Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Digital Marketing Specialist
Samen met 5 collega’s maak jij onderdeel uit van het team Digital Marketing. Dit team bestaat uit specialisten op het snijvlak van techniek, web content en data. Binnen het team werken we met verschillende vak-expertise(s) per persoon; afhankelijk van jouw focus ben je dus verantwoordelijk voor een aantal digital aandachtsgebieden. Vanuit je functie werk je nauw samen met je 44 Marketing-, Communicatie- & Salescollega’s. Onze afdeling MC&S werkt in zogenaamde marktteams, die de verantwoordelijkheid dragen voor de totale customer journey.
Binnen het team Digital Marketing word jij een van de belangrijkste aanspreekpunten voor het inrichten van onze inbound marketingcampagnes. Je wordt superuser van ons marketing automation platform, waarbij jij je hand niet omdraait voor de inrichting, ontwikkeling en optimalisatie van marketing automation (e-mail)campagnes en contentprogramma’s.
Je weet hoe je slim gebruik maakt van business rules en bent een van de contactpersonen als het gaat om vragen over onze marketingdatabase en smart lists (doelgroepselecties). Samen met het team signaleer je kansen ter verrijking van de profielen in de database (lead nurturing, progressive profiling). Met je kennis over criteria van ideale leads (MQL, SQL) adviseer je over onze leadscoring modellen, en richt je deze functioneel in en onderhoud je deze.
Het tot in detail uitwerken van een campagne is uitdagend: naast de ideeën van je collega’s wordt geluisterd naar jouw goede ideeën om de campagne een extra impuls te geven. Bovendien kun je dat onderbouwen omdat jij als geen ander inzicht hebt in de campagneresultaten. Je bent dan ook verantwoordelijk voor dashboards en rapportages, en kan na analyse advies geven ter optimalisatie.
Eigen initiatief en inbreng worden zeer gewaardeerd. Kortom: een dynamische functie binnen een uitdagende en informele werkomgeving waarin je de gelegenheid krijgt om jezelf verder te ontwikkelen.
Een greep uit jouw werkzaamheden:
- Adviseren over, en het functioneel inrichten en onderhouden van automated campagnes in Marketo - van landingspage t/m content programma’s.
- Opmaken en verzenden van e-mails op basis van templates, en optimaliseren van e-mailmarketing en bijvoorbeeld onze e-mailnieuwsbrief.
- (Mede) onderhouden en signaleren van kansen ter verrijking van de profielen in de database, en het bouwen van herbruikbare selecties en zoekvragen voor diverse marketingcampagnes.
- Adviseren over, functioneel inrichten en onderhouden van onze leadscoring modellen.
- Samenstellen, analyseren, interpreteren en presenteren van data, campagneresultaten en digital marketing KPI’s met behulp van dashboards, ter optimalisatie van de resultaten.
- Samen met een collega ben je verantwoordelijk voor ons eventregistratieplatform Momice (en de doorontwikkeling hiervan). Je bent hiervoor aanspreekpunt voor de eventmanagers binnen BDO, en maakt ook zelf event-pagina’s aan.
- Vanuit je proactieve houding denk je graag mee over verschillende online vraagstukken, en signaleer je kansen. Je onderhoudt hiervoor ook regelmatig contact met de leveranciers van onze platformen.
- Als onderdeel van het team ondersteun je waar nodig bij het publiceren van berichten en andere content op onze website bdo.nl.
Dit ben jij
- Je hebt een opleiding afgerond op minimaal HBO niveau i.c.m. met enkele jaren relevante ervaring in een (digital) marketingfunctie.
- Je bent 36-40 uur per week beschikbaar, 32 uur is bespreekbaar.
- Kennis en ervaring met enkele marketingtechnische platformen is een pré:
- CMS en/of eventregistratiesysteem (zoals Momice).
- E-mail of marketing automation platform (zoals Marketo).
- Google Analytics, Google datastudio (of Power BI), Excel.
- Je schrikt niet van termen en afkortingen als A/B testen, API-koppelingen en UTM codes.
- Je staat stevig in je schoenen en werkt nauwkeurig; weet overzicht te behouden of aan te brengen.
- Je bent proactief en pragmatisch in je aanpak, oplossingsgericht en maakt zelfstandig weloverwogen keuzes.
Dit bieden wij
Bij BDO wordt hard gewerkt, maar we houden de balans tussen werk, eventuele studie en privé goed in de gaten. Wat we minstens zo belangrijk vinden, is dat je jezelf voortdurend blijft ontwikkelen, zowel op professioneel als op persoonlijk vlak. De BDO Academie biedt hiertoe een breed scala aan trainingen en praktijkervaringen.Uiteraard bieden we je een uitstekend salaris met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder:
- Reiskostenvergoeding voor de gemaakte kilometers én een Shuttelpas waarmee je gratis met het OV kunt reizen;
- Onkostenvergoeding;
- Vergoeding van maximaal €25,00 per maand voor de abonnementskosten van een sportschool in de buurt;
- Aantrekkelijke pensioenregeling via Nationale Nederlanden;
- Korting op de (collectieve) ziektekostenverzekering via CZ of Zilverenkruis/Achmea.
Dit is BDO
BDO biedt de beste oplossingen op het gebied van accountancy, fiscaliteit en consultancy. En de beste plek om te werken. Met 2.600 professionals zijn we groot genoeg om kansen te krijgen en klein genoeg om ze te creëren. Je staat aan het roer van je eigen carrière. Met eigen klanten - van multinational tot mkb, van publieke organisatie tot familiebedrijf. Als iets ons typeert, is het wel onze persoonlijke benadering. We zijn een kantoor waar iedereen zichzelf mag zijn en willen een weerspiegeling vormen van de maatschappij. Met een realistische werk-privé balans die gezonde ambitie vleugels geeft. Spreektmeer...
Meer vacatures van Bdo