Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Adviseur belastingen en fiscaliteiten

Dalfsen gemeente Dalfsen - 25-07-2022 Naar vacature  

De gemeente Dalfsen is volop in ontwikkeling. Dat geldt ook voor het team financiën. Ruim een jaar wordt gewerkt met een nieuw state of the art financieel pakket. Sinds april werken we volgens de principes van verplichtingenadministratie. De komende tijd richten we ons op verder professionalisering van het team financiën en verdergaande integratie van administratie en advies.

Door personeelswisselingen en uitbreiding van de formatie kunnen we nu een prachtige uitdaging aanbieden voor twee ambitieuze en gedreven financials.
In deze uitdaging voor 36 uur ligt het zwaartepunt bij de onderwerpen belastingen inclusief het jaarlijks opstellen van de verordening, fiscaliteiten en kostendekkendheid. Mocht je meer geïnteresseerd zijn in een functie waarbij door ontwikkelen en verder stroomlijnen van onze financiële administratie en functioneel beheer, met daarbij vanzelfsprekend het optimaliseren van het gebruik van het financiële pakket zie dan de uitdaging:

Voor beide functies bieden wij een prachtige uitdaging met toekomstperspectief voor toekomstige collega's die toe zijn aan een tweede of derde stap hun hun carrière.

  • Jij bent een proactieve en stevige financieel talent.
  • Jij bent toe aan de volgende stap in jouw carrière.
  • Je hebt affiniteit en/of kennis van gemeentelijke belastingen en fiscaliteiten.
  • Jij bent een vraagbaak voor collega's.
  • Je weet mensen op een natuurlijke effectieve wijze mee te nemen.
  • Je bent leergiering en houdt van verandering.

Wat ga je doen?

  • Je bent verantwoordelijk en 1e aanspreekpunt voor de gemeentelijke belastingen.
  • Je stelt zelfstandig de belastingverordeningen op.
  • Je beantwoordt vragen en klachten over belastingen.
  • Je beoordeelt en behandelt bezwaar- en beroepsschriften over belastingen.
  • Je bent verantwoordelijk voor de fiscale aangelegenheden en aanspreekpunt hiervoor.
  • Je doet zelfstanding werkzaamheden voor de kostendekkendheid en adviseert over de wijzigingen die moet worden doorgevoerd.
  • Je werkt mee aan het samenstellen van financiële rapportages.
  • Je bent breed inzetbaar binnen het team financiën.
Je gaat zelfstandig aan de slag en ontwikkelt jezelf. Wij zien ontwikkeling als een continue reis waarin we blijven leren. Jij voor Dalfsen, maar Dalfsen ook voor jou.

Wie ben jij?

  • Je adviseert professioneel, denkt buiten de gebaande paden en 'werkt vanuit de bedoeling'.
  • Verantwoordelijk zijn voor je werk is voor jou de gewoonste zaak, maakt resultaatafspraken en deelt je werk zelf in.
  • Je trekt samen op en laat collega's en ideeën tot bloei komen.
  • Je zoekt je collega's graag en regelmatig op. Je deelt je ervaring en inspireert elkaar.
  • Je bent proactief, legt eenvoudig verbindingen, daarbij kan je snel schakelen en beschikt over politieke sensitiviteit.
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van financiën, belastingen en fiscaliteit
Ga je met ons op reis, dan neem je verder nog mee: een afgeronde relevante financiële opleiding op minimaal mbo+/hbo niveau, aangevuld met werkervaring op het gebied van (gemeente)financiën.

Wat krijg jij?

  • Een informele werksfeer waarin we met inzet en plezier werken aan het beste resultaat.
  • Een prachtige omgeving om met de fiets naar je werk te komen en het OV op loopafstand, maar ook prima te bereiken met de auto. Kom je liever met de boot? We hebben uitzicht op de haven!
  • Vrijheid om te werken waar het werkt: op locatie, thuis of vanuit ons mooie gemeentehuis gelegen aan de Vecht.
  • Een contract van 36 uur voor de duur van één jaar en daarna mogelijk voor onbepaalde tijd.
  • Maximaal € 4.671 bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 10 cao Gemeenten). De functie is nieuw en daarom nu eerst indicatief ingedeeld.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van maandelijks 17,05% die je in kunt zetten voor verschillende doelen zoals extra salaris of verlof.
  • Een laptop en mobiele telefoon van de zaak.
  • Een uitgebreid pakket aanvullende arbeidsvoorwaarden, zoals een thuiswerkvergoeding, een regeling uitruil woon-werkverkeer, een gunstige (lease) fietsregeling, een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering en een ruime verlofregeling waaronder een ruime mogelijkheid tot het opnemen van betaald ouderschapsverlof.
  • Volop ontwikkelingsmogelijkheden en studiefaciliteiten waaronder onze eigen Dalfsen Academie.

Team financiën (eenheid Bedrijfsvoering)

  • Je maakt onderdeel uit van het team Financiën. Ons team bestaat uit 14 collega's en bestaat uit medewerkers financieel beleid en financiële administratie.
  • Onze eenheid is ondersteunend aan de organisatie. Adviseren, ondersteunen, coördineren, bewaken, toetsen en signaleren zijn kernwoorden die bij het team passen.
  • Ons team is volop in ontwikkeling waarbij we actief werken aan de beweging van volgend naar kaderstellend, van re-actief naar pro-actief en van bepalen naar ondersteunend. We maken gebruik van de nieuwste software op het gebied van financiën.
Meer over onze organisatie vind je op www.dalfsen.nl.
meer...



Meer vacatures van Dalfsen gemeente Dalfsen