Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Raadsadviseur
Solliciteer uiterlijk
zondag 23 oktober 2022
Huizen
25 uur
2865 - 5372
HBO
Vacature
Toevoegenaan favorieten
Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening ‘Goed geregeld, graag gedaan!’
Huizen werkt aan grote opgaven. Een paar voorbeelden zijn de invoering van de Omgevingswet, het uitbreiden van de digitalisering voor inwoners en collega’s, een klimaatneutraal Huizen in 2050, uitvoering geven aan de kustvisie en dienstverlening op maat voor alle inwoners. Ook werken we intensief samen met gemeenten in de regio Gooi en Vecht. Zo doet Huizen de uitvoering van de werkzaamheden in het sociaal domein voor de gemeenten Laren, Blaricum en Eemnes.
Raadsgriffie
De raadsgriffie verzorgt de ondersteuning aan de raad, de door de raad ingestelde commissies, de in de raad zitting hebbende fracties, de individuele raads- en commissieleden en de raadsvoorzitter en de commissievoorzitters. De griffie bestaat uit in totaal 5 medewerkers.Binnenkort ontstaat een vacature voor de functie:
Raadsadviseur
Wat ga je doen
- Je draagt zorg voor de voorbereiding en totstandkoming van de agenda's voor de vergaderingen van de drie raadscommissies. Je bent, mede in verband daarmee, aanspreekpunt voor de commissieleden en commissiegriffiers.
- Tevens ben je belast met de raadscommunicatie. Dat omvat beheer van de raadswebsite, het informatie verstrekken via en bijhouden van social media en het versturen van de wekelijkse raadsinformatie dat alle gedurende een week verzamelde informatie omvat voor raad en commissies.
- Je doet het beheer van het digitaal vergadersysteem en je onderhoudt in dat kader contact met de gebruikers en de leverancier.
- Je bent degene die praktische zaken regelt. Dat omvat onder meer het organiseren van werkbezoeken, beleggen van informatiebijeenkomsten, het jaarlijks raadsdiner, buffetten tijdens begrotingsraadsvergaderingen.
- Bij alle voornoemde werkzaamheden kan gerekend worden op ondersteuning van de beide collega's van agendering.
- Je bent naast de griffier ook het aanspreekpunt voor raads- en commissieleden.
- Je bent in ieder geval aanwezig bij de raadsvergaderingen. In overleg met de raadgriffier kun je ook betrokken zijn bij andere (avond)activiteiten van raad en/of commissies.
- Ad hoc neem je deel aan projecten binnen de griffie en/of projecten waarbij de griffie betrokken is.
- Je bent bij afwezigheid van de griffier zijn plaatsvervanger.
Wat breng je mee
- Je hebt minimaal HBO-werk en denkniveau met bij voorkeur een bestuurlijk-juridisch achtergrond.
- Je hebt ervaring met het werken bij de gemeente en met (een groot deel van) de werkzaamheden in de functie.
- Je bent in bezit van het diploma commissiegriffier of startend griffier of je bent bereid dit te behalen. Verdere trainingen/opleidingen volgen vind je ook geen probleem.
- Je legt makkelijk contact met mensen en zij met jou, schrijven gaat je goed af en je bent klant- en resultaatgericht.
- Je bent goed in organiseren en het regelen van zaken.
- De werkdruk is van tijd tot tijd best hoog. Je bent praktisch en flexibel ingesteld en het is geen probleem voor je om extra uren te maken als dat nodig is.
Wat bieden wij jou
Bij deze leuke, afwisselende en veelzijdige functie, vanaf een nog nader af te spreken datum, staat jouw verdere persoonlijke ontwikkeling hoog op onze agenda. Verder hebben we voor jou:- een jaarcontract, met de intentie om dit te verlengen voor onbepaalde tijd.
- een leuke en afwisselende functie voor 25 uur per week. De uren worden verdeeld in overleg met de raadsgriffier, waarbij in ieder geval de donderdag een vaste volledige werkdag is.
- een maximaal bruto maandsalaris van € 4.671,- (schaal 10) op basis van 36 uur per week. Inschaling gebeurt op basis van kwalificaties en ervaring. Doorgroei naar schaal 11 (maximaal € 5.372,- bruto bij 36 uur) is op termijn mogelijk.
- individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je salaris. Je hebt zelf de vrijheid hoe je dit laat uitbetalen. Dat kan ook zijn voor de aanschaf van extra verlofdagen of fiscale voordelen zoals uitruil forensenvergoeding of een sportabonnement.
- een laptop en mobiele telefoon.
- flexibele werktijden en de mogelijkheid om, in overleg, vanuit huis te werken
Meer informatie en reageren
Voor meer informatie over deze functie kun je terecht bij Jan Veenstra, raadsgriffier. Zijn telefoonnummer is (06) 54 36 65 31.Heb je belangstelling?
Reageer dan snel via de sollicitatiebutton. We sluiten deze vacature uiterlijk opzondag 23 oktober a.s.
maar daar wachten wij niet op: kandidaten die wij graag willen spreken krijgen voor die tijd al een uitnodiging voor een oriënterend gesprek.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
meer...
Meer vacatures van Werkenvoorgooivechteem