Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Senior) Financieel Adviseur bedrijfsvoering
Heeft de integrale aanpak van (potentieel) criminele, gewelddadige of ernstige overlast gevende personen jouw aandacht? Wil jij vanuit jouw (financiële)expertise invulling geven aan de bedrijfsvoering rondom deze activiteit? Dan hebben wij de vacature!
In het Zorg- en Veiligheidshuis werken verschillende organisaties en domeinen samen aan een integrale aanpak van (potentieel) criminele, gewelddadige of ernstige overlastgevende personen. Het justitieel-, veiligheids-, zorg- en sociaal domein hebben allen een aandeel in de aanpak. Samenwerkingspartners zijn onder andere gemeenten, Veilig Thuis, Reclassering, Politie, Raad voor de Kinderbescherming, gecertificeerde instellingen, wijk- en jeugdteams, Openbaar Ministerie, DJI en GGZ-instellingen.
Het Zorg- en Veiligheidshuis Zuid-Holland Zuid (ZHZ) werkt voor tien gemeenten in de regio.
De medewerkers van het Zorg- en Veiligheidshuis vormen ieder op hun gebied de spil in het (boven)regionale netwerk van ketenpartners. De casuïstiek die zij behandelen is complex en intensief.
Terwijl jouw collega’s zich richten op de inhoudelijke kerntaken professionaliseer jij de bedrijfsvoering. Jij organiseert de processen in deze voor de organisatie nieuwe rol, zoals; de begroting en verantwoording, financiële administratie, managementrapportages, informatievoorziening, contractbeheer en facilitaire zaken.
- Je verbetert de controleprocessen en protocollen voor het Zorg- en Veiligheidshuis, stuurt en bewaakt de planning- en control cyclus, en draagt zorg voor de financiële verantwoording aan het bestuur en aan de gemeenten en ketenpartners;
- je vertaalt de taken en doelstellingen van het Zorg- en Veiligheidshuis ZHZ naar de (meerjaren)begroting en financiële prognoses;
- je ontwikkelt rapportages en bijbehorende sturingsinstrumenten;
- je optimaliseert de huidige bedrijfsprocessen en draagt zorg voor continue aansluiting van deze bedrijfsprocessen en de ICT-systemen op de systemen en processen van gemeenten en ketenpartners.
- je onderhandelt en beheert de contracten met onze servicepartners en bent het eerste aanspreekpunt voor de medewerkers op het vlak van hr, ict en facilitaire zaken (zoals huisvesting).
- Je hebt een afgeronde hbo-opleiding met bijbehorend werk- en denkniveau (bijvoorbeeld Bedrijfseconomie), evt. aangevuld met een post hbo-opleiding Financial Control;
- je brengt een aantal jaren relevante ervaring mee binnen het vakgebied;
- je hebt kennis van financieel management in het publieke domein en ervaring met de Planning & Control cyclus van de gemeenten (dit betreft een pré);
- je hebt kennis van monitoring en sturingsinstrumenten, en affiniteit met financiële analyses en data-analyses.
- je hebt goede kennis van Excel en BI-tools. Kennis van AFAS is een pré.
- je hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen, hebt als verbinder goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden en kunt laveren in een dynamische werkomgeving bestaande uit stevige professionals.
- Wij bieden jou een jaarcontract via de servicegemeente Dordrecht voor 28 tot 36 uur per week. Bij goed functioneren wordt dit omgezet naar een vast dienstverband bij het Zorg- en Veiligheidshuis.
- Het salaris bedraagt maximaal € 5.021,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Je exacte salaris is afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring.
- Daarnaast ontvang je een maandelijkse opbouw van een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% over je salaris. Dit IKB kun je fiscaal voordelig inzetten voor een aantal zaken zoals bijvoorbeeld: kopen van extra verlof (bij 36 uur maximaal 144 uur) of uitruil woon-/werk kilometers. Het bedrag uit laten betalen kan ook.
- Verder kom je in aanmerking voor een tegemoetkoming in de zorgverzekering en collectieve premiekorting, en een reiskostenvergoeding bij het werken op kantoor of thuiswerkvergoeding bij thuiswerken.
meer...
Meer vacatures van Drechtsteden