Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Projectmedewerker digitalisering bodemrapporten

Matchd - Schiedam - 27-07-2021 Naar vacature  

16-08-2021 tot 31-12-2021
optie op verlenging
24 uur per week
sluit per 06-08-2021 09:00

De functie

Er moeten zo'n 6.000 rapporten gedigitaliseerd worden. Deze zijn afkomstig uit verschillende archieven. De werkzaamheden omvatten het lichten, digitaal fotograferen, bergen en het opslaan in Corsa van de rapporten. Dit is arbeidsintensief werk dat alleen op locatie kan gebeuren.

De gemeente Schiedam wil de ongeveer 6.000 rapporten bodemonderzoeken online beschikbaar stellen. Deze beslaan de periode 1980 tot heden.
Deze rapporten zijn gedeeltelijk nog op papier, gedeeltelijk gedigitaliseerd en gedeeltelijk digitaal. Zij zijn verspreid over een flink aantal archieven binnen de gemeente.

Bijna alle rapporten zijn nu gelokaliseerd, nu is het tijd om deze op een digitaal duurzame manier te bewaren en beschikbaar te stellen. De rapporten die nu op papier bewaard worden, zullen met behulp van een cameratafel worden gedigitaliseerd. De digitale bestanden zullen worden opgeslagen in het documentmanagementsysteem Corsa, en in het e-depot van de gemeente.

De werkzaamheden vinden plaats bij het Team Gemeentearchief. Het project moet voor 1 januari 2023 klaar zijn.

Competenties

  • nauwkeurigheid bij de uitvoering van ogenschijnlijk saai en routinematig werk, oog voor detail
  • ervaren gebruiker van Excel
  • goed zelfstandig kunnen werken
  • digitaal vaardig
  • ervaring met informatiebeheer bij gemeenten
  • flink werktempo
Op verzoek van de opdrachtgever wordt deze interim opdracht alleen aangeboden o.b.v. een (tijdelijk) loondienstverband.
Factureren als ZZP'er is niet mogelijk aangezien er gevraagd wordt om de arbeid persoonlijk uit te voeren (geen vervangingsrecht) en er onder leiding en toezicht zal worden gewerkt. ZZP'ers dienen daarom tijdelijk (bij ons) op de payroll te komen.

Functie eisen

  • MBO niveau 4 diploma;
  • Ervaring met digitaliseren van archieven;
  • Minimaal 1 jaar werkervaring als archiefmedewerker (of soortgelijk) in de afgelopen 5 jaar;
  • Je bent een ervaren gebruiker van Excel op het gebied van gegevens beheren/ bewerken;
  • Werkervaring met informatie- en of archiefbeheer bij een overheidsorganisatie;
  • Ervaring met Corsa.

Over Matchd

Matchd bemiddelt voor tijdelijke en vaste vacatures, voornamelijk binnen de overheid. Wij werken samen met Freelancers, ZZP’ers, detacheringsbureaus en sollicitanten die open staan voor een tijdelijk loondienstverband met flexibele uren. Je krijgt van ons altijd een terugkoppeling. Na de sluitingsdatum beoordelen wij elke sollicitatie en geven een terugkoppeling. Heb je geen terugkoppeling ontvangen? Laat het ons direct weten, dan is er écht iets misgegaan en zullen we er alles aan doen om dit te herstellen.

U kunt ons ook telefonisch bereiken via
meer...



Meer vacatures van Matchd