Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Instroom & doorgroeimogelijkheden

Team for Target - 12-09-2022 Naar vacature  

Binnen Team for Target zijn er diverse instap- en doorgroeimogelijkheden. Doorgroei van de ene stap naar de volgende stap is volledig afhankelijk van je eigen presteren. Omdat we graag transparant zijn in de mogelijkheden lees hier welke prestaties van je verwacht worden om door te groeien.

Persoonlijke groei en ontwikkeling vinden we heel belangrijk. Ontwikkelingen in marketing staan nooit stil en in sales ben je nooit uitgeleerd. We besteden heel veel tijd aan training en coaching, want jouw succes is ons succes.

Type projecten
Bij de omschrijving van de werkzaamheden per groei-stap wordt onderscheid gemaakt in ‘eenvoudige’ en ‘complexe’ projecten.

Eenvoudige projecten

Complexe projecten

  • Doelgroep zijn veelal kleinere overzichtelijke organisatie, bijvoorbeeld éénmanszaak, MKB-ers tot 100 medewerkers.Beslisser is C-/-2 of C-/-3 niveau, bijvoorbeeld ZZP-er, IT-architect, Security Officer, etc.
  • Eenvoudige commerciële campagnes vallen onder deze categorie, maar ook servicecampagnes of campagnes gericht op bestaande relaties, follow-up van lauwe of warme leads, etc.
  • De propositie is enkelvoudig, een oplossing, een partnership, een event-uitnodiging, etc.
  • Doelgroep zijn veelal grote en complexe internationale organisatie, vaak met meerdere vestigingen, regionale hoofdkantoren en global HQ’s. Bijvoorbeeld multinationals en organisaties vanaf 100 medewerkers.Beslisser is C-level, C-/-1 of C-/-2, bijvoorbeeld CIO, IT-manager, CISO, etc.
  • Commerciële ‘cold calling’ campagnes gericht op lead finding voor complexe proposities.
Groei-stappen
Start-up
In deze stap kun je starten als je gemotiveerd bent om dit vak te lerenb, maar je hebt nog geen noemenswaardige commerciële telemarketing-ervaring. Je bent bijvoorbeeld schoolverlater met een commerciële opleiding of je hebt wel de nodige commerciële ervaring van bijbanen tijdens je studie, bijvoorbeeld commerciële telemarketingervaring op het gebied van B2C, of bijvoorbeeld als door-to-door, retail of telefonische klantenservice. Ook zij-instroom van medewerkers met de nodige zakelijke en/of commerciële ervaring anders dan telemarketing starten in deze stap.

Je werk bestaat voor 100% uit eenvoudige campagnes en projecten. Gedurende de Start-up zullen we, zodra wij samen vinden dat je aan de volgende stap toe bent ga je complexere projecten oppakken, om de overstap naar de volgende groei-stap te maken. Hoewel groei helemaal afhankelijk is van je eigen prestaties groeien medewerkers gemiddeld na 6 maanden door vanuit ‘Start-up’ naar ‘Mature’.

Mature
In deze stap starten medewerkers met minimaal 2 jaar aantoonbare commerciële (outbound) telemarketing ervaring. Waarvan minimaal 6 maanden Business-to-Business. Ook zij-instromers die via een (UWV-)proefplaatsing starten, stromen na een succesvolle proefplaatsing in deze stap.

Je werk bestaat uit een mix van eenvoudige en complexe projecten
Om naar deze stap door te groeien moet je b
ewezen succesvol en structureel functioneren als ‘Start-up’, dat betekent gedurende minimaal 3 opvolgende maanden, elke maand > 100% hebben gescoord. En a

ls Start-up succesvol hebben meegedraaid op een complexe campagne en voor deze campagne voldoende kwalitatieve gesprekken gevoerd hebben. Hoewel groei helemaal afhankelijk is van je eigen prestaties groeien medewerkers gemiddeld na 6 tot 12 maanden door vanuit ‘Mature’ naar ‘Senior’. In de Mature-stap groei je van vooral eenvoudige projecten naar alleen maar complexe projecten. Zodra je 100% complexe projecten doet en voldoende vaardig bent om zelfstandig een project te starten ben je klaar om door te groeien naar ‘Senior’.

Senior
In deze stap starten medewerkers met minimaal 2 jaar aantoonbare commerciële Business-to-Business outbound telemarketing, digital marketing en/of sales ervaring. Deze ervaring is gericht op een of meer branches waar T4T zich op richt (IT, Bouw & Installatie of Financiële & Zakelijke-dienstverlening). Qua telemarketing-gesprekstechnieken ben je zeer ervaren, ook qua B-to-B gesprekken. Je kan zonder noemenswaardig inwerkprogramma getraind en ingezet worden op meerder complexe T4T-projecten.

Door je ervaring op zo veel verschillende projecten en proposities ken je het verschil tussen eenvoudige en complexe projecten en campagnes eigenlijk niet meer. Voor jou zijn alle campagnes eenvoudig en op hun eigen manier uitdagend, voor. Binnen de definitie van ‘eenvoudig’ & ‘complex’ draai je bij T4T als Senior 100% complexe projecten. Dat maakt je werk ook zo afwisselend en uitdagend.

Om naar deze stap te kunnen doorgroeien moet je structureel en succesvol functioneren als ‘Mature’, dus gedurende minimaal 3 opvolgende maanden, elke maand > 100% hebben gescoord op de mix van eenvoudige en complexe projecten. Verder moet je als ‘Mature’ een complexe campagne succesvol (mee-)opstarten.

