Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Category Manager Tuin Assortiment Assortimen

Toppy - Veghel - 11-10-2021 Naar vacature  

Category Manager Tuin

Functieomschrijving

Is jouw motto: ‘hoe meer groen, hoe beter’? Maar sta je open om je motto bij te stellen naar: ‘hoe meer geel, hoe beter’? Dan is de functie ‘Category Manager Tuin’ misschien wel iets voor jou! Nog een groentje op tuingebied? Da’s niet erg! Ons tuinsegment bestaat namelijk echt niet alleen uit ‘muffe’ gazonbemesting, maar juist uit vette barbecues, vuurschalen, heaters, tuinmeubels en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

In de rol van Category Manager Tuin ben jij verantwoordelijk voor het assortiment en de online presentatie van onze tuin-tak. Hiervoor zoeken we iemand die commercieel, ondernemend en ontzettend ambitieus is en ook nog een (zand)bak aan communicatieve vaardigheden bezit. Hebben we met deze intro een zaadje weten te planten voor een florerende toekomst? Dan hopen we dat je gaat solliciteren en de bloemetjes lekker buiten gaat zetten!

Wat je doet

Je bent verantwoordelijk voor het assortiment van onze tuin tak.
Je onderhandelt (maar leidt niemand om de tuin) met nieuwe en bestaande leveranciers over inkoop, acties en afspraken omtrent levering en retouren.
Je analyseert klantgedrag en markt- en verkoopdata en draagt daarmee bij aan het succes van het team en de organisatie.
Je zoekt naar interessante producten / productgroepen en koopt deze in.
Je neemt samen met je content(e) collega’s verantwoording voor een optimale online presentatie van je producten.
Je bent aanspreekpunt en sparringpartner voor marketing, klantenservice, logistiek en andere betrokkenen voor jouw productgroep.
Je ondersteunt de content marketeers bij het toevoegen en optimaliseren van producten en categorieën.
Je brengt klantbehoefte in kaart door observaties en onderzoeken.

Een dag als

Je begint de dag met een blik op de cijfers. Welke productgroepen zitten in de groei? Hoe staat het met het voorraadniveau? Staan de (dynamische) prijzen goed ten opzichte van de concurrentie? Je handelt direct en voert de benodigde acties uit of vraagt collega’s deze te doen. Voor een van je productgroepen staat er later deze week een testdag gepland. Want zonder de producten zelf vast gehad en ervaren te hebben wordt het toch wel ontzettend lastig om de échte expert te zijn. Ter voorbereiding van deze testdag regel je dat alle benodigde producten op tijd aanwezig zijn. Ook vraag je de fotograaf en een aantal content marketeers aan te sluiten.

Door middel van testdagen weet jij straks alles van je producten, hebben we mooie foto’s/video’s en weten de content marketeers precies waar ze zich op moeten focussen tijdens de optimalisatie. Net voor de lunch staat er een gesprek gepland met een nieuwe leverancier. Twee weken terug heb je op de beurs namelijk een toffe leverancier gesproken voor unieke accessoires in jouw productgroep. Je bereidt een korte presentatie voor en schrijft voor jezelf duidelijk op welke vragen je wilt stellen. Je hebt namelijk al gezien dat de prijsconcurrentie online erg hevig is. Aan het begin van de middag staat een meeting met de content marketeers op de planning. We gaan starten met een nieuwe serie producten waar je veel van verwacht. Hiervoor heb je een plan van aanpak gemaakt welke je graag wilt delen. Welke eigenschappen gaan we uitlichten? Wat moet de klant echt weten? Misschien moet er ook wel een keuzehulp komen om klanten te helpen met de juiste keuze...

Samen verdeel je de taken om eind van de week een mooi nieuw assortiment te kunnen presenteren. In de middag bespreek je samen met de klantenservice verbeterpunten voor een categorie. Je hebt klantvragen geanalyseerd en ziet veel dezelfde vragen binnenkomen welke je graag wil tackelen door het toevoegen van de juiste informatie. Je weet immers dat de juiste productinformatie zorgt voor een betere klantreis en daarmee een hogere conversie.

Aan het eind van de dag schrijf je nog een plan van aanpak (gewoon kort, we zitten niet meer op school) voor de optimalisatie van deze categorie en vraag je bij de leveranciers de benodigde informatie op. Morgen weer een dag!

Wat wij bieden
  • Een vast salaris tussen de 2800 en 3800 euro
(Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze…)
  • Nog meer geld:
(8% vakantiegeld, reiskosten, pensioen en korting op het assortiment)
  • Onbeperkt vakantiedagen.
(Onbeperkt? Ja. Onbeperkt.)
  • Een stel jonge honden als collega’s.
(Speels, maar met de ambitie om te groeien)
  • Een kantoorhond.
(Over jonge honden gesproken...)
  • Veel leuke dingen doen.
(Pubquizzen, heldenweekenden, sportieve activiteiten en borrels.)
  • Een omgeving zonder kantoortaal, hiërarchie en waar initiatief wordt toegejuicht.
(‘Ergens een plasje over doen’, bruhh, laat dat maar aan de kantoorhond over.)
Klinkt dit allemaal leuk?
Denk je na het lezen van deze vacature: “Verrek, ze zoeken mij?!” Solliciteer dan als een razende via de sollicitatieknop!
Heb je nog vragen over de vacature of het werken bij Toppy? Bel, mail of whatsapp dan Maud. Zij kan je er alles over vertellen! (maud@toppy.nl of 0651594986)

Functievereisten

Relevante werkervaring, bij voorkeur in e-commerce of retail omgeving
Minimaal hbo-werk en denkniveau
Onderhandelingsskills, ondernemerschap en verantwoordelijkheidsgevoel
meer...



Meer vacatures van Toppy