Inloggen - Registreer  

Assistent) Casemanager Bewindvoering

Pactus - Doetinchem - 25-02-2021 Naar vacature  

Functieomschrijving

Pactus is erop gericht om de financiële belangen te behartigen van personen die tijdelijk of blijvend niet in staat zijn dit zelf te doen. Verder vertegenwoordigen we in de rol van mentor of curator ook de persoonlijke belangen van cliënten. Oorzaken hiervan kunnen lichamelijke en/of psychosociale redenen zijn, maar ook schulden of verkwisting. Pactus ziet zichzelf als een ‘financieel zorgverlener’ en staat ook op deze wijze in het werk en in het contact met de cliënt. Daarnaast is ontwikkeling van de Financiële Zelfredzaamheid een belangrijk speerpunt binnen Pactus.

Momenteel heeft Pactus een vacature voor een
(Assistent)
Casemanager Bewindvoering
(32 tot 36 uur per week)
De Assistent Casemanager wordt in principe binnen een tijdsperiode van twee jaar opgeleid tot volledig zelfstandig Casemanager en werkt in die periode onder toezicht en samen met de Casemanager.

De Casemanager Bewindvoering voert de regie en verricht alle uit de bewindvoering voortvloeiende werkzaamheden. Deze zijn veelal administratief (juridisch, economisch en fiscaal) van aard. Tot het takenpakket van de Casemanager Bewindvoering behoort onder meer het voeren van intakegesprekken, analyseren van de (schulden-)problematiek en opstellen van een plan van aanpak. Het stabiliseren van de financiële situatie en het opstellen van rapportages t.b.v. de rechtbank. Het (bijstaan in het) aanvragen en contoleren van alle mogelijke uitkeringen, (belasting)toeslagen, kwijtscheldingen en overige inkomensondersteunende voorzieningen. Het schrijven van verweer- en bezwaarschriften, aangifte inkomstenbelasting en het berekenen van de beslagvrije voet. Indien er sprake is van problematische schulden die niet binnen afzienbare periode kunnen worden afgelost, verwijs je door naar de schuldhulpverlener en begeleid je het MSNP- en eventueel het vervolgtraject (WSNP). Bovendien zorg je voor de verkoop en ontruiming van woningen, en de verhuizingen van je cliënt. Tot slot behoort het stimuleren van de zelfredzaamheid van cliënten tot je takenpakket.

Functie-eisen: Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega die voldoet aan onderstaande functie-eisen;
  • Als Casemanager beschik je over een HBO diploma (SJD, MER, HEAO of gelijkwaardig). Deze eis is wettelijk en dit is dus een ‘harde eis’
  • Als (Assistent) Casemanager beschik je over een MBO-4 diploma (bij voorkeur een diploma Sociaal Juridische Dienstverlening of gelijkwaardig). Ook deze eis is wettelijk en dus een ‘harde eis’
  • Je kunt een VOG overleggen met betrekking tot deze functie
  • Je hebt kennis van en inzicht in (sociaal-)juridische en financiële procedures
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving
  • Je hebt ervaring met administratieve processen en automatisering
  • Je hebt ervaring binnen de doelgroep en hebt o.a. kennis van (psychische) ziektebeelden, verslavings- en/of LVB-problematiek
  • Je hebt zeer goed ontwikkelde communicatieve vaardigheden
  • Je bent kordaat, accuraat, stressbestendig en oplossingsgericht
  • Je kunt goed werken in een team en je kunt omgaan met kritiek
  • Kennis van de standaard Microsoft Office pakketten, zoals Excel en Word, is een vereiste
  • Kennis van softwarepakketten zoals 2Work en/of OpenDis strekt tot grote aanbeveling
  • Je bent enthousiast, leergierig en resultaatgericht en je mag soms best wat eigenwijs zijn
  • Je werkt efficiënt en je kunt snel schakelen
In verband met de huidige wetgeving is de opleidingseis en het kunnen overleggen van een VOG een ‘harde’ eis. Voldoe je daarnaast niet geheel aan het profiel, maar lijkt de functie je wel heel leuk dan nodigen we je hierbij toch uit om te reageren. Enthousiasme en leergierigheid is dan wel een must.

Je komt in een collegiaal en hardwerkend team terecht dat kwaliteit zeer hoog in het vaandel heeft staan en de uitdaging aan gaat om de gewenste eindresultaten te behalen in een groeiende organisatie.

In eerste instantie wordt uitgegaan van een contract voor bepaalde tijd, die omgezet kan worden naar een contract voor onbepaalde tijd.
Salaris: €1.700,00 – €3.200,00 per maand (afhankelijk van de functie)
Reageren kan via werken@pactus.nl.

Delen:
Ik zet de eerste stap

Laatste nieuws

Bereikbaarheid

Telefonisch spreekuur: Maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 11.30 uur.
Inloopspreekuur (locatie Doetinchem): Maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag van 11.30 tot 12.30 uur.
Volg de nieuwsberichten voor extra sluitingstijden vanwege feestdagen.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Pactus
Meer 24 -2 Casemanager Bewindvoering vacatures