Tijdens het opstarten van campagnes loop je vaak tegen opstart-uitdagingen aan. Je bent immers de eerste die deze campagne uitvoert. Tijdens de opstart vind je oplossingen voor vragen en problemen die niet voorzien waren in de campagnevoorbereidingen. Als ‘Senior’ is het opstarten van Campagnes een dagelijks onderdeel van je werk en hierdoor ben je een goede gesprekspartner voor bijvoorbeeld de Opdrachtgever om te sparren over de campagne.

Wil je als ‘Senior’ verder doorgroeien dan zit je ontwikkeling vooral in extra neven-taken. Voor iedereen die bij T4T start moet de gezamenlijke ambitie zijn om binnen twee jaar te kunnen doorgroeien naar ‘Senior’. Daarna kun je doorgroeien tot ‘Project/Marketing manager’, ‘Executive’ of ‘Manager’, mits je dat zelf wil natuurlijk.

Commercieel succesvol zijn is belangrijk, maar om verder door te groeien zijn ook andere (soft) skills noodzakelijk. Om door te groeien naar bijvoorbeeld ‘Project Manager’ of ‘Marketing Manager’ is het noodzakelijk dat je het klappen van de zweep bij T4T ken. Na bijvoorbeeld 6 tot 12 maanden succesvol meedraaien op een variëteit aan complexe T4T-projecten heb je zo veel ervaring dat je niet meer alleen zelf campagnes uitvoert, maar dat je je talent ook kunt gaan inzetten in bijvoorbeeld campagnevoorbereidingen, strategie, training en coaching, etc. De mogelijkheden zijn zeer breed en uiteraard vooral afhankelijk van je talent en eigen ambities.

Manager (Project -of- Marketing)
Om in deze stap te kunnen functioneren heb je gemiddeld minimaal 4 jaar Senior B2B Telemarketing ervaring, bij voorkeur gericht op IT.
In de Senior-stap heb je laten zien dat je een veelvoud van complexe projecten succesvol kan uitvoeren. Om te kunnen starten of doorgroeien naar deze stap zijn niet alleen commerciële vaardigheden en successen belangrijk. Ook soft skills en tactische kennis op het gebied van marketing en sales moeten voldoende ontwikkeld zijn.

Om naar Project of marketing Manager te kunnen doorgroeien heb je als Senior bewezen structureel en succesvol te functioneren. Dat betekent dat je gedurende minimaal 6 opvolgende maanden, elke maand > 100% hebben gescoord op verschillende complexe projecten. Als ‘Senior’ heb je meerdere complexe campagne succesvol opgestart, inclusief het tackelen van de gebruikelijke en ongebruikelijke opstartproblemen en kinderziektes.

Succesvol als test een commerciële projectvoorbereiding gerealiseerd hebben en een voor minimaal 90% goede CallGuide gemaakt hebben.
Als Manager draai je altijd mee op jouw eigen projecten. Uiteraard kunnen eenvoudige projecten onder jouw verantwoordelijkheid vallen, maar je eigen inzet concentreert zich vooral op de complexe projecten. Steeds aangevuld met een variëteit aan ‘Out-of-the-Box activiteiten’.

Om als ‘Manager’ het verschil te maken is het belangrijk om actief bezig te zijn met kennisdeling. Vaak heeft de Afzender van de campagne een oplossingsportfolio die bestaat uit meerdere oplossingscategorieën en is brede kennis van de portfolio en de toepassingsgebieden ervan nodig om gericht naar de koopsignalen van de suspect te kunnen luisteren. Jij bent als Project of marketing Manager binnen T4T dé specialist op dat gebied en je deelt deze kennis met de collega’s die op dezelfde campagne zitten. En als jij het ook niet weet heb jij contact met de opdrachtgever om de kennis te halen.

Om het werk bij T4T afwisselend en uitdagend te houden streven we er altijd naar om iedere medewerker steeds in te zetten op meerdere campagnes en projecten. Zeker als ‘Manager’ heb je steeds verschillende campagnes en projecten. Naast je projectactiviteiten zijn er

Out-of-the-box taken & verantwoordelijkheden

. Bijvoorbeeld:
  • Call Guides maken en/of onderhouden
  • CRM en CC-campagnes bouwen
  • Trainen & coachen van collega’s of trainees van klanten.
  • Kwaliteitscontrole uitvoeren op gemaakte afspraken.
Executive
Naast je werkzaamheden als Project of Marketing Manager ben je als ‘Executive’ regelmatig Manager on Duty (MOD). Als zodanig zijn de extra taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden bijvoorbeeld:

  • Je bent eindverantwoordelijk voor ‘jouw’ shift of day
  • Je creëert de juiste sfeer en ambiance waarin er gemotiveerd gewerkt wordt en gescoord. Je helpt en motiveert je collega’s om hun dag-doelstellingen te behalen.
  • Je zorgt ervoor dat steeds de juiste collega op de juiste campagnes is ingezet, waarbij je rekening houdt met de skills van de collega’s en de behoeftes van de opdrachtgevers. Omdat je zelf als geen ander weet wat het werk inhoud kun je je team heel gericht aansturen en motiveren.
  • Je bent op ‘jouw’ dag de gastheer/vrouw van T4T voor bellers en bezoekers. Je neemt binnekomende telefoontjes aan en ontvangt bezoekers.
  • Je administreert en rapporteert je dag-resultaten aan de Contact Center Manager. Het is dus ook belangrijk dat je zeer nauwkeurig en foutloos kun werken.
Contact Center Manager
Als Contact Center Manager ben je eindverantwoordelijk voor alle projecten en het resultaat van de totale operatie in het Contact Center.
In het
meer...



Meer vacatures van Team for Target