Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Praktijkondersteuner Bedrijfsarts /Casemanager Taakdelegatie

Moedigh - Houten - 13-09-2022 Naar vacature  

Lijkt het jou mooi om werknemers met een afstand tot de arbeidsmarkt te begeleiden in hun herstel en re-integratieproces? Kom jij tot je recht in een dynamische werkomgeving waarbij geen enkel spreekuur hetzelfde is? Dan is de functie Praktijkondersteuner Bedrijfsarts / Casemanager Taakdelegatie iets voor jou!

Als Praktijkondersteuner Bedrijfsarts ben je verantwoordelijk voor het coachen en begeleiden van zieke (ex)medewerkers in het kader van hun re-integratie naar werk. Op basis van de initiële beoordeling, richtlijnen en het advies van de bedrijfsarts zoek je samen met de cliënt naar mogelijkheden om herstel te bevorderen. Je doet hiervoor een uitvraag naar de diverse leefgebieden van de cliënt (zowel werk als privé) en gebruikt deze informatie om cliënten te activeren en motiveren in het werken aan hun herstel. Hierbij informeer je cliënten over hun rechten en plichten als (ex)medewerker. Je kijkt nadrukkelijk naar de mogelijkheden van de cliënt en signaleert (potentiële) problemen die een negatieve invloed hebben op het herstel. Jouw doel? Duurzame re-integratie van jouw cliënten in passend werk.

 

Werken onder taakdelegatie

In de functie van Praktijkondersteuner Bedrijfsarts werk je onder taakdelegatie van de Bedrijfsarts. Je draait dagelijks spreekuren en voert een deel van de medisch inhoudelijke taken uit onder instructie, begeleiding en supervisie van de Bedrijfsarts. Je werkt te allen tijde binnen de door de Bedrijfsarts vastgestelde kaders en prognose. Voorzie je vertraging of stagnatie in herstel? Dan initieer je een afspraak met de Bedrijfsarts voor een nieuwe medische beoordeling.

Valkenburg
28 - 40 uur
Functie-eisen
Jij bent een kundige gesprekspartner op het gebied van gezondheid, vitaliteit en verzuimbegeleiding. Je kan goed luisteren en doorvragen, waardoor je in gesprekken snel tot de kern van een probleem komt. Je bent oplossingsgericht en ziet mogelijkheden in iedere situatie. Door jouw inlevingsvermogen en sterke communicatieve vaardigheden weet jij anderen altijd te stimuleren en activeren. Je bruist van vertrouwen, maar bent je ook heel bewust van je beperkingen.

 

Verder vinden wij het belangrijk dat jij je herkent in het onderstaande profiel:
 Minimaal 1 jaar ervaring als Praktijkondersteuner Bedrijfsarts dan wel als Casemanager Taakdelegatie;
 Bij voorkeur een HBO diploma Praktijkondersteuner Bedrijfsarts afgerond of zit in een vergevorderd stadium van de opleiding;
Kennis van informatieverwerking conform wet AVG en Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP);
Kennis van professionele richtlijnen en socialezekerheidswetgeving;
In het bezit van een rijbewijs en bereidheid om naar diverse spreekuur locaties te reizen binnen een uur reistijd.
Waar kom je te werken?
Je werkt inhouse bij een paar verschillende klanten waaronder een Sociaal Werkbedrijf. Deze klant biedt mensen met een verstandelijke, lichamelijke of psychische beperking een beschutte werkplek aan. Je voert de spreekuren fysiek met de werknemer en indien nodig met hun begeleider erbij.

Jij weet jouw expertise over de wet- en regelgeving op een eenvoudige wijze te formuleren die aansluit bij de werknemer met een afstand tot de arbeidsmarkt. Met jouw nuchtere aanpak en geduld weet jij in te spelen op de uiteenlopende reacties vanuit werknemers en zie jij de uitdaging in het omgaan met deze dynamiek. 

Onze opdrachtgever biedt als private uitvoerder een breed palet van diensten aan op het gebied van verzuimpreventie, arbodienstverlening en sociale zekerheid. Het is een dynamisch en groeiend bedrijf met enthousiaste mensen die passie hebben voor het vak.

Het doel: met zorg aan ons toevertrouwde arbeidsongeschikte werknemers begeleiden conform Wet- en Regelgeving met inachtneming van de menselijke maat.

Arbeidsvoorwaarden
Een afwisselende en verantwoordelijke functie bij een groeiende arbodienst met gezellige, enthousiaste en gemotiveerde collega’s. Een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • 27 vakantiedagen (o.b.v. voltijd dienstverband);
  • Reiskostenvergoeding;
  • Pensioenregeling;
  • Ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden;
  • Werken onder taakdelegatie van een (bedrijfs)arts met supervisie op het gebied van kennis en persoonlijke ontwikkeling.
meer...



Meer vacatures van Moedigh