Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Bestuurssecretaris

Kunstloc Brabant - Tilburg - 22-06-2021 Naar vacature  

Gezocht: een bestuurssecretaris als rechterhand van de directeur-bestuurder die ondersteunt en adviseert bij het creëren van de randvoorwaarden en kaders.

Stichting Kunstloc Brabant zoekt per direct een

BESTUURSSECRETARIS

32-36 uur per week
Voorkeur ingangsdatum: 19-7-2021
De bestuurssecretaris is de rechterhand van de directeur-bestuurder en inhoudelijke vraagbaak voor de Raad van Toezicht (RvT), het managementteam (MT) en de ondernemingsraad (OR). De bestuurssecretaris ondersteunt en adviseert de directeur-bestuurder bij de bestuurlijke taken (organisatorisch, inhoudelijk en juridisch), de organisatieontwikkeling, beleidsontwikkelings- en besluitvormingsprocessen. Daarnaast ondersteunt de bestuurssecretaris de RvT bij hun toezichthoudende taken en vervult, indien noodzakelijk, ook een adviserende rol. De bestuurssecretaris brengt belangen bij elkaar, analyseert kansen en beperkingen en vindt evenwicht tussen de creatieve geest en zakelijke instelling.

We zoeken een zelfstandige denker & doener die sterk is in het organiseren van processen. Je bent de regisseur van onze organisatie- en besluitvormingsprocessen.

De bestuurssecretaris is verantwoordelijk voor het ontwerp, de ontwikkeling en verloop van de interne processen ten behoeve van bedrijfsvoering en besluitvorming. Daarnaast houd je je bezig met de ontwikkeling en realisatie van de strategie en het beleid van de gehele organisatie (zoals de totstandkoming van het werkplan, hospitality, facilitaire ondersteuning, etc.). De bestuurssecretaris opereert op strategisch, tactisch en operationeel niveau binnen de organisatie. Het is een zelfstandige functie en vraagt een proactieve houding.

TAKEN

  • je fungeert als sparringpartner voor de directeur-bestuurder in zijn rol richting RvT, OR, provincie, organisatie en externe partijen en geeft (on)gevraagd advies op algemeen bestuurlijk gebied en actuele wet- en regelgeving;
  • je geeft advies over en draagt zorg voor adequate informatievoorziening betreffende organisatiebrede vraagstukken en daarvoor onderhoud je de nodige contacten;
  • je stelt interne reglementen en statuten op en je houdt deze actueel;
  • je bereidt de bestuurlijke verantwoording voor: jaarverslag, bestuursrapportages en andere verantwoordingsstukken;
  • je draagt (in samenwerking met andere afdelingen) zorg voor het tijdig en volledig aanleveren van managementinformatie, jaarrapportages e.d.;
  • je neemt initiatief in en verantwoordelijkheid voor het uitvoeren van interne projecten en/of processen, mogelijk in samenwerking met andere afdelingen/teams;
  • je houdt toezicht op en bewaakt gemaakte afspraken, processen en relevante verplichtingen;
  • je onderhoudt de samenwerking met en draagt zorg voor de continue verbinding en synergie tussen de verschillende betrokkenen en afdelingen;
  • je ondersteunt bij het ontwikkelen en realiseren van de strategie en het beleid van de organisatie, in afstemming met directeur-bestuurder en MT-leden;
  • je signaleert en analyseert interne ontwikkelingen ten aanzien van de bedrijfsvoering en brengt gesprekspartners samen om kansen en/of knelpunten in (de uitvoering van) het beleid en in processen te bespreken;
  • je draagt zorg voor en bewaakt de uitvoering van de Fair Practice Code, de Governance Code Cultuur en de Code Diversiteit & Inclusie;
  • je voert secretaristaken uit ten behoeve van de directeur-bestuurder, waar mogelijk in samenwerking met de hospitality medewerker: beheren van agenda en mail, opstellen en afhandelen van (vertrouwelijke) correspondentie en organiseren, voorbereiden, faciliteren en notuleren van vergaderingen;
  • je geeft hiërarchisch leiding aan de facilitair & hospitality medewerkers (aansturen en bewaken van de werkverdeling, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de medewerkers en het voeren van gesprekken in het kader van de HR-gesprekscyclus).

FUNCTIE EISEN

  • je hebt een relevante opleiding op HBO+ niveau (bestuurskundige of juridische achtergrond);
  • je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie en/of op managementniveau;
  • je hebt affiniteit met de kunst- en cultuursector;
  • je hebt kennis van en ervaring met beleidsontwikkelings- en besluitvormingsprocessen;
  • je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving;
  • je beschikt over een intern kompas (omgevingsbewustzijn, in lijn met organisatiedoelen en provinciale opdracht);
  • je beschikt over verandervermogen en interne flexibiliteit (interne wendbaarheid);
  • je bent in staat om professioneel te handelen (resultaatgericht en adviesvaardigheden);
  • je beschikt over een zelfsturend vermogen en een proactieve en verbindende houding;
  • je bent strategisch intelligent en tactisch vaardig;
  • je beschikt over organisatiesensitiviteit en politiek/bestuurlijke sensitiviteit;
  • je hebt een hoge mate van integriteit.

ARBEIDSVOORWAARDEN

Wij bieden een dynamische en open werksfeer in een organisatie in beweging met ruimte voor eigen ontwikkeling en initiatief. We zijn gevestigd in de prachtige LocHal vlak bij het station in Tilburg van waaruit we op basis van activiteit gerelateerd werken onze werkzaamheden uitvoeren. Werktijden worden in overleg vastgesteld.

De functie is conform het arbeidsvoorwaardenreglement van Kunstloc Brabant ingeschaald in schaal 8 (€ 3.517 - € 5.223 bruto per maand op basis van 36 uur per week). Daarnaast ontvang je maandelijks een individueel keuzebudget (IKB) dat je de mogelijkheid geeft om je arbeidsvoorwaarden af te stemmen op jouw persoonlijke wensen en behoeften. Zo kan je met dit budget bijvoorbeeld zelf bepalen of je liever extra verlofdagen of extra loon wilt ontvangen.

Het gaat in eerste instantie om een tijdelijk dienstverband van 12 maanden met daarna een vaste aanstelling.

OVER KUNSTLOC BRABANT

Kunstloc Brabant wil zo veel mogelijk Brabanders deel laten nemen aan kunst en cultuur. Kunst en cultuur vormen de voedingsbodem voor nieuwsgierigheid, verbazing en verbeelding. Als kunst en cultuur een vanzelfsprekende en onmisbare plek krijgen in het dagelijks leven van iedere Brabander, stimuleert dit vernieuwing in onze samenleving.

Als kennis- en uitvoeringsorganisatie voor Noord-Brabant werkt Kunstloc daarom aan het versterken van kunst en cultuur in de volle breedte. Dit doen we door de betekenis van kunst en cultuur voor onze samenleving zichtbaar te maken, de weerbaarheid van de culturele sector te vergroten, cultuureducatie in en om de school mede vorm te geven en door overheden te adviseren over kunst- en cultuurbeleid. Ook stimuleren we de inzet van kunst en cultuur bij maatschappelijke vraagstukken. We bieden kennis, expertise, netwerk en toegang tot financiële ondersteuning.

Drie jaar geleden fuseerden Kunstbalie en bkkc tot Kunstloc Brabant. Het resultaat is een sterke organisatie die zich bezighoudt met alle werkvelden binnen de culturele sector. Nu is het tijd om de organisatie door te ontwikkelen. Hiervoor zijn wij op zoek naar een regisseur voor onze organisatie- en besluitvormingsprocessen.

SELECTIEPROCEDURE

De werving loopt via de Nieuwe Secretaris. Ben jij een kei in het organiseren van bedrijfsprocessen in een dynamische omgeving? Stuur dan uiterlijk 3 juli 2021 jouw motivatiebrief en curriculum vitae naar

.

INLICHTINGEN

Voor inhoudelijke vragen over de functie of voor inlichtingen over de procedure kun je terecht bij Alice Lammerts van Bueren, de Nieuwe Secretaris, tel: 06 – 558 206 62.

Gezien de huidige personeelssamenstelling van de organisatie streven wij naar inclusiviteit en diversiteit. Wij onderschrijven de Code Diversiteit & Inclusie.

meer...



Meer vacatures van Kunstloc Brabant