Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Finance Manager

Cbre - Amsterdam - 03-03-2021 Naar vacature  

Voor meerdere accounts binnen CBRE Global Workplace Solutions ben jij de verantwoordelijke en commerciële finance manager en fungeer jij als het financiële geweten en stuur je een klein team aan. Ben jij die communicatieve Finance Manager die wij zoeken? Lees snel verder!

Wat ga je doen?

In deze rol als Finance Manager bij CBRE Global Workplace Solutions (GWS) fungeer jij als het financiële geweten van het bedrijf en bied je ondersteuning in de vorm van het aanleveren van managementinformatie, financiële analyses en beslissingsinformatie. Jij hebt de financiële verantwoordelijk voor een groep van accounts van CBRE GWS en je levert een actieve bijdrage aan het ambitieuze groeiplan. Dit doe je door middel van het opstellen en uitvoeren van strategische en operationele initiatieven samen met Business Director en zijn team. Je toont actief leiderschap, je neemt mensen mee, je verbetert processen en zorgt voor een juiste ‘governance’ van de financiële rapportages en dat deze ‘compliant’ zijn.

De belangrijkste verantwoordelijkheid in deze rol als Finance Manager is om uitstekende financiële ondersteuning te bieden aan de verschillende bedrijfsonderdelen en accounts van CBRE GWS en dit te leiden en uit te dagen. Jij bent iemand die klantgericht is en je draagt bij aan het tijdig aanleveren van financiële analyses en rapportages. Dit alles binnen de contractuele vereisten en deadlines.

Directe taken en verantwoordelijkheden in deze rol zijn:

  • Je ondersteunt en stimuleert het financiële contractbeheer voor jouw accounts en zorgt voor een nauwkeurige en tijdige rapportage die in lijn is met het contract van de klant/account.
  • Je zorgt voor de juiste financiële controle:
  • Tijdig en nauwkeurig opstellen en reviewen van balansreconciliaties.
  • Leiden van de maandelijkse financiële afsluiting en review en pro actief sturen en opvolgen van overeengekomen acties.
  • Je bouwt, leidt en motiveert mensen om effectieve prestaties binnen het account aan te moedigen, inclusief samenwerking met andere afdelingen. Je denkt buiten de gevestigde kaders om een optimaal bedrijfsresultaat te behalen.
  • Je begrijpt en speelt in op de behoeften van klanten/accounts (intern en extern), terwijl je effectieve relaties opbouwt en mensen uitdaagt.
  • Ook heb je kennis van financiële procedures en processen en voer je deze uit volgens de vereiste norm. Denk hierbij aan het aanleveren van: financiële rapportages per divisie in lijn met US GAAP en SOX, budgetten, prognoses en werkkapitaalbeheer.
  • Je stuurt een klein team aan waarbij je verantwoordelijk bent voor het coachen en ontwikkelen van de teamleden.
  • Verder ontwikkel je (nieuwe) processen, systemen en infrastructuur om groei en uitbreiding te ondersteunen.
  • Je draagt bij aan het groeiplan door actieve ondersteuning van de Sales afdeling bij het opstellen van prijsvoorstellen voor nieuwe potentiële accounts/klanten.
  • Daarnaast breng je nieuwe ideeën duidelijk en open over. Dit doe je door mensen erbij te betrekken en beïnvloed je beslissingen.

Wat heb je ons te bieden?

  • Een bachelor- of masterdiploma in bedrijfseconomie, accountancy of bedrijfskunde.
  • Min. 6 jaar relevante werkervaring in Finance/Business Controlling, waarvan minimaal twee jaar in een leidinggevende rol, opgedaan in commerciële internationale organisaties.
  • Kennis en ervaring met opereren onder US GAAP en SOX.
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
  • Sterke commerciële, organisatorische en analytische vaardigheden.
  • Mogelijkheid om klanten efficiënte, tijdige en betrouwbare service te bieden.
  • Een sterke persoonlijkheid met een positieve / kritische ingesteldheid, helikopterview, die zich verantwoordelijk voelt, detailgericht, communicatief, teamgericht en pragmatisch is.
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
  • Graag CV + motivatiebrief in het Engels toesturen.

Dit hebben wij jou te bieden!

  • Startsalaris tussen de €60.000 en €75.000 bruto/jaar (incl. 8,33% vakantiegeld).
  • Vaste pensioenregeling én optionele collectieve zorg- en woonhuisverzekeringen.
  • 25 vaste verlofdagen, tot 10 verlofdagen aan te kopen én 2 bonus verlofdagen bij 1 jaar niet ziek.
  • Ontwikkelingsmogelijkheden middels de GWS Academy of externe opleiders.

Over CBRE Global Workplace Solutions

CBRE Global Workplace Solutions is wereldwijd markleider in geïntegreerd technisch, facilitair, vastgoed- én projectmanagement. Wij laten de vastgoedportfolio en de medewerkers van onze klanten excelleren. Wij geloven namelijk dat het creëren van een optimale werkplek waarde toevoegt, zoals een hogere productiviteit en gezondere medewerkers. Met een achtergrond in techniek, facilitair management, vastgoed- of projectmanagement vind je bij Global Workplace Solutions vanzelfsprekend een inspirerende werkomgeving, waar je op het allerhoogste niveau kunt werken met grote, nationale en internationale klanten.

meer...



Meer vacatures van Cbre