Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Content Marketeer / Webredacteur BouwStijl Media

BouwKennis - Rotterdam - 27-09-2021 Naar vacature  

Rotterdam, Nederland

Content Marketeer / Webredacteur BouwStijl Media

Omschrijving

Wij zijn momenteel op zoek naar een fulltime contentmarketeer. Ben jij nieuwsgierig en vindingrijk? Weet jij de informatiebehoefte van onze klanten te vertalen naar pakkende verhalen en beelden? Ben je accuraat, planmatig en heb je plezier in het schrijven van artikelen voor zowel online als offline media? Bruis je van de energie en heb je kennis van de bouwsector of ben je bereid je deze snel eigen te maken? Dan staat hieronder jouw nieuwe baan:

Contentmarketeer BouwStijl Media

(20-40 uur per week)

Als onze nieuwe contentmarketeer ga je onder meer:
  • De communicatiebehoefte van klanten vertalen naar passende oplossingen in tekst en beeld;
  • Content creëren, zoals whitepapers, videographics, infographics, projectbeschrijvingen en blogs;
  • Interviews afnemen voor onze klanten;
  • Je eigen projecten begeleiden, plannen en managen;
  • Meedenken met de contentstrategie van onze opdrachtgevers;
  • Actief in de weer met social media.

Hoe jouw dag eruit ziet:
Je dag begint: het is een thuiswerkdag of je bent die dag in ons moderne kantoor. Je vraagt naar de avond van je collega’s onder het genot van je eerste kop koffie of thee en duikt vervolgens in je mailbox. Hier vind je meteen goed nieuws: je hebt de eerste versie van de podcast waarbij je vorige week betrokken was in je inbox (opgenomen in onze eigen studio), even checken natuurlijk!

Vol goede moed ga je aan de slag met het uitwerken van artikelen, interviews en visuals voor één van de magazines die we maken. Tussendoor bel je even met een fotograaf om de briefing voor een aankomend project door te nemen en je beantwoordt nog snel een mailtje van één van de opdrachtgevers waarvoor jij verantwoordelijk bent. Die ochtend verzorg je ook nog een post op LinkedIn van een van ‘jouw’ klanten.

Na de lunch ligt je focus op het organiseren van een zogenoemde powersessie. Volgende week komt een nieuwe klant langs waarmee we een contentstrategie gaan uitdenken en jij wil natuurlijk goed voorbereid zijn. Hiervoor duik je in de huidige contentactiviteiten van de klant en kijk je welke kansen je ziet. Als je hiermee klaar bent, vraagt een van de vormgevers je aandacht. De door jou bedachte infographic is in concept gereed.

Je sluit je dag af met een overleg met het contentteam waarin weer een aantal leuke acties worden bedacht. Daarna neem je nog even je mail door en dan zit de werkdag erop. Je ploft op de bank om even uit te rusten, maar je hebt nog voldoende energie over om er een leuke (sport)avond van te maken.

Vereisten

Om succesvol te zijn beschik je over:
  • Een opleiding op HBO/WO-niveau, bijvoorbeeld. marketing, communicatie of journalistiek;
  • Bij voorkeur redactionele, journalistieke ervaring met zowel digitale als printmedia;
  • Een klantgerichte en flexibele instelling en een goed gevoel voor humor;
  • Kennis van SEO, SEA en SEM, jij wordt onze specialist;
  • Een grote mate van nauwkeurigheid en een goed gevoel voor planning;
  • Een enorme nieuwsgierigheid naar alle ontwikkelingen op het gebied van content en online marketing.
We zijn op zoek naar iemand die zelf op onderzoek uitgaat en oplossingsgericht is. Je bent altijd aan het kijken hoe zaken beter kunnen. Onze cultuur kenmerkt zich als ondernemend, direct en no-nonsense. We werken hard en verwachten dat ook van jou. Je komt te werken binnen een jong, informeel en gezellig team waarbij zeker gelegenheid is voor een goede grap op zijn tijd.

Wat wij bieden:

  • Veel vrijheid en zelfstandigheid.
  • Snel kans op een vaste aanstelling, vaak al na zeven maanden.
  • 25 vakantiedagen bij een werkweek van 40 uur.
  • Reiskostenvergoeding.
  • Pensioenregeling.
  • De mogelijkheid jezelf verder te ontwikkelingen door het volgen van trainingen.
  • De mogelijkheid tot thuiswerken en het indelen van je eigen werkdagen.
  • Een heerlijke gezamenlijke lunch op kantoor.
  • Leuke teamuitjes, zoals een lang weekend weg naar een Europese stad.
  • Een goed te bereiken locatie, zowel met OV, fiets als de auto.
  • Leuke enthousiaste collega’s.

Over BouwStijl Media.

BouwStijl Media is het full-service contentmarketingbureau van BouwKennis (marktinformatiespecialist voor fabrikanten en handelaren in de bouw-, vastgoed- en installatiewereld) en daarmee hét contentbureau voor de bouw, installatie en techniek. BouwStijl Media zorgt voor indrukwekkende content die onze klanten helpt bij het behalen van doelen en klinkende resultaten. Online en offline. Steeds opnieuw. We zijn een full-service contentcollega op afstand die contentstrategieën creëert, bewaakt, uitvoert, evalueert en verbetert. Praktisch, alert, gebaseerd op feiten en met een creatieve energie.

meer...



Meer vacatures van BouwKennis