Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Communicatie & Brand Marketeer

Mediahuis - 21-10-2022 Naar vacature  

Fulltime/Parttime, Mediahuis, Marketing
Mediahuis is één van de grootste Nederlandse mediabedrijven. We zijn een Mediahuis gebouwd op een onvoorwaardelijk geloof in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media. Met bekende merken als De Telegraaf, VROUW, Privé, NSMBL, Culy en Dumpert bereiken we een brede selectie doelgroepen in heel Nederland. Tegelijkertijd hebben we dankzij onze regionale merken zoals Noordhollands Dagblad, De Limburger en Dagblad van het Noorden een hechte band met de regio. Dit keer openen wij onze deuren voor een Communicatie & Brand Marketeer.

Wat ga je doen?

Als Communicatie & Brand Marketeer ben je verantwoordelijk voor inspirerende content voor en over Mediahuis, onze merken en advertentieproducten. Je stelt marketing- en communicatieplannen op, werkt deze uit en beheert ze van a tot z. Aan jou de taak om Mediahuis écht een gezicht te geven. Dit doe je o.a. door zelf een strategie op te zetten, uit te werken en te vertalen naar schriftelijk en visuele communicatie. Je schrijft zelfstandig teksten voor zowel interne als externe communicatie. Denk hierbij aan persberichten, statements, intranet, interne communicatie, artikelen en e-mailcommunicatie. Natuurlijk bewaak je de huisstijl van Mediahuis en stemt deze waar nodig af met Mediahuis Groep

.
Naast content ben je verantwoordelijk voor de PR strategie. Je investeert in public affairs, je houdt je bezig met het managen van relaties met bijvoorbeeld journalisten en initieert free publicity kansen. Je coördineert het proces van het schrijven en verspreiden van persberichten en ontwikkelt zelf storylines en invalshoeken.

Wat kun je nog meer verwachten?

  • Je creëert inspirerende content over Mediahuis, onze merken en advertentieproducten.
  • Je denkt creatief mee over nieuwe concepten en strategieën om onze merken nog beter zichtbaar te maken in de markt.
  • Je biedt ondersteuning bij het opzetten van campagnes en steekt zelf de handen uit de mouwen. Waar nodig schakel je met leveranciers en bureaus.
  • Je ondersteunt bij het schrijven van cases, award-uitreikingen en events.
  • Je schakelt met verschillende afdelingen (en merken) binnen de organisatie. Je werkt nauw samen met de Digital Marketeer en de Projectmanager Marketing & Communicatie.
  • Je brengt interne overlegstructuren aan en adviseert het MT en de directie op het gebied van communicatie.

Wat wij in huis willen halen

Is een Communicatie & Brand Marketeer die in staat is om zelfstandig PR- en communicatiestrategieën op te stellen en uit te voeren. Wij denken dat minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van communicatie en/of brandmanagement binnen een (middel)grote organisatie je daarbij gaat helpen. Je hebt een feilloos taalgevoel en ervaring met het schrijven van artikelen. Ervaring met het schrijven van persberichten is een pre. Je schrijft foutloos en kunt goed met deadlines omgaan. Ook een netwerk van relevante journalisten in de business? Zeker een pré.

Dit hebben wij voor jou in huis

Als Europese mediagroep bieden wij jou een inspirerende en internationale werkomgeving waar iedereen zich thuis voelt. We vormen de thuisbasis van een brede verzameling van autonome en cross mediale mediamerken. Het is net die diversiteit die we hier omarmen en die de fundering vormt van ons huis. Met innovatie in onze genen en een nieuwsgierige blik op de wereld werken we op een open en respectvolle manier voor elkaar samen. We zijn een plek met zuurstof voor nieuwe ideeën en ruimte om te bewegen. Waar jij je talent kunt inzetten en wordt gezien. En waar je minstens zo veel energie krijgt als dat je geeft.

Naast een bruto maandsalaris wat ligt tussen € 4000,00 en maximaal € 5250,00 op basis van een 40-urige werkweek, en waarbij jouw startsalaris natuurlijk afhankelijk is van datgene jij in huis hebt, krijg je alle instrumenten om je werk goed te kunnen uitvoeren. Daaronder inbegrepen een laptop, iPhone en de mogelijkheid om dankzij onze hybride werkcultuur en in afstemming met je directe collega’s een gedeelte van je werkweek vanuit eigen huis te werken. Voor deze thuiswerkdagen ontvang je een vergoeding. En voor je dagen op kantoor ontvang je ongeacht het vervoersmiddel een reiskostenvergoeding waarbij je deze keuze krijgt tussen een kilometervergoeding van € 0,21 of een NS Business Card. Kom je met de auto? Dan hebben wij dankzij een ruim eigen parkeerterrein in onze achtertuin altijd wel een plekje vrij, met of zonder stekker. Kan je bij binnenkomst gelijk je dagelijkse hoeveelheid vitamine C meepakken dankzij de aanwezigheid van onze “Froottruck”. Als nieuwe collega krijg je verder onbeperkt toegang tot De Academie, onze binnenhuisuniversiteit, met een ruim aanbod aan opleidingen om je talenten optimaal te ontwikkelen of te ontdekken. En met een pensioen van ons eigen 

 werk je ook alvast aan je mogelijkheden voor later.
meer...



Meer vacatures van Mediahuis