Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Webredacteur

Werken voor Arnhem - 24-11-2022 Naar vacature  

Tijdelijk met uitzicht op vast
Plaatsingsdatum
19-11-2022
Uren per week
32-36
Maandsalaris
€ 4.208
Sluitingsdatum
11-12-2022
Als webredacteur ben je verantwoordelijk voor de eindredactie en het plaatsen van berichten en goed vindbare webteksten op www.arnhem.nl. Zorg jij ervoor dat de gemeentelijke website actueel, toegankelijk en gebruiksvriendelijk is? Vind je het leuk om snel te schakelen tussen verschillende onderwerpen en werkzaamheden? Reageer dan op deze vacature.

Wat ga je doen?

Aan het begin van de dag neem je de wekelijkse rapportages door met de meest bezochte webpagina’s van www.arnhem.nl. Je past de toptaken op de website daarop aan. Het valt je op dat een pagina de afgelopen dagen opeens veel bezoek heeft gehad, maar dat de inhoud niet meer actueel is. Je neemt contact op met de collega die meer hierover weet en je past de pagina aan zodra je de juiste informatie hebt. Terwijl je een aangeleverde tekst voor een nieuwe webpagina redigeert, komt er een persbericht binnen. Je stapt snel daarop over. Je checkt of de tekst aansluit op de stijlgids en je plaatst het na een paar aanpassingen. Je tipt het onderwerp gelijk bij de contentspecialisten van je online team, want je ziet dit nieuws nog niet op de contentkalender staan. Je focust weer op de aangeleverde webtekst en herschrijft ambtelijke zinnen naar begrijpelijke en doelgroepgerichte taal. Je houdt ook de digitale toegankelijkheid in het oog.

De kerntaak in deze rol is webredactie. Je bent ook medebeheerder van het intranet, de ArnhemMail, de online participatietool meedenken.arnhem.nl en onze beeldbank. Je helpt zo nu en dan ook met het maken en verzamelen van content voor onze socialmediakanalen. Samen met het online communicatieteam adviseer je collega’s over de inzet van sociale media, websites, intranet of webtoepassingen. Het team is in ontwikkeling, hier draag je actief aan bij.

Wie zijn wij?

De afdeling communicatie bestaat uit communicatieadviseurs, woordvoerders en online communicatiespecialisten. Bij de communicatieafdeling werken meer dan 20 medewerkers. Wij verzorgen ondersteuning en (zelfstandig) advies en helpen ook bij het laten produceren van communicatiemiddelen.

Je werkt samen met 5 andere online specialisten aan de totale online presentatie van de gemeente. Zowel intern als extern. Ons online team wordt gekenmerkt door zelfstandigheid, we zijn gedreven, ambitieus en een hecht team. We werken hybride, maar komen minstens 1 dag per week als team samen. Tijdens je inwerktraject zorgen we natuurlijk voor aanwezigheid en goede begeleiding.

Wat bieden wij jou?

Als webredacteur bij gemeente Arnhem, kun je op basis van een 36-urige werkweek rekenen op:
  • Een goed bruto maandsalaris, afhankelijk van ervaring, in schaal 9, € 2.865,- tot maximaal € 4.208,-;
  • Een dienstverband van 12 maanden met de intentie van een duurzame arbeidsrelatie;
  • ADV opbouw wanneer je kiest voor een 40-urige werkweek;
  • 144 wettelijke vakantie-uren, in elk kalenderjaar met een voltijddienstverband;
  • 17,05% financieel keuzebudget boven op je salaris. Dit kun je fiscaal aantrekkelijk inzetten, bijvoorbeeld voor extra vakantie uren, een opleiding of (een deel van) je fiets;
  • Een individueel loopbaanbudget van € 500,- per jaar;
  • Persoonlijke ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden dankzij ons collectieve aanbod aan opleidingen;
  • Een laptop en een telefoon;
  • In Arnhem werken we hybride: je hebt de vrijheid om thuiswerken en op kantoor werken af te wisselen.
We hebben ons gehele
voor je op een rij gezet.

Wie zoeken wij?

