Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Medior Communicatieadviseur Bereikbaar ad interim

Babbage - Amsterdam - 28-01-2023 Naar vacature  

Heb jij kennis van en ruime ervaring met communicatieadvisering op het gebied van complexe en mediagevoelige infrastructurele project of thema's? Ben jij resultaatgericht en stressbestendig? Heb jij affiniteit met data, openbare ruimte en wegwerkzaamheden? Ga dan aan de slag bij de

Gemeente Amsterdam!
Amsterdam (hybride)
24
Status: Open

Wat ga je doen als Medior Communicatieadviseur Amsterdam Bereikbaar ad interim

De gemeente Amsterdam zoekt een communicatieprofessional die in samenwerking met een collega van Rijkswaterstaat de werkgroep trekkers van het kernteam communicatie vormen. Zij werken in opdracht van het regisseursteam Amsterdam Bereikbaar en stemmen af in de werkgroep Communicatie waarin elke moederorganisatie en partner voor de communicatiediscipline is vertegenwoordigd.

Er is directe samenwerking met andere Amsterdam Bereikbaar-werkgroepen die ook inhoudelijk werken aan ‘slim reizen’ en de ‘mobiliteitstransitie’. Deze werkgroepen bieden mobiliteitsproducten en technologie om tijdens de (bouw)werkzaamheden reizigers alternatieve reismogelijkheden te bieden en infraprofessionals te ondersteunen met tools die zij kunnen inzetten om de hinder tot een minimum te beperken.

Amsterdam bereikbaar

In en rond Amsterdam wordt het steeds drukker. Om de regio goed bereikbaar te houden, wordt er overal in de stad gewerkt aan grote infraprojecten. Die zorgen voor hinder en overlast. Interactieplatform Amsterdam Bereikbaar wil deze verkeershinder beperken door werkzaamheden en hinderbeperkende maatregelen zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen en waar mogelijk te clusteren. Zo zorgen we samen dat reizigers zo min mogelijk hinder ondervinden als zij van A naar B reizen in en om de stad. De Gemeente Amsterdam, Rijkswaterstaat, de Provincie Noord-Holland, ProRail en de Vervoerregio Amsterdam zijn de moederorganisaties die samen Amsterdam Bereikbaar vormen. Daarnaast zijn Breikers (t.b.v. de werkgeversaanpak) en NS (als spoorvervoerder) aangesloten als partners van het platform.

Het fundament van Amsterdam Bereikbaar staat stevig: het samenwerkingsverband is onlangs opnieuw voor 4 jaar bekrachtigd door de betrokken partijen. De

werkgroeptrekkers staan voor een nieuwe fase waarin Amsterdam Bereikbaar een verdere groei gaat maken naar volwassenheid. In deze fase zal het meer een vanzelfsprekendheid zijn dat infraprojecten gebruik maken van de tools en het netwerk dat het platform te bieden heeft met als ultiem doel: zorgen dat reizigers een acceptabele verkeershinder ervaren tijdens werkzaamheden in en rond de stad. Reizigers worden geïnformeerd via de website, die zal fungeren als ‘kennishub'.

Werkzaamheden

  • In samenwerking met de communicatieadviseur van Rijkswaterstaat trekker van het de werkgroep communicatie;
  • (Ad hoc) advisering aan regisseurs, in het bijzonder aan die van de gemeente Amsterdam;
  • Verbindende functie tussen Amsterdam Bereikbaar en gemeente Amsterdam;
  • Coördinatie en/of uitvoering communicatiestrategie, samen met de communicatieadviseurs van de samenwerkende partners;
  • Initiëren en begeleiden van het aanbestedingstraject voor de doorontwikkeling van de website;
  • Inrichten van interactieve projectkaarten in online omgeving;
  • Initiëren en begeleiden Social Media campagnes;
  • Actief nieuws en content verzamelen bij trekkers en leden werkgroepen, oog voor nieuws van buitenaf;
  • Schrijven/redigeren artikelen voor website en andere (interne en social) kanalen;
  • Content beheer (inclusief ’aansturen’ redactie, verzamelen content);
  • Overleg/contact met communicatiespecialisten van projecten.

Wij zoeken een Medior Communicatieadviseur Amsterdam Bereikbaar ad interim met

  • Een Hbo+/Wo-opleiding op het gebied van communicatie;
  • Je hebt kennis van en ruime ervaring met communicatieadvisering op het gebied van complexe en mediagevoelige infrastructurele projecten of thema's;
  • Je kunt zowel op strategisch als op operationeel niveau werken;
  • Je hebt affiniteit met data en openbare ruimte en wegwerkzaamheden;
  • Je bent op de hoogte van de actuele ontwikkelingen op het vakgebied communicatie o.a. op het gebied van online communicatie.

Competenties:

  • Omgevingsbewust;
  • Analytisch;
  • Resultaatgericht;
  • Initiatief;
  • Stressbestendig;
  • Samenwerken.

Hier ga je werken

Bij de Directie Communicatie werken alle communicatieprofessionals van de gemeente Amsterdam. Alle professionals dragen bij aan Begrijpelijke, Toegankelijke en Betrouwbare communicatie richting de Amsterdammer, de ondernemer, de bezoeker en de eigen organisatie. Want met een personeelsbestand van zo’n 19.000 medewerkers is interne communicatie net zo belangrijk en uitdagend als externe communicatie.

De Directie Communicatie is een full-service organisatieonderdeel. Vrijwel alle facetten van communicatie zijn belegd: communicatieadviseurs, webredacties, social media experts, woordvoering, evenementen, campagneadviseurs en tekstschrijvers. Zomaar wat takken van sport die aanwezig zijn bij de Directie Communicatie. Al deze professionals werken nauw met elkaar samen om de juiste communicatie-aanpak te kunnen genereren.

Iedere collegeperiode wordt vastgesteld wat de speerpunten en thema’s zijn en jaarlijks wordt met opdrachtgevers in de stad bepaald hoeveel communicatiecapaciteit waar nodig is. Op grond daarvan kan de Directie communicatieprofessionals detacheren bij de verschillende organisatieonderdelen.

Dit kan je verwachten

  • Het is een tijdelijke opdracht van 24 uur per week;
  • Startdatum: 20 februari 2023;
  • Einddatum: 20 februari 2024;
  • Optie op verlenging: Ja, met 1 jaar;
  • Standplaats: Amsterdam (hybride);
  • Deze opdracht is alleen beschikbaar op basis van
meer...



Meer vacatures van Babbage