Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Online Manager
Son en Breugel, 32-38 uur
Heb je altijd al in de mediabranche willen werken? Heb jij ervaring in het online marketing veld? En ben jij helemaal thuis in de wereld van social media, nieuwsbrieven en het optimaliseren van websites? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als
Online Manager
bij BCM Media maak je onderdeel uit van een enthousiast en gedreven marketingteam.
Dit ga je doen
Jij bent de online marketing spin in het web. Je houdt je bezig met de uitvoer van onze online marketingstrategie, die jij gaandeweg mee opzet, aanpast en versterkt. Dit doe je door het ontwikkelen, implementeren en continu optimaliseren van verschillende online marketingcampagnes. Dit doe je voor onze eigen special-interest magazinesBuitenleven, Toeractief, Onze Hond, Luister, Herenhuis, Draf&Rensport
en
Horse International
. Jij weet met steengoede online marketing uitingen de lezer te trekken en nieuwsgierig te maken naar onze merken. Daarnaast ben jij, samen met onze redactie, verantwoordelijk voor een goed vindbare website. Je bent gewend met deadlines te werken en die druk heeft geen invloed op de kwaliteit van jouw werk. Dit alles doe je op de marketing afdeling van ons kantoor in Son, waar je in teamverband samenwerkt.
Een aantal van je werkzaamheden op een rijtje:
- Verantwoordelijk voor de creatie, uitvoering en optimalisatie van alle online marketingactiviteiten;
- Optimalisatie vindbaarheid van websites en artikelen voor zoekmachines als Google;
- Actief monitoren en evalueren van de marketingcampagnes;
- Monitoren en optimaliseren van ons online bereik
- Coördineren van de nieuwsbrieven (o.a. via MailChimp);
- Signaleren van trends en ontwikkelingen in online marketingland en deze vertalen naar concrete marketingacties;
- Bedenken, opzetten (landingspagina’s) en monitoren van verschillende (win)acties;
- Op zoek naar populaire onderwerpen en trends voor de verschillende titels om op in te kunnen spelen;
- Plaatsen van banners en advertorials van je sales-collega’s;
- Momenteel werkt het grootste gedeelte van BCM Media thuis in verband met het coronavirus*
Zo ziet een gemiddelde werkdag eruit
Geen dag is hetzelfde als Online Manager bij BCM Media. In de ochtend pak je eerst een lekker bakkie koffie en praat je bij met wat collega’s. Vervolgens zal de contentplanning vanOnze Hond
aangevuld moeten worden met nieuwe content. Nu je toch bezig bent, schrijf je (deels) ook meteen een pakkend bericht op Instagram en Facebook. In de tussentijd is er een aanvraag van sales binnengekomen of jij de resultaten van een campagne van een klant op een creatieve manier (Canva/Powerpoint) wil sturen. In de middag heb je een titeloverleg met de teamleden van
Buitenleven
waar je een aantal actiepunten bespreekt. Aan het einde van de middag zal er nog een advertorial en banner op de Toeractief website (WordPress) geplaatst moeten worden en check je met je marketingcollega’s de acties voor lead generation. Genoeg afwisseling en variatie in werkzaamheden!
Als jij de volgende talenten bezit, zoeken we jou:
- Een MBO+/HBO-denkniveau, bij voorkeur met een opleiding (online) marketing of communicatie;
- Relevante werkervaring op het gebied van online marketing; minimaal 2 jaar
- Kennis van SEO is een pré
- Jij weet je weg te vinden in Google Analytics
- WordPress is voor jou bekend terrein;
- Kennis en ervaring op het gebied van social media en nieuwsbrieven (o.a. MailChimp);
- Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend in zowel woord als schrift en met de Engelse taal kun je prima overweg;
- Een strategische denkwijze;
- Oog voor overzicht en de controle hierop;
- Capaciteit om moeiteloos te schakelen tussen verschillende opdrachten;
- Je wordt enthousiast van het ontwikkelen, verspreiden en vindbaar maken van onze verschillende merken;
- En als je ook nog wat weet van affiliate marketing scoor je bij ons bonuspunten.
Wij bieden je
- een bijzonder leuke en gevarieerde job;
- superleuke collega’s in een platte organisatie
Meer vacatures van Bcm