Inloggen - Registreer  

Medewerker communicatie

Thuisbijantares - Venlo - 20-04-2022 Naar vacature  

Antares is een ambitieuze woningcorporatie met ongeveer 6.000 woningen en ruim zestig
collega’s. Ons kantoor is gevestigd in Venlo, stadsdeel Tegelen. We bieden een
betaalbaar, goed onderhouden en duurzaam thuis voor mensen die daar niet zelf in
kunnen voorzien. Samen met onze huurders en partners zorgen we voor een leefbare
woonomgeving. Elke dag werken we samen aan woongeluk door de klantbeleving
centraal te stellen in alles wat we doen. De kernwaarden dichtbij, verbonden en
authentiek vormen ons DNA en verbinden ons met elkaar. Wil je meer weten over wie
wij zijn en wat we doen? Kijk dan eens op onze website: www.thuisbijantares.nl.

Ter vervanging zoeken wij een:
Medewerker communicatie (24-32 uur)
…die onze doelgroepen weet te raken met prikkelende en toegankelijke content
Jouw team
Samen met de communicatieadviseur vorm jij het team Communicatie, dat valt onder
Bedrijfsvoering. Dagelijks sparren jullie samen over allerlei communicatietaken en -
zaken, waarbij de communicatieadviseur zich vooral richt op beleid, projecten en
plannen. Jouw werkzaamheden zijn meer operationeel van aard en richten zich op het
uitvoeren van het interne en externe communicatiebeleid.
Jouw werk
Contentcreatie
Voor elk kanaal weet jij de doelgroep te raken met prikkelende, toegankelijke en
overtuigende teksten of aansprekende visualisaties. Daarmee draag je bij aan de
zichtbaarheid en het imago van Antares.
  • Je gaat actief op zoek naar nieuws, weetjes en verhalen binnen en buiten onze
organisatie en vertaalt deze naar content in tekst en beeld
  • Je creëert en beheert (creatieve) content voor onder meer onze social-media-
kanalen, corporate website en intranet
  • Je monitort en analyseert het gebruik van social media, organiseert de webcare,
beheert verschillende contentmanagementsystemen en stelt verbeteringen voor
  • Je schrijft artikelen voor ons bewonersmagazine ‘Thuis bij Antares’ en andere
publicaties
Projectcommunicatie
Als woningcorporatie bouwen en renoveren we volop. Daarnaast hebben we veel
aandacht voor de leefbaarheid in de wijken. Dit pakken we vaak projectmatig op. Jij
speelt een actieve rol in de communicatie over al deze projecten.
  • Je ondersteunt de communicatieadviseur bij de communicatie over (grotere)
nieuwbouw-, renovatie- en leefbaarheidsprojecten; bij kleinere projecten zorg je
zelf voor de uitvoering van de communicatie (brochures, bewonersbrieven,
bouwdoeken, formulieren etc.)
  • Je ondersteunt bij het organiseren en coördineren van events en bijeenkomsten
en initieert interactieve acties of evenementen met bewoners(groepen) of in
wijken
En nog veel meer
In onze branche is eenvoudig taalgebruik van groot belang. Regelmatig vertaal je
(complexe) teksten naar duidelijke, toegankelijke taal (intern en extern). Ook een
professionele en consistente uitstraling vinden wij belangrijk.
  • Je helpt collega’s bij het inzetten van de juiste communicatiemiddelen en het
schrijven en redigeren van correspondentie
  • Je bewaakt de kwaliteit van onze communicatie-uitingen en denkt mee over hoe
we communicatieprocessen, -kanalen en -uitingen kunnen verbeteren
  • Je beheert de promotiematerialen en giveaways
  • Je pakt allerlei (kleine) verzoeken op die we dagelijks ontvangen.
Jouw profiel
In deze functie is het belangrijk dat je makkelijk contact legt met collega’s, bewoners én

stakeholders en je goed kunt inleven in de leefwereld van onze doelgroepen. Dus ben jij:
  • Een talent met een afgeronde hbo-opleiding in de richting communicatie en
minimaal enkele jaren werkervaring in het communicatievak?
  • Een kei in de Nederlandse taal die makkelijk schrijft?
  • Een nieuwsgierig aagje met een gezonde dosis kritisch vermogen?
  • Een aanpakker die energie krijgt van samenwerken, maar ook graag alleen op
pad gaat om verhalen op te halen?
  • Een organisatietalent dat goed kan plannen en makkelijk schakelt tussen
allerlei verschillende projecten en werkzaamheden?
  • Een creatieveling die content maakt die aanspreekt en verrassend is en die
steeds weer nieuwe dingen bedenkt en uitvoert?
Laten we dan snel een kop koffie drinken en verder praten!
Ons aanbod
Heb jij ons zoveel te bieden? Dan zetten wij daar wat moois tegenover! Wij bieden jou
daarom de ruimte voor persoonlijke en professionele groei in een platte,
vooruitstrevende, klantgerichte én tikkeltje eigenwijze organisatie met een informeel
karakter en toffe collega’s. Kom zelf maar ervaren!
Daarnaast bieden wij voor deze parttime functie (24-32 uur) een salaris conform de cao
Woondiensten (schaal H: €3.230-€3.979 op basis van 36 uur, cao 2021) afgestemd op
jouw ervaring, aangevuld met goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een
loopbaanbudget, sportbudget en een eindejaarsuitkering van 3% bij het behalen van de
teamdoelen.
Informeren en solliciteren
Hebben wij hetzelfde DNA? Presenteer jezelf dan op jouw unieke manier aan ons! Laat in
je sollicitatie zien waarom we voor jou moeten kiezen. Je kunt je motivatie en cv sturen
naar: personeelszaken@thuisbijantares.nl o.v.v. ‘Communicatiemedewerker’. Voor
eventuele vragen over deze boeiende functie kun je contact opnemen met
communicatieadviseur Karin Aspers via k.aspers@thuisbijantares.nl of (085) 485 99 12.
Een assessment maakt deel uit van de procedure.
Reageren kan zolang de vacature open staat op onze eigen website.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Thuisbijantares
Meer Medewerker communicatie vacatures