Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Beleidsadviseur Zorg
Overschiestraat, Amsterdam
28 - 36 uur/wk
Reageren voor 13 juli 2022
Talentmanager
Maaike van 't Hull
In de vacature staat een contactpersoon voor inhoudelijke vragen. Heb je algemene vragen? Neem dan contact op met mij.Deel deze vacature via
Afdeling Bestuurszaken
Ben jij een ervaren beleidsadviseur die vanuit een strategische positie wil bijdragen aan de kwaliteit van de psychische gezondheidszorg? Kun jij externe ontwikkelingen vertalen naar concrete adviezen en beleidskeuzes? En ben je in staat op een methodische en gestructureerde wijze regie te voeren op complexe beleidsdossiers? Dan is dit een uitgelezen kans!
GGZ inGeest zet de komende periode in op versteviging van de doelmatigheid van haar zorgaanbod; dat vraagt ook een kwaliteitsimpuls op het organisatiebrede beleid. Wij zoeken iemand die vanuit een brede inzetbaarheid, én natuurlijk met hart voor de zorg, het organisatiebrede beleid en bijbehorende kaders wil helpen vormgeven.De organisatie en afdeling
GGZ inGeest biedt toonaangevende psychische gezondheidszorg: samen met patiënt en netwerkpartners, met oog voor de persoonlijke situatie en naaste omgeving van de cliënten, afgestemd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten. GGZ inGeest werkt met circa 1800 medewerkers vanuit meer dan tien locaties in Amsterdam, Amstelveen, Haarlem, Hoofddorp en Bennebroek.Als beleidsadviseur maak je onderdeel uit van het team Bestuurszaken: een team met uiteenlopende disciplines, direct onder de raad van bestuur. Bestuurszaken vormt de spil in het beleidsproces en de totstandkoming van het projectportfolio. Zij coördineert organisatiebrede projecten en adviseert de Raad van Bestuur op de te varen koers.
Functieomschrijving
Als beleidsadviseur zijn je taken gekoppeld aan de strategische koers van de organisatie en daarmee divers van aard. Je adviseert over het portfolio en de positionering van de organisatie en vertaalt deze – altijd in nauwe samenwerking met de zorginhoudelijk professionals – naar het zorginhoudelijk beleid. Je hebt een adviserende rol bij de zorgclusters als het aankomt op de implementatie en monitoring van beleid. Daarnaast creëer je overzicht en samenhang in onze organisatiebrede beleidsdocumenten en (zorginhoudelijke) kaders tot een gedeelde en uniforme basis. Ook het ondersteunen van onderzoek naar calamiteiten en ernstige incidenten en het coördineren van de afhandeling ervan, kan tot jouw functie behoren.Onderwerpen die in jouw takenpakket zullen vallen, zijn o.a:
- Ontwikkelen van zorgpaden, kaders en gestandaardiseerde werkwijzen om de uniformiteit en kwaliteit van ons behandelaanbod te vergroten
- Optimaliseren van onze ‘Atlas van de Zorg’ waarin we een overzicht maken van ons zorgaanbod, de bijbehorende werkwijzen en achterliggende instructies voor medewerkers
- Op basis van externe (markt)ontwikkelingen, veranderende wet- en regelgeving en in- en externe kwaliteitseisen vormgeven van strategisch beleidsadvies over ons portfolio, werkwijze en positionering
- Neerzetten van beleid, implementatie ervan en monitoring op de somatische component van ons zorgaanbod
Functie-eisen
Wat breng je mee?
Je hebt ervaring met beleidsontwikkeling en -implementatie in het (semi)publieke domein, bij voorkeur in de zorg. Wij zoeken iemand die kan meedenken over de koers van de organisatie én ook zorgt voor de totstandkoming van concrete resultaten in afstemming met alle relevante betrokkenen. Dit vraagt een goede balans tussen denken & doen en iemand die van aanpakken weet. Je krijgt er energie van om niet te weten waar je over 3 maanden mee bezig bent maar hier juist mede invulling aan te geven. En je vindt het leuk om de verschillende belangen in een organisatie bijeen te brengen om gezamenlijk resultaten te boeken.- Je beschikt over een academische opleiding en hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring op het vlak van beleidsontwikkeling. Je bent breed inzetbaar op uiteenlopende trajecten en inhoudelijke onderwerpen
- Je werkt methodisch en doelgericht, hebt bij voorkeur ervaring met (diverse vormen van) van projectmatig werken (Lean, Agile, Prince II, etc.); ervaring als extern adviseur en het omgaan met verandermanagement is daarin een pré
- Ervaring met of kennis van de optimalisatie van zorgadministratie en zorgorganisaties is gewenst; cijfermatig inzicht en snel informatie kunnen analyseren zijn belangrijke vaardigheden om succesvol te zijn in deze functie
- Je hebt aantoonbare ervaring als sparringpartner van directie en/of bestuur en kunt ervaring uit projecten vertalen naar concrete adviezen over beleid
- Je beschikt over uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en een vlotte pen
- Je bent een teamspeler en kan omgaan met uiteenlopende belangen in de organisatie
Arbeidsvoorwaarden
Binnen GGZ inGeest ligt de lat hoog: we leveren dagelijks topsport om onze cliënten de beste zorg te bieden, van preventie tot hoogcomplexe zorg. Wat we doen is goed, en we willen nog beter. We zijn een organisatie met een stevige academische inbedding waar veel professionals worden opgeleid. Waar onderzoek wordt geïnitieerd en uitgevoerd en wetenschappelijke inzichten breed worden toegepast. Waar voortdurend wordt geleerd van de ervaringen van onze cliënten en we herstelondersteunende zorg vormgeven samen met onze netwerkpartners.- De functie is ingedeeld in schaal FWG 65. Je salaris is afhankelijk van ervaring en bedraagt minimaal € 3.760,- en maximaal € 5.734,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur p/w.
- Je krijgt een jaarcontract, uiteraard met de intentie om je daarna een vast contract aan te bieden.
- Goede secundaire voorwaarden waaronder een meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden, een vaste eindejaarsuitkering van 8,33 %, een fietsregeling, korting op één van de collectieve ziektekostenverzekeringen én je krijgt gratis een abonnement op Cultuur Werkt.
- Er is volop aandacht voor gezonde en fitte werknemers. Met BedrijfsFitnessNL kun je met veel korting sporten bij geselecteerde sportscholen op meer dan 3400 locaties door heel Nederland.
Informatie over de vacature
Eric Damoiseaux, directeur bestuurszaken
Solliciteren?
Spreekt de functie je aan? Reageer dan voor 13 juli 2022 via de knop 'Solliciteer direct'. Wacht niet te lang, de vacature kan voortijdig gesloten worden bij voldoende reacties. We streven naar een zo divers mogelijk personeelsbestand dat een afspiegeling is van de omgeving waarin wij werkzaam zijn.meer...
Meer vacatures van Ggz Ingeest