Inloggen - Registreer  

Trade Marketeer

Lev - Hr - Apeldoorn - 21-09-2023 Naar vacature  

Het is een internationale organisatie, we hebben verschillende vestigingen over de wereld en daar hebben we ook nauw contact mee. We zien elkaar dan ook op de beurzen en het fijne contact vind ik erg leuk. Daarnaast is het een leuk team om mee te werken en zijn de lijnen kort. Zo kan ik makkelijk contact leggen met een manager met een vraag of met een voorstel/idee en daar wordt dan ook echt wat mee gedaan.

Hoe omschrijf je de werksfeer?
Ik vind de sfeer erg prettig en informeel. We werken hard met elkaar, maar er is ook ruimte voor gezelligheid. Zo hebben we verschillende activiteiten die we samen doen met de collega’s, krijgen we dagelijks een lekkere lunch op kantoor en op donderdag doen we bijvoorbeeld na de lunch altijd een kaartspelletje. Iedereen is hier erg betrokken bij elkaar en dat merk je.

Waar moet je tegen kunnen?
Bij Amefa is niet alles al in beton gegoten en zijn de kaders al helemaal duidelijk. Soms ontstaat er dus een nieuwe situatie en daar moeten we dan samen met een oplossing voor komen. Dus als je houdt van hele duidelijke kaders dan past dit minder goed.

Waar ben je trots op?
Ik ben er trots op dat ik in een korte tijd zoveel heb geleerd en mijzelf heb ontwikkeld en daarmee ook meer verantwoordelijkheden heb gekregen. Dat is ook iets wat ik mooi vind aan werken bij Amefa. Als je laat zien wat je kan en de projecten goed doet dan geven ze je hier alle ruimte en vrijheid om meer verantwoordelijkheden op te pakken en betrokken te worden bij grotere klanten. Dus als je wilt kun je hier echt carrière maken.

Pablo Verschore | International Buyer
Wat maakt werken bij Amefa zo leuk?
De liefde voor ons product! We hebben geen breed assortiment maar wel diep, dus we zijn echt specialisten. Daarnaast zijn we allemaal commercieel ingesteld en spreekt het werken met doelstellingen mij ook erg aan. Tenslotte genieten we dagelijks van een gezamenlijke lunch in de kantine en een gezellige gastheer verzorgd een broodmaaltijd met extra’s. Met wat collega’s wandelen we ook regelmatig tijdens de pauze.

Waar moet je tegen kunnen als je binnen Amefa werkt?
Je moet wel tegen de veranderende omstandigheden kunnen. De bestekwereld is altijd in beweging. Behoefte, voorraad, productie, transport, etc. Werken bij Amefa mag dynamisch genoemd worden!

Hoe omschrijf je de werksfeer/cultuur binnen Amefa?
De lijnen zijn kort, we werken in een kantoortuin. We hebben een gezonde verdeling en samenwerking tussen jong en wat ouder. We zijn bereid voor en met elkaar resultaten te boeken.

Waar ben je trots op dat je hebt bereikt binnen Amefa?
Ik ben eind dit jaar 19 jaar in dienst. Dat is al iets om trots op te zijn toch? Veel gereisd en gezien qua productielocaties en buitenlandse vestigingen. Meest trots ben ik op het succesvol mede opzetten van een Hybride vorm van een Centrale Inkoop waar meerdere subs zijn aangesloten en we strategie en tactiek niet opleggen, maar in volledige synergie met elkaar afspreken.

Ronald Huijden | International Sales Manager
Wat maakt werken bij Amefa zo leuk?
De diversiteit in mijn functie vind ik erg leuk. Toen ik hier kwam werken had ik vooral ervaring in de Retail en nog niet zozeer in de Foodservice. Binnen Amefa ben ik actief voor beiden en ik vind het interessant om ook over de Foodservice zoveel geleerd te hebben. Daarnaast vind ik het natuurlijk leuk om zoveel te mogen reizen.

Hoe omschrijf je de werksfeer?
De werksfeer zou ik omschrijven als informeel, korte lijntjes en laagdrempelig.
Waar moet je tegen kunnen?
Hoe software matig soms zaken lopen. Dat heeft met beperkingen te maken die je soms hebt tussen de verschillende bedrijven van Amefa internationaal. De software over deze verschillende vestigingen is niet altijd helemaal goed op elkaar afgestemd dus dat kan zorgen voor wat vertraging in werkzaamheden.

Waar ben je trots op?
Ik ben er trots op dat de omzet sinds ik hier werk verviervoudigt is in mijn gebied!

Vacature Trade Marketeer

Amefa | Apeldoorn | € 60.000 p/j | 32-40 uur p/w
Heropend

Dit bieden we jou

Een afwisselende baan in een internationale, groeiende en uitdagende organisatie, waar je verschil kunt maken als je bereid bent initiatief en verantwoordelijkheid te nemen

Salaris tussen €4.000,- en €4.500,- bruto per maand, afhankelijk van je ervaring en achtergrond
32-40 uur p/w
Een jaarcontract met de intentie dit daarna om te zetten naar een vast contract
37 verlofdagen (incl. ADV)
Goede pensioenregeling
Volop mogelijkheden om je verder (zowel persoonlijk als op je vakgebied) te ontwikkelen
Veel ruimte voor eigen initiatief en om te bepalen hoe jij je werkdagen invult
De mogelijkheid om hybride te werken (gem. 2 dagen per week kun je thuis werken)
Amefa verzorgt iedere dag een gratis gezonde lunch op kantoor