We streven in het team naar een diversiteit aan kennis, achtergrond en ervaring. We zijn op zoek naar een ervaren webredacteur met een goed gevoel voor taal en uitgebreide kennis van SEO en digitale toegankelijkheid. Je weet als geen ander hoe je informatie omzet in relevante, begrijpelijke, concrete en goed vindbare content op onze online kanalen. Dit betekent dat je vaak aangeleverde teksten redigeert in afstemming met de interne klant. Daarom werk je graag binnen en buiten het team actief samen. In je redactiewerk houd je oog voor detail, ook als iets snel moet gebeuren. Jij vertegenwoordigt het gebruikersperspectief en kunt gemakkelijk schakelen tussen verschillende doelgroepen. Creativiteit en eigen initiatief zijn ook van belang. Je draagt uit eigen beweging ideeën of oplossingen aan en zoekt kansen en mogelijkheden op.

Verder neem je mee:

  • Hbo/bachelor werk- en denkniveau;
  • Meerjarige werkervaring op het gebied van webredactie, bij voorkeur bij een overheidsorganisatie;
  • Uitgebreide kennis van schrijven op B1-niveau en weboptimalisatie;
  • Kennis van en ervaring met digitale toegankelijkheid en statistieken voor web en socialmedia;
  • Ervaring met CMS-en, SharePoint en monitoringstools zoals Coosto en SiteImprove.

Waar kom je te werken?

Arnhem is met meer dan 163.000 inwoners de 12
e
gemeente van het land. Een diversiteit aan inwoners maakt de stad tot wat ze is. Arnhem is een gemeente waar de stedelijke dynamiek, de natuurrijke leefomgeving en economische kracht elkaar versterken. Wij kennen een rijke historie en zijn de hoofdstad van de provincie Gelderland. Bij de gemeentelijke organisatie werken ongeveer 1100 betrokken en bevlogen medewerkers die zich iedere dag inzetten voor de stad, de inwoners, bezoekers, bedrijven en instellingen.

Hoe solliciteer je?

Reageren op deze vacature kan tot en met 11 december via de sollicitatiebutton. Dit doe je met cv en motivatie, waarin we graag antwoord krijgen op de hieronder beschreven motivatievraag. Uiterlijk 15 december hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op 19 december tussen 13:00 en 16:00 uur. Houd je hiermee alvast rekening in je agenda?

De motivatievraag:

Graag zien we in jouw motivatiebrief een zo concreet mogelijk voorbeeld volgens de
terug.
Overtuigingskracht: benoem een situatie waarin een voorstel van jouw hand, niet door je (interne) klant werd geaccepteerd. Wat was je voorstel, waarom werd dit voorstel niet geaccepteerd en wat zou je nu anders doen?

Heb je nog vragen?

Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen kun je contact opnemen met Jinny Biesot, afdelingshoofd bestuursondersteuning, communicatie en kabinet, via +31655116998. Voor vragen over de werving- en selectieprocedure kun je contact opnemen met

, corporate recruiter, via +31631114802 of via
.

Wil je ons eerst beter leren kennen?

Collega’s Leslie Goedhart en Emily Venekant bieden je graag de mogelijkheid om samen (online) in gesprek te gaan. Aanmelden hiervoor kan tot en met 4 december, door een berichtje te sturen naar

.
Gemeente Arnhem werft transparant en streeft naar een zo oordeelvrij mogelijke selectieprocedure.
Wij werken voor en samen met inwoners aan een diverse en inclusieve stad: een stad waar iedereen zichzelf mag en kan zijn en ook welkom is. Om dat te realiseren hebben we ook een inclusieve organisatie nodig, waar de samenstelling divers is en niemand wordt uitgesloten. Wij willen talenten met hun verschillen aan ons binden, omdat we ervan overtuigd zijn dat verschillen elkaar versterken. Dat hebben we nodig om die diverse en inclusieve stad te worden. Voel je dus welkom bij Gemeente Arnhem, wie je ook bent of hoe je ook in het leven staat.

meer...



Meer vacatures van Werken voor Arnhem