Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Ambtelijk secretaris OR

Liemerije - 04-05-2021 Naar vacature  

1 jaar, met de intentie tot onbepaalde tijd
HBO werk- en denkniveau
Ben jij een alleskunner en een echte spin in het web voor onze Ondernemingsraad? Ben jij een verbinder die deze sleutelrol wilt vervullen? Wil je bijdragen aan het optimaliseren van besluitvormingsprocessen? Dan ben jij de ambtelijk secretaris voor de Ondernemingsraad die we zoeken!

De ambtelijk secretaris OR ontvangt hiërarchisch leiding van de voorzitter van de Raad van Bestuur: Joris de Jong. Functioneel wordt de ambtelijk secretaris aangestuurd door de voorzitter van de Ondernemingsraad: Jessica Hellekate.

  • Werk samen met betrokken collega's
  • Zoek verdieping met een cursus of opleiding
  • Ga zelfstandig aan de slag
  • Werken met echte aandacht

Wat zijn jouw werkzaamheden?

Je bent verantwoordelijk voor de afhandeling van de dagelijkse secretariële werkzaamheden voor de Ondernemingsraad, te denken aan: telefonische bereikbaarheid t.b.v. informatievoorziening en klachtenbehandeling, postbeoordeling- en verwerking, het verzorgen van correspondentie, archivering en actualisering van beschikbare OR-informatiebronnen.

Tevens bestaan je werkzaamheden uit:
  • Het coördineren en ondersteunen van het proces van de medezeggenschap. Je volgt en signaleert ontwikkelingen op het gebied van medezeggenschap en maakt deze inzichtelijk voor OR-leden.
  • Je verzorgt de voorbereiding van de vergaderingen, je notuleert en bewaakt de voortgang van de actiepunten.
  • Je stelt de jaarplanning op, het jaarverslag, verzorgt de redactie en de uitvoering en verspreiding van het jaarverslag.
  • Je biedt beleidsmatige ondersteuning aan de OR-leden, onder andere door het verzamelen van stukken die nodig zijn voor adviezen, instemmingszaken en initiatiefvoorstellen.
  • Je organiseert in overleg met het Raad van Bestuur overige activiteiten van de OR (regionaal overleg, scholing etc.)

Wat verwachten wij van jou?

Voor deze uitdagende functie vragen wij minimaal een HBO diploma en werk-en denkniveau. Daarnaast heb jij een aantal jaren relevante werkervaring opgedaan als ambtelijk secretaris. Je hebt actuele kennis van de wet op ondernemingsraden, de arbeidsomstandighedenwet en de CAO VVT. Belangrijk vinden we dat je ruime kennis van medezeggenschap hebt.

Naast deze eisen heb jij een stevige persoonlijkheid en beschik jij over een observerend, inlevend en luisterend vermogen. Je bent in staat de juiste verbanden binnen de groep te leggen. Je kunt dan ook goed schakelen tussen de belangen van onze professionals.

Je bent communicatief zeer vaardig in woord en geschrift. Je communiceert helder en bent een gemakkelijke prater. Collega’s weten je dan ook gemakkelijk te vinden. Integriteit en discretie is voor deze onafhankelijke rol van groot belang, omdat je voortdurend te maken hebt met onderwerpen van vertrouwelijke aard. Verder ben je zeer vaardig in het Office pakket.

Je bent een echte organisator. Je werkt zelfstandig, gestructureerd en planmatig. Je denkt mee, hebt goede ideeën, durft in te grijpen tijdens vergaderingen en durft feedback te geven waar nodig. Je bent oplossingsgericht en daarmee weet je net het verschil te maken. In deze functie beschik je over een hoge mate van analytisch vermogen om signalen vanuit de organisatie te vertalen naar de OR. Je weet obstakels op te sporen en met je creativiteit op zoek te gaan naar nieuwe wegen als de voortgang stagneert.

Kortom, in deze functie wordt er veel van je verwacht. Maar daar krijg je ook een fijne werkomgeving voor terug waar hard werken in combinatie met humor centraal staat, waardoor jij iedere werkdag deze functie met plezier vervult!

Wat kun je van ons verwachten

?
Je komt te werken in een organisatie in ontwikkeling waar de mens centraal staat. Naast hard werken, is er ook zeker tijd voor humor. Zo ga jij iedere dag met plezier naar het werk en kun jij werken met echte aandacht. Natuurlijk hebben wij nog veel meer te bieden:

  • Je krijgt een jaarcontract, met de intentie tot onbepaalde tijd.
  • De arbeidsduur per week bedraagt gemiddeld 18 uur per week, bij voorkeur verspreid over 3 werkdagen. De maandag wordt een vaste werkdag in verband met een wekelijkse OR-overleg.
  • Het salaris bedraagt max. €3707,64 bruto per maand (FWG 50 CAO VVT), uitgaande van een fulltime dienstverband (36 uur).
  • Je ontvangt 8% vakantiegeld (mei) en 8,33% eindejaarsuitkering (november).
  • Een uitstekende pensioenregeling bij Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW), waarvan Liemerije de helft aan premie betaalt.
  • Een organisatiebuddy om je een warm welkom te geven en je wegwijs te maken in de organisatie.
  • Stel jaarlijks je eigen secundaire arbeidsvoorwaardenpakket samen en profiteer van fiscaal voordeel bij o.a. aankoop van: een (elektrische) fiets, mobiel, laptop of een fitness abonnement.
  • Een actieve personeelsvereniging (De Mol). Jaarlijks worden er diverse activiteiten georganiseerd.
  • Verder heb je de mogelijkheid om thuis te werken. Dit is bespreekbaar in overleg met de OR.

Enthousiast? Reageer nu!

  • Wil jij meer informatie hebben over deze uitdagende functie, dan kun je contact opnemen met Stephany Linthorst van SL Impact, via
.
  • Voldoe jij aan het profiel en ben je erg enthousiast geworden over de functie van Ambtelijk Secretaris OR. Dan nodigen wij je uit om te solliciteren via onderstaande sollicitatiebutton.
meer...



Meer vacatures van Liemerije