Jouw achtergrond

Minimaal 5 jaar relevante (trade) marketingervaring
Een hbo werk- en denkniveau
Je bent een energiek talent met zelfvertrouwen
Je beschikt over een positieve instelling, je bent een doorzetter en denkt in mogelijkheden
Je bent een kei in samenwerken, overtuigen en bent commercieel onderlegd
Je bent stressbestendig, flexibel en gewend aan de dynamiek tussen verschillende afdelingen (sales/marketing/inkoop)
Je bent resultaatgericht en hebt een proactieve hands-on mentaliteit

Jouw uitdaging als Trade Marketeer

Amefa wil haar marktpositie versterken in zowel de Benelux als diverse exportmarkten. De klanten zijn supermarkten, department stores en e-tailers, maar ook distributeurs met hotels, restaurants of bijvoorbeeld ziekenhuizen als eindklant. We hoeven je niet te vertellen dat deze markten enorm van elkaar verschillen en dat ze voor elke markt en/of klant een passend assortiment en pakket aan promoties en marketinguitingen nodig hebben. En dat ga jij opzetten!

Als Trade Marketeer werk je op het snijvlak van marketing & sales en vervul je een belangrijke rol binnen de marketingafdeling. In hoofdlijnen ben je binnen deze functie verantwoordelijk voor:

  • De ontwikkeling van passende marketingstrategieën voor diverse afzetkanalen en landen;
  • Opzetten van assortimentsplannen en het verbeteren van de 4 p’s;
  • Met behulp van een duidelijke prijsstrategie en de juiste product keuzes zorg je voor een winstgevend product portfolio;
  • Op basis van klantwensen, markttrends en verkoopcijfers geef jij advies over de schapindeling, promoties en het assortiment en presenteert deze verkoop gerelateerde informatie aan de salesmanagers en klanten;
  • Op basis van de promotiekalender werk je beurzen, events en acties uit om deze vervolgens te organiseren c.q. coördineren. Daarbij hoort natuurlijk ook een gedegen evaluatie om het succes te meten;
  • Je bent de schakel tussen sales/de klant en de product development manager en wordt nauw betrokken bij diverse klantprojecten.
Je werkt nauw samen met de salesmanagers en de binnendienst om de behoeftes van de klant in beeld te brengen. Hoe gaan de schappen eruitzien? En waar is nu echt vraag naar? Jullie gaan als team aan de slag om hier antwoord op te geven.

Binnen deze functie rapporteer je aan de Marketing Manager.

Zo kan een werkdag eruitzien!

donderdag 9 mei
08:45
Goedemorgen! Na een praatje met de collega’s start je de dag met het checken van de e-mails die zijn binnengekomen en check je de planning voor vandaag.

12:00
Je gaat aan de slag met een aantal klantvragen die vanuit Sales zijn binnengekomen en werkt deze uit. Je schrijft een commerciële tekst, berekent een prijs, zet een PowerPoint in elkaar en beantwoordt de vragen van collega’s die op dat moment je hulp nodig hebben.

12:30
Elke maandag staat er een teammeeting gepland waarin we de prioriteiten en lopende projecten bespreken. Altijd fijn om even met elkaar te kunnen sparren en input te kunnen vragen.

13:30
Tijd om de Ambiente beurs in Frankfurt voor te bereiden. Hiervoor maak je een schappenplan en zorg je voor het juiste POS materiaal, zodat alles goed gepresenteerd kan worden en we impact gaan maken!

15:00
Voor het nieuwe jaar moet de catalogus ge-update worden. Je voegt producten toe, haalt er wat items uit en voorziet het geheel van de meest recente sfeerfotografie. Je schakelt hiervoor met een externe DTP-er.

16:30
Je beoordeelt de productfoto’s van de fotograaf die zijn binnenkomen en geeft hierop jouw feedback. Deze beelden zet je vervolgens op een gedeelde locatie op de server, zodat Sales deze kan aanleveren bij de klant.

Toekomstige collega's aan het woord

Suzanne Muller | Marketing & Sales USA

Wat maakt werken bij Amefa zo leuk? Het is een internationale organisatie, we hebben verschillende vestigingen over de wereld en daar hebben we ook nauw contact mee. We z...

Pablo Verschore | International Buyer

Wat maakt werken bij Amefa zo leuk? De liefde voor ons product! We hebben geen breed assortiment maar wel diep, dus we zijn echt specialisten. Daarnaast zijn we allemaal ...

Ronald Huijden | International Sales Manager

Wat maakt werken bij Amefa zo leuk? De diversiteit in mijn functie vind ik erg leuk. Toen ik hier kwam werken had ik vooral ervaring in de Retail en nog niet zozeer in de...

Waar ga je werken?

Amefa ontwerpt, produceert en levert producten voor in de keuken en op tafel. Van bestek tot gietijzeren braadpannen en keukenmessen. Onze merken Amefa, Richardson Sheffield, Lou Laguiole, Cuisinox en Sabatier Trompette leveren wij aan professionele horeca, retail en consumenten, wereldwijd. We zorgen ervoor dat we voor al onze klanten welgekozen producten op de markt brengen. Daar stoppen we veel tijd en energie in.

In 1931 begon Eugen Hollaender de Apeldoornse Messenfabriek (A-Me-Fa) in Apeldoorn. Inmiddels heeft Amefa vestigingen in Nederland, Duitsland, Frankrijk, de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Polen en China. Vanuit deze ondernemingen exporteren we onze producten naar meer dan 65

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Lev - Hr
Meer Trade Marketeer vacatures