Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Manager Bedrijfsvoering

Vbci - Amsterdam - 17-04-2024 Naar vacature  

Standplaats: Amsterdam
Startdatum: 06-05-2024
Einddatum: 05-06-2025
Tijdelijk dienstverband: Ja
Uren per week: 36
Online sinds: 16-04-2024

Functie

Voor een non-profit organisatie in Amsterdam zoeken we een Manager Bedrijfsvoering.
De duur van de opdracht betreft 12 maanden met optie tot verlenging. De opdracht is voor 36 uur per week.

Bedrijfscultuur

De gemeente Amsterdam is als organisatie volop in ontwikkeling en streeft er elke dag naar om een risicobewuste organisatie te zijn, die effectief en resultaatgericht samenwerkt met partners in de keten. Het is een prachtige organisatie, met volop kansen en mogelijkheden voor mensen die hun nek durven uit te steken!

Functiebeschrijving

Voor Jeugdgezondheidszorg zijn we op zoek naar een interim manager bedrijfsvoering. De positie komt vrij omdat de huidige Manager Bedrijfsvoering tijdelijk een andere rol in het MT Jeugdgezondheidszorg speelt.

De organisatie van de GGD bestaat uit 9 lijnafdelingen die op een zeer uiteenlopend aantal gebieden in de maatschappij actief zijn: van infectieziektenbestrijding, jeugdgezondheidszorg, maatschappelijke geestelijke gezondheidszorg en forensische geneeskunde tot veilig thuis en het volledige van een gezonde leefomgeving. Elke afdeling wordt ondersteund door een Bedrijfsbureau. Daarnaast zorgen de GGD brede Centrale Staf en de domeineigenaren voor centrale kaders, beleid en vakmanschap GGD-ras.

Om de primaire processen kwalitatief beter te ondersteunen, is in 2022 het project “Verbetering Bedrijfsvoering” gestart. Onderdeel daarvan is de nieuwe afdeling Centrale Staf waarin de tekst van de PIOFACH is samengebracht. De bedrijfsbureaus verzorgen ieder voor hun eigen lijnafdelingen de financiën (planning en control), business intelligence, functioneel applicatiebeheer, specifieke (zorg)administraties, het secretariaat en waar van toepassing kwaliteitsmanagement en huisvesting. De vier bedrijfsteams werken specifiek met elkaar, de domeineigenaren en de centrale staf aan een optimale ondersteuning van de lijnafdelingen.

Werkzaamheden:
Als manager bedrijfszorg jij dat het MT slagvaardig aan de opgaven van de jeugdgezondheidszorg kan werken en dat de bedrijfsprocessen op orde zijn.
  • Je bent integraal verantwoordelijk voor alle zakelijke aspecten;
  • Je draagt ​​bij aan het creëren van gelijke kansen voor kinderen en jongeren om gezond en veilig op te groeien;
  • Je komt te werken in een team van bevlogen en betrokken professionals.

Op een vergelijkbare financiële draag jij in al jouw lastige en werkzaamheden bij aan de synthetische doelen vanuit de onderstaande rollen:

De strategische zakenpartner:
Jij bent als manager bedrijfsvoering een belangrijke strategische partner voor het afdelingshoofd Jeugdgezondheidszorg. Jij bent de rechterhand en zakenpartner op de organisatie en ondersteuning van de bedrijfsvoering. Je kijkt integraal vanuit de business van de afdeling naar zakelijke vraagstukken. Jouw pro activiteit en senioriteit in advisering is hierin van betekenis.

MT-lid:
Als lid van het Managementteam Jeugdgezondheidszorg draag je actief bij het realiseren van de gedeelde doelen en resultaten. Je draagt ​​zorg voor advies en adequate managementinformatie op afdelingsniveau zodat het MT Jeugdgezondheidszorg de primaire processen kan organiseren. Met scherpzinnige blik denk je proactief mee over zakelijke vraagstukken en adviseur je proactief over het bedrijfsmatig in control blijven van jouw afdeling. Het MT stuurt aan op het gezamenlijke meerjarenplan, dat mede wordt gebaseerd op de industriële opgaven, GGD-missie en teamvisies en -strategieën. Dat doe je zonder daarbij de burger en het plezier uit het oog te verliezen.

De ontwikkelingsgerichte teammanager:
Naast het plantaardige brede businesspartnerschap geef je in een omgeving die volop in ontwikkeling is, integraal en deels functionele leiding aan het bedrijfsbureau Jeugdgezondheidszorg. Dat vraagt ​​ontwikkelingsgericht leiderschap. Het team bestaat uit 20 fte en bevat de onderdelen Financiën, IV en Functioneel beheer, Business Intelligence/ managementinformatie, Huisvesting en Secretariaat. De subteams hebben allemaal een coördinator. Jij weet je team effectief te organiseren, te prioriteren en je medewerkers te inspireren om in een dynamische omgeving effectieve ondersteuning te kunnen bieden.

De samenwerker en verbinder:
Naast je leidinggevende rol zorg je voor integraliteit, samenwerking en verbinding met de andere bedrijfsteams, de domeineigenaren, de centrale staf en de centrale stad. Met bewustzijn organisatie en helicopterview houd je oog voor het totale speelveld, kijk je naar kansen in de samenwerking, verbind je kennis en ervaring en heb je oog voor de effectiviteit en aansluiting van jouw bedrijfsvoering team op het grotere geheel.

De opdrachtgever(s)
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan ​​uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie van werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, verleden bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

GGD Amsterdam (algemeen): Gelijke kansen op gezondheid voor iedereen. Het moet niet aanbieden wie je bent, wat je doet of waar je vandaan komt. GGD Amsterdam zet zich in om de fysieke en mentale gezondheid van iedereen in de regio Amsterdam-Amstelland te systematisch, beschermen en te verbeteren. De GGD Amsterdam is de grootste en oudste Geneeskundige en Gezondheidsdienst van Nederland. Er werkt momenteel ca. 1.400 medewerkers.

Jeugdgezondheidszorg: De Jeugdgezondheidszorg (JGZ) is er voor alle (ongeboren) kinderen, jongeren tot 23 jaar en hun ouder(s) /verzorger(s) in Amsterdam en Amstelland. Er werken ruim 450 medewerkers op 30 locaties. We volgen preventief de groei, gezondheid en ontwikkeling van kinderen en jongeren, geven vaccinaties en ondersteunen ouders bij lichte opvoedvragen. Elke dag levert iedere JGZ-professional een bijdrage aan onze missie: gelijke kansen voor kinderen en jongeren om gezond en veilig op te groeien.

Jouw profiel

  • Jee beschikt over minimaal een HBO werk- en denkniveau en een afgeronde opleiding op financieel/bedrijfskundig gebied. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je beschikt over financieel inzicht, affiniteit met zakelijke intelligentie en IV;
  • Geef maximaal 1 A4 aan waarom je de meest functionele kandidaat bent voor deze opdracht;
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met strategische overleg op zakelijke vraagstukken;
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring met meerdere bedrijfsfacetten;
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met veranderprocessen, processturing en projectmanagement;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een politiek bestuurlijke omgeving;
  • Je hebt affiniteit voor het werkveld van de Jeugdgezondheidszorg;
  • Je hebt ervaring in het aansturen van een gemeentelijk P&C proces;
  • Je hebt ervaring in het aansturen van digitaliseringsprocessen;
  • Je hebt ervaring in het aansturen van digitaliseringsprocessen;
  • Je hebt ervaring in de aansturing en doorontwikkeling van managementinformatie tbv data gedreven werken;
  • Graag ontvangen wij in ieder geval een persoonlijke motivatie en 1 referentie (harde eis in deze).

Verdiensten

Het bruto maandsalaris ligt tussen de € 5.000,- en € 7.000,- (o.b.v. 36 uur), of een max. uurtarief van € 105,-, afhankelijk van opleiding en ervaring.

Solliciteer direct

Herken je jezelf in bovenstaand functieprofiel en voldoe je aan alle eisen? Stuur dan direct jouw cv met motivatie waarom jij de perfecte kandidaat bent voor deze functie.

Reageren kan tot uiterlijk 25 april.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Vbci
Meer Manager Bedrijfsvoering vacatures