Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Marketing Communicatie Adviseur Rutgers

Partos - Utrecht - 22-03-2023 Naar vacature  

Vrij zijn om te genieten van seksualiteit en relaties draagt bij tot ieders geluk, dat is waar Rutgers voor staat. Rutgers is het toonaangevende Nederlandse expertisecentrum voor seksualiteit.

Rutgers is nationaal en internationaal actief in 18 landen. Onze organisatie wordt gevormd door 120 gepassioneerde professionals in Nederland en Indonesië.

Samen met onze partners werken we aan verbetering van seksuele rechten, toegang tot voorlichting en informatie over seksualiteit, toegang tot anticonceptie en veilige abortussen en preventie van seksueel geweld.

Vanaf 1 januari 2021 zijn Rutgers en Dance4Life een volledige fusie aangegaan met behoud van de eigen merken. Rutgers en Dance4Life werken al jaren samen om de seksuele gezondheid en rechten van jongeren wereldwijd te verbeteren. De verschillende krachten in beide organisaties bieden kansen om onder de vlag van Rutgers nog meer impact te maken.


Rutgers is op zoek naar een resultaatgerichte communicatieprofessional:

Marketing Communicatie Adviseur

(32-36 uur, vacaturenummer 2023-13)
In deze rol werk je voor onze sterke merken
,
en
. Je draagt bij aan het stoppen van seksueel grensoverschrijdend gedrag, betere seksuele vorming op scholen, goede informatie over anticonceptie en abortus en het delen van onze kennis over seks. Je krijgt veel vrijheid in het bedenken en uitwerken van campagnes voor verschillende doelgroepen. Altijd met een focus op concrete resultaten. Je gebruikt jouw digitale marketingkennis en -ervaring om jaarlijks meerdere online wervingscampagnes op te zetten en uit te voeren. Met jouw getrainde oog zorg je ervoor dat resultaten goed gemonitord en geoptimaliseerd worden.

Wat je gaat doen

  • Je werkt de onlinecontentstrategie uit voor de merken Rutgers, Dance4Life en SheDecides, en voert deze deels uit om fondsenwervende doelstellingen te behalen;
  • Je ontwikkelt en implementeert nieuwe online wervingsconcepten en test, optimaliseert en evalueert campagnes. Je zorgt ervoor dat je resultaten meetbaar en inzichtelijk zijn;
  • Je optimaliseert onze socials en website, met als einddoel het realiseren van inkomsten.
  • Je bent de copywriter van het team; je vertaalt (complexe) informatie naar doeltreffende, wervende, harten rakende content.
  • Je creëert content voor de websites, de nieuwsbrief, zowel geschreven als in met foto’s en video. Van social captions, tot gidsjes voor leads, tot een bijdrage aan een (fondsenwervend) voorstel en alles daartussen.
  • Je draagt bij aan voorstellen voor decision makers bij bedrijven.
  • Je maakt en optimaliseert de content voor de supporter welkomst- en retentie journeys en voor de optimalisatie van
funnels
en
landing pages
.
  • Je coördineert interne en externe campagnebriefings en evaluaties en zorgt ervoor dat alle activiteiten tijdig (binnen de deadline) worden uitgevoerd.

Wat vragen wij?

Wij zoeken een innovatieve en resultaatgerichte communicatie professional of marketeer met een achtergrond in fondsenwerving of de bereidheid om die ervaring op te doen. Onze ideale kandidaat is op zoek naar werk dat je echt raakt. Je bent gemotiveerd om aan de thema’s van Rutgers en Dance4Life te werken. Je houdt van een uitdaging en bent een echte zelfstarter. Je snapt welke specifieke doelgroepen via welke onlinekanalen te benaderen en vindt zowel werving van nieuwe supporters als behoud van supporters fascinerend. Daarnaast kun je goed strategisch denken en handelen en weet je campagneconcepten als geen ander te vertalen naar effectieve actieplannen. Je bent een sterke teamplayer en weet goede samenwerkingen met zowel collega’s binnen als buiten het team te creëren.

 

Daarnaast voldoe je aan de volgende criteria:

  • Je hebt hbo werk- en denkniveau en minimaal 3 jaar werkervaring in digitale communicatie, digitale fondsenwerving of digitale marketing, met een bewezen trackrecord in het plannen, evalueren en leveren van succesvolle campagnes; bij voorkeur heb je ervaring bij een non-profit organisatie.
  • Je hebt kennis van WordPress en ervaring met e-mailsystemen, CRM en applicaties zoals Premiere en Photoshop.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en ervaring met het monitoren van resultaten.
  • Je beschikt over uitstekende interpersoonlijke, communicatie- en onderhandelingsvaardigheden.
  • Je kan complexe teksten begrijpelijk herschrijven
  • Je hebt zeer goede mondelinge- en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands; Engels is een pré.
 

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende baan, binnen een ambitieuze organisatie. Het betreft een aanstelling voor een jaar, met de intentie tot verlenging. De salariëring bedraagt afhankelijk van kennis en ervaring bij een 36-urige werkweek minimaal € 3.376 en maximaal € 4.468 (FWG-schaal 55). Voor deze functie is de CAO-GGZ van toepassing.

Informatie en sollicitatie

We willen een meer inclusieve en diverse organisatie creëren die individuele verschillen in het personeelsbestand waardeert en ervoor zorgt dat iedereen zich welkom en veilig voelt. Voel je je hiertoe aangetrokken? Dan nodigen we je van harte uit om

meer...



Meer vacatures van Partos