weg.
● Je voelt je thuis in een kleine, gedreven organisatie die het niet schuwt om nieuwe paden te maken.
● Contentmarketing, online marketing en social media zijn voor jou een tweede natuur.
● Je hebt een groot netwerk en een brede interesse en actuele kennis van het vak.
● Je hebt een vlotte pen en bent een goede communicator.
● Je hebt minimaal 3 tot 4 jaar ervaring als marketeer in de podiumkunsten in een vergelijkbare functie of bent er overtuigd van dat je klaar bent voor een volgende stap in je loopbaan.

Taken

● Bedenken en uitzetten van de communicatie- en branding strategie voor WAT WE DOEN als geheel en voor de diverse projecten.
● In samenwerking met de redactie onderhouden en uitbreiden van het netwerk van samenwerkingspartners binnen en buiten de culturele sector.
● Bewaken van de marketingbegroting.
● Schrijven van nieuwsbrieven en het bijhouden van de website en social media.
● Persbenadering en contacten onderhouden met pers.
● Contacten met theaters, partners, freelancers en communicatiebureau Het Echte Werk voor campagnes van de verschillende producties.
● Drukwerkbegeleiding.
● Opzet en beheer van de database.
● Aansturen van freelance project marketeers.

Wij bieden

Een uitdagende baan voor 20 - 24 uur per week in de kern van een kleine, ambitieuze organisatie - die in aanloop naar grote producties af en toe uitgebreid wordt met extra (freelance) marketeers- waar volop ruimte is voor eigen initiatief en ideeën. Een bijzondere werkplek in Rotterdam-Zuid en een salarisconform CAO Theater en Dans (Schaal VI, afhankelijk van ervaring tussen €2.438 en €3.750 bruto per maand op basis van fulltime). De aanstelling is in eerste instantie voor 1 jaar die bij wederzijds enthousiasme wordt verlengd.

WAT WE DOEN wil een inclusieve organisatie zijn en onderschrijft de Code Diversiteit & Inclusie. We streven ernaar dat ons team een afspiegeling vormt van de samenleving. In de selectieprocedure houden we hier rekening mee.

meer...



Meer vacatures van Theaterkrant