Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Gedragsdeskundige

Acm.nl - Herwijnen - 21-01-2023 Naar vacature  

Weet jij veel van (nalevings-)gedrag en heb jij een achtergrond in sociale en/of organisatie-psychologie, criminologie of gedragseconomie? En wil je met jouw gedragsinzichten een bijdrage leveren aan eerlijke concurrentie in Nederland? Solliciteer dan naar deze functie van gedragsdeskundige!

Over de functie

Wat je doet als gedragsdeskundige bij de Directie Mededinging
Om concurrentie te bevorderen/behouden, sporen we kartels op en beoordelen we fusies en overnames. Daarnaast nemen we drempels weg voor verduurzaming en de energietransitie. En dat voor de gehele Nederlandse economie.

Om effectief te zijn in ons werk moeten we goed begrijpen waarom bedrijven regels wel of niet naleven. Ook moeten we goed weten hoe we bedrijven het beste kunnen benaderen. Als gedragsdeskundige bij de Directie Mededinging draag je hier binnen reguliere zaken en projecten op drie manieren aan bij:

1. Onderzoek: je doet (vaak in samenwerking met een onderzoeksbureau) onderzoek naar gedrag van bedrijven.
2. Advies: Je geeft zaakteams advies over een onderzoek (bijvoorbeeld een vragenlijst) en/of de benadering van een bedrijf om weerstand te verminderen.

3. Aanpak: Je zet gedragswetenschappelijke kennis in bij het ontwerpen en inzetten van passende interventies door de ACM.
Dat doe je niet alleen. We werken met multidisciplinaire teams waarin je samenwerkt met onder meer juristen en economen. Ook maak je onderdeel uit van het ACM-brede gedragsteam waar je samenwerkt met negen andere gedragsdeskundigen. Met dat team draag jij bij aan de verhoging van het kennisniveau over gedrag binnen de gehele ACM.

Kortom, een uitdagend en breed takenpakket dat je samen oppakt met enthousiaste en leuke collega’s.
Meer weten?
Wil je eerst meer informatie over deze vacature voordat je gaat solliciteren? Bel of app met Anouk van Herwijnen via 06 27 82 56 53. Zij is gedragsdeskundige binnen de Directie Mededinging en staat je graag te woord!

Functie-eisen

Wie ben jij?
Je wil je inzetten voor goed werkende markten. Je bent in staat om vanuit gedragswetenschappelijk perspectief gedrag van bedrijven te onderzoeken. Daarvoor zet je je kennis en ervaring met de toepassing van gedragsinzichten in. Daarbij is het belangrijk dat je verbaal sterk bent en draagvlak weet te behouden in de organisatie. Je moet in staat zijn zelfstandig interventies te ontwerpen en uit te voeren. Aansluiting zoeken bij het directiewerk en samenwerken is daarbij jouw sleutel tot succes.

Wat je nog meer in huis hebt?
  • Je beschikt over een afgeronde universitaire master, bij voorkeur in de richting van sociale, arbeids- en organisatiepsychologie, gedragseconomie of criminologie;
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
  • Praktische ervaring met toepassing van (psychologische) gedragsinzichten en onderzoeken is een vereiste. Bij voorkeur op het gebied van regelnaleving, compliance cultuur en/of moraliteit in organisaties;
  • Je hebt ervaring met het leiden van projecten;
  • Je hebt aantoonbaar ervaring met kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden en technieken en weet deze effectief in te zetten
Voldoe je niet exact aan alle bovengenoemde punten, maar denk jij dat je een geschikte kandidaat bent? Overtuig ons dan met jouw motivatiebrief!

Arbeidsvoorwaarden

Wat bieden wij jou?
Een mooie functie bij een organisatie waar een goede balans bestaat tussen je professionele en privéleven. Bij een betrouwbare en maatschappelijk betrokken werkgever.

De overige aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden horen bij deze functie:
  • Mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen en specialiseren (o.a. opleidingen binnen en buiten onze eigen Academie);
  • Een diverse en inclusieve werkomgeving waar respect, samenwerking en aandacht voor individuele kwaliteit en (talent) ontwikkelmogelijkheden voorop staan zodat medewerkers het beste tot hun recht komen (zie ook de kernboodschap diversiteit van het Rijk);
  • Salaris conform schaal 11 (min. € 3503,53 en max. € 5343,27), op basis van een 36-urige werkweek. Bij meerdere jaren relevante werkervaring is inschaling in schaal 12 (min. € 4092,09 en max. € 6045,65) ook een optie;
  • Bovenop het salaris ontvang je 16,37% Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB kun je laten uitbetalen, of het gebruiken voor fiscaal-vriendelijke doelen zoals een fiets voor woon-werk verkeer, voordelig sporten of een studie;
  • Je krijgt een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract. Als je al een vaste aanstelling bij de Rijksoverheid hebt, neem je die mee naar de ACM;
  • Bij de ACM heb je een werkweek van 36 uur. Werktijden zijn, in onderling overleg, flexibel in te delen. Op basis van 36 uur heb je 208 verlofuren per jaar;
  • Een prettige werkomgeving met goede faciliteiten en een gezellig bedrijfsrestaurant, op loopafstand van het centraal station;
  • Pensioenopbouw is uitstekend geregeld bij het ABP;
  • Wij werken hybride waarbij je (afhankelijk van je functie) deels op kantoor en deels vanuit huis kunt werken. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. Wij bieden daarom een tegemoetkoming in de thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding conform de CAO Rijk.
Word jij onze nieuwe collega?
Als je interesse hebt in deze functie, solliciteer dan snel! Dat kan via onderstaande button met je CV en motivatiebrief. De selectiegesprekken kunnen zowel gedurende als na de wervingsperiode plaatsvinden. Als je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek, bellen we jou om dit samen in te plannen. We streven ernaar om de gesprekken weer zoveel mogelijk live te doen. Zien we het allebei zitten? Dan sluiten we af met een arbeidsvoorwaardengesprek.

De gesprekken zijn er niet alleen voor ons om jou te leren kennen, maar ook voor jou om ons en onze organisatie te leren kennen. Uiteindelijk is het pas echt een match als de klik er van twee kanten is. Het inwinnen van referenties en het maken van een assessment kan onderdeel zijn van de procedure.

Heb je inhoudelijke vragen over de functie dan kun je terecht bij Anouk van Herwijnen via 06 27 82 56 53. Voor andere vragen kun je terecht bij Sophie de Jong (Corporate Recruiter) via 06 50 02 79 19.

De ACM streeft ernaar een werkgever te zijn waar iedere medewerker, ongeacht leeftijd, sekse, geaardheid, etnische afkomst en arbeidsbeperking, voor wil werken. Werken aan maatschappelijke vraagstukken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker.

meer...



Meer vacatures van Acm.nl