Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Teamlead commerciële binnendienst

Theuma - Nijkerk - 02-09-2021 Naar vacature  

Functiebeschrijving
De Teamlead Commerciële Binnendienst draagt zorg voor een goed verloop van het commerciële verkooporderproces vanaf het eerste klantcontact tot en met de betaling. De Teamlead coördineert alle klantgerichte werkzaamheden van de binnendienst- en backoffice medewerkers en is het aanspreekpunt voor de bedrijfsleider betreffende de dagdagelijkse gang van zaken. Meer specifiek : het accuraat en tijdig (laten) verwerken van bestellingen in ERP syste(e)men. Het (laten) beantwoorden van telefonische vragen van klanten t.a.v. prijs, product en toepassing, verwerking en onderhoud en after sales (w.o. klachten).

Je staat in voor het zelfstandig oplossen en afhandelen van klachten inclusief registratie in ERP-syste(e)men en je neemt deel aan het klachtenoverleg. Daarnaast los je kwestiefacturen en claims op en handel je deze verder af. Waar je nodig acht doe je dit in samenwerking met de medewerker buitendienst en/of de bedrijfsleider Nijkerk en rapporteer je hierover. Het initieren c.q. afhandelen van aanvragen voor documentatie behoort eveneens tot je takenpakket. Verder overleg je met de interne organisatie over productspecificaties en kostenaspecten zowel tijdens de oriëntatie-, de aanvraag- als de offertefase.

Als leidinggevende zorg je voor een juiste kwantitatieve en kwalitatieve afdelingsbezetting alsook dat er onderling een optimale werkrelatie wordt onderhouden. Je stelt prioriteiten, ondersteunt medewerkers bij vragen en houdt functionerings-, beoordelings- en verzuimgesprekken. Daarbij signaleer je en los je tijdig en onderbouwd eventuele knelpunten op.

Profiel
Je hebt een MBO+/HBO werk- en denkniveau in een technisch/commerciële richting.
Je bent resultaats- en klantgericht, maar ook service georiënteerd, accuraat, stressbestendig en zelfstandig. Je hebt een verantwoordelijkheidsgevoel en vertoont een grote mate van betrokkenheid. De toepassingsmogelijkheden van ERP – software hebben nog weinig geheimen voor je (Microsoft Axapta en/of 365 is een pluspunt) en je bent bedreven in Excel, Word en Outlook. Daarnaast heb je kennis van de bouwmarkt en zijn klanten (bouwmateriaal – en/of houthandel), maar ook van het productassortiment. Eventuele ervaring als coördinator van een commerciële binnendienst is een pluspunt.

Aanbod
Deze functie bevat veel mogelijkheden tot initiatief en zelfontplooiing en biedt reële groeikansen in het kader van de verdere groei van Theuma op nationaal en internationaal gebied.

meer...



Meer vacatures van Theuma