Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Allround vergunningverlener veiligheid
Gemeente Nijmegen - 29-09-2022
Naar vacature
Binnen de afdeling Veiligheid, Juridische zaken en Bestuursondersteuning dragen we door middel van vergunningverlening en handhaving bij aan veilige horeca en evenementen in onze stad Nijmegen. Hiervoor zoeken we een allround vergunningverlener voor standplaatsen, objecten en evenementen. Wij zoeken een enthousiaste harde werker die ons team komt versterken.
Wat ga je doen?
Als allround vergunningverlener ga je aan de slag met de aanvragen van ondernemers, organisatoren en inwoners. Je werkt binnen het team vergunningen samen met onder andere de vergunningverleners, de handhavingscoördinator en juridisch medewerkers. Daarnaast werk je ook samen met diverse collega's van andere afdelingen binnen de gemeente en met diverse partners zoals de brandweer en de politie. Het is jouw verantwoordelijkheid om aanvragen en adviezen integraal te toetsen en kwalitatief goede vergunningen af te geven. Hierbij dien je in staat te zijn om een goede belangenafweging te maken. Daarnaast heb jij oog voor politiek en/of maatschappelijk gevoelige zaken die samenhangen met vergunningen.Je taken bestaan uit:
- Het te woord staan van aanvragers en andere belanghebbenden bij vragen omtrent standplaatsvergunningen, objectenvergunning of evenementenvergunningen.
- Het beoordelen van de aanvragen die binnen komen. Je toetst op volledigheid, maakt een risico inschatting en zet advies uit bij de diverse collega’s en/of partners. Je bent in staat om adviezen af te wegen om tot een gedragen besluit te komen.
- Het maken en verlenen van de diverse vergunningen na toetsing.
- Het signaleren van bestuurlijke gevoeligheden en stemt deze indien nodig direct af.
Wie zijn wij?
Je komt te werken binnen de afdeling VJB (Veiligheid, Juridische zaken en Bestuursondersteuning en advies) in het bureau Veilige en Weerbare stad. We zijn een dynamisch team dat bestaat uit ongeveer 30 zelfstandige professionals. Samen met onder andere vergunningverleners, informatiecoördinatoren en overige collega’s in en buiten het veiligheidsdomein werk je intensief samen om het vergunningverleningsproces goed te laten verlopen. Jullie hebben een nauwe afstemming met elkaar en leggen verantwoording af aan de coördinator.Wat bieden wij jou?
- Een tijdelijk contract van één jaar met uitzicht op een vast dienstverband, voor minimaal 28 en maximaal 32 uur per week.
- Een functie ingeschaald in schaal 8, met een maximum brutosalaris van € 3.732 bij een volledige werkweek van 36 uur.
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een individueel keuzebudget van 17,05% per jaar.
- Een intern opleidingsaanbod, zowel fysiek als digitaal.
- Faciliteiten op het vlak van hybride werken, laptop en smartphone, mogelijkheid tot thuiswerken en ontmoetingsruimtes op kantoor.
Wie zoeken wij?
We zijn op zoek naar een gedreven collega die denkt in mogelijkheden en gewend is om binnen kaders te werken. Je bent bestand tegen drukte, gaat hier flexibel mee om en kan vooruit denken. Het afwegen van verschillende belangen gaat je gemakkelijk af, zonder hierbij de risico’s uit het oog te verliezen. Je werkt graag planmatig en je bent hierbij gericht op het behalen van resultaat. Tot slot ben je een teamplayer die een prettige werksfeer belangrijk vindt.Daarbij voldoe je aan de volgende eisen:
- Je hebt een afgeronde MBO opleiding.
- Je bent communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk.
- Ervaring met het vergunningverleningsproces van standplaatsen, objecten en/of evenementen is een pré.
Hoe solliciteer je?
Solliciteren kan direct online. Je kunt reageren tot en met zondag 16 oktober 2022. De sollicitatiegesprekken staan gepland op donderdag 3 november 2022. Gezien de werkomgeving en aard van de werkzaamheden geldt voor de functies binnen het bureau Veilige en Weerbare stad een verzwaarde verklaring omtrent gedrag (VOG). Dit maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure. De startdatum is zo spoedig als mogelijk.meer...
Meer vacatures van Gemeente Nijmegen