Inloggen - Registreer  

Manager Ruimtelijke Economie

Areaal Advies - Zeist - 19-04-2024 Naar vacature  

Vacature: Manager Ruimtelijke Economie (32-36 uur)

Onze missie is om een wereld te creëren waarin mensen verbetering ervaren in hun directe leefomgeving! Wil jij ook werken in een commerciële organisatie met maatschappelijke impact? Heb je ruime ervaring binnen een gemeente of andere overheidsinstantie met het werken aan onderzoek en adviezen waarmee gebieden in dorpen en steden beter gaan functioneren en daarmee prettiger en leefbaarder worden? Dan gaan we graag met jou in gesprek!

Wie zijn wij?

Areaal Advies is een groeiend onderzoeks- en adviesbureau, gevestigd in Zeist direct aan het station. We ontwikkelen duurzame, daadkrachtige adviezen en oplossingen voor ruimtelijk-economische, duurzaamheids- en vastgoedvraagstukken. We zijn specialist in de koppeling van strategisch en uitvoerend werk voor overheden, woningcorporaties en vastgoedeigenaren.

Onze missie is om een wereld te creëren waarin mensen verbetering ervaren in hun directe leefomgeving! Dat doen we vanuit vier pijlers: Ruimtelijke Economie, Duurzaamheid, (Maatschappelijk) Vastgoed en Duurzame Bezoekerseconomie.

Binnen de pijler Ruimtelijke Economie doen we onderzoek naar en geven we advies over winkelgebieden, detail- en ambulante handel, wijkeconomie, vrijetijdseconomie, horeca, recreatie en toerisme. Dat doen we in steden en dorpen, centrumgebieden, winkelcentra en op bedrijventerreinen. Voorbeelden van projecten zijn het opstellen van een uitgebreide detailhandelsvisie met bijbehorende uitvoeringsagenda, een horecanota of advies over warenmarkten. In alle gevallen zorgen wij voor breed gedragen beleidsstukken. We zijn sterk in gebiedsmanagement en interim-werkzaamheden, bijvoorbeeld als beleidsmedewerker Economische Zaken, winkelstraatmanager of transformatiemanager. Lees

meer over deze pijler.

Wat ga je doen en wat maakt de functie interessant?

Als Manager Ruimtelijke Economie werk je mee aan de verdere groei van de pijler en geef je leiding aan een aantal enthousiaste professionals, van beginnend tot zeer ervaren. Onze organisatie is heel mensgericht, daarom begeleid je je teamgenoten in hun persoonlijke ontwikkeling en draag je zorg voor een goede werkverdeling. Daarnaast werk je samen met je team aan het acquireren en uitvoeren van onderzoeks- en adviesopdrachten en interim-werkzaamheden. Ook denk je als Manager Ruimtelijke economie op strategisch niveau mee over de toekomstige ontwikkeling van Areaal Advies als geheel. Je werkt daarbij nauw samen met het directielid dat de pijler Ruimtelijke Economie in zijn portefeuille heeft.

Wat zoeken wij in jou?

We zijn op zoek naar een bevlogen collega die het leuk vindt om ons bedrijf verder te helpen groeien en te etaleren aan de buitenwereld. Je hebt een afgeronde masteropleiding en daarnaast heb je minimaal vijf jaar werkervaring bij de overheid: als ambtenaar, interimmer of extern adviseur.

Je zet graag je management- en adviesvaardigheden in om het team aan te sturen en projecten soepel te laten verlopen. Je hebt veel ervaring met het soort projecten dat wij uitvoeren; je hebt dus een goede bestuurlijke antenne en een vlotte pen.

Je bent sociaal vaardig, legt makkelijk contact en kunt goed relaties opbouwen en onderhouden. Je hebt een goed netwerk, je houdt van acquisitie van opdrachten voor jezelf en je collega’s, je houdt van afwisseling en de dynamiek van een commercieel onderzoek- en adviesbureau, maar bovenal ben je een open persoonlijkheid en prettig mens om mee samen te werken!

Wat bieden we jou?

Werken bij Areaal Advies betekent dat je een uitdagende baan krijgt, met gevarieerde werkzaamheden, waarin je veel verantwoordelijkheid krijgt en er veel ruimte is voor eigen initiatief. Je gaat deel uitmaken van een hecht, enthousiast en ambitieus team waarmee we op de vrijdagen (die zijn voor ons heilig) op kantoor zijn. We besteden die vrijdagen aan inspiratiesessies, kennisoverdracht, productontwikkeling, teambuilding, excursies en onze befaamde tostilunch.

We hechten aan een goede balans tussen werk en privé, vandaar dat we uitgaan van een werkweek van 32-36 uur. We bieden je een marktconform salaris, met daarbij o.a. de volgende secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Laptop;
  • NS Businesscard;
  • Bijdrage aan het gebruik van je mobiele telefoon;
  • Pensioenregeling;
  • 24 vakantiedagen (o.b.v. fulltime) met de mogelijkheid om vakantiedagen te kopen, verkopen of in te zetten voor je pensioenregeling;
  • De mogelijkheid tot het volgen van cursussen, trainingen en opleidingen;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid tot regelmatig thuiswerken.
We werken op basis van openheid, eerlijkheid en gelijkheid. Iedereen is anders, maar toch gelijk. Iedereen is adviseur, de één heeft alleen wat meer ervaring dan de ander.

Je komt te werken binnen een hecht team dat veel lol maakt met elkaar. We werken zoveel mogelijk in kleinere teams. Je vindt het dan ook leuk om samen te werken en een sparringpartner en coach te zijn voor de minder ervaren collega’s.

Maatschappelijk betrokken

We zijn geen standaard onderzoeks- en adviesbureau. We hebben passie voor wat we doen en waar we voor staan. Om dat ook echt kracht bij te zetten zijn kijken we hoe we als bureau iets extra’s kunnen doen, gerelateerd aan onze opdrachten. Daar maken we graag tijd en geld voor vrij. Hierbij valt te denken aan het helpen van vrijwilligersorganisaties op het gebied van het verduurzamen van gebouwen en gebieden of het leveren van een bijdrage op sociaal-maatschappelijk gebied. Dit doen wij op onze Maatschappelijke Impactdagen.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Areaal Advies