Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Brand Marketing Manager (Medior)

Sport Knowhow Xl - Hengelo - 24-10-2017

Brand Marketing Manager (Medior) - For the Motivated!

Gorilla Wear B.V.

De missie van Gorilla Wear is het extra motiveren van sterke atleten over de gehele wereld met hoge kwaliteit fitness en leisure kleding en accessoires. Het doel is om met de A-merk kleding en benodigdheden van Gorilla Wear een wereldwijde topspeler in de markt te worden en te blijven en uiting te geven aan de slogan “Gorilla Wear, For the motivated!”

De distributie van Gorilla Wear vindt plaats via ruim 50 distributeurs in de gehele wereld. Onder andere via Spanje, Duitsland, Amerika, Dubai, Hongarije, Zweden etc. Gorilla Wear maakt een enorme groei door en heeft stands op evenementen zoals de FIBO (Duitsland), de Mr. Olympia (USA) en de Arnold Classic (Spanje en USA). Om deze groei extra kracht bij te zetten zijn wij op zoek naar een ervaren Brand Marketing Manager. De standplaats van de functie is op het hoofdkantoor te Hengelo OV.

Brand Marketing Manager (Medior)

Ben je op zoek naar de volgende stap in je carrière? Werk je graag in een internationaal bedrijf? Heb je een strategische marketingvisie en de competenties deze visie te implementeren en te bewaken? En ben je daarnaast een sportieve en dynamische persoonlijkheid? Dan zijn we op zoek naar jou! Wegens snelle groei van de organisatie en het merk Gorilla Wear zijn we op zoek naar een Brand Marketing Manager.

Taken en verantwoordelijkheden

Als brand marketing manager ben je verantwoordelijk voor de brand strategy. Deze brand strategy vertaal je naar een strategisch marketingplan op lange termijn, middellange termijn en uitzetten van de marketing uitingen op korte termijn. Je werkt daarin nauw samen met een team van specialisten die allemaal kennis in huis hebben deze brand marketing strategie uit te dragen. Het team bestaat uit de CEO, social media specialist, design afdeling, content en marketing specialist en de grafische en fotografie afdeling. Taken en verantwoordelijkheden van de brand marketing manager puntsgewijs uiteengezet;

  • Eindverantwoordelijk voor alle marketing uitingen van Gorilla Wear wereldwijd;
  • Optimaliseren en waarborgen van de brand marketing strategy;
  • Onderzoeken van nieuwe doelgroepen en kansen en het initiëren daarvan;
  • Beleggen en voorzitten van marketing overleggen;
  • Optimalisatie van de Gorilla wear huisstijl strategie en het bewaken daarvan;
  • Eindverantwoordelijk voor de brand strategy en uitstraling van de website;
  • Verantwoordelijk voor de marketing resultaten; (onder andere views, likes, shares via social media)
  • Verantwoordelijk voor de webcare van Gorilla Wear;
  • Je onderzoekt en initieert strategische allianties met stakeholders in de markt;
  • Eindverantwoordelijk voor de organisatie van de beurzen internationaal.

Functie eisen en persoonlijkheidsprofiel

Je bent een enthousiast, creatief en dynamisch persoon. Je houdt van pionierswerk en neemt dan ook graag initiatief. Je biedt aan complexe uitdagingen een snelle en kwalitatieve oplossing.

  • Minimaal 3 jaar ervaring in een aansturende marketing rol;
  • Ervaring als brand manager is een pre;
  • Voldoende visie en pragmatisme: korte termijn schakelen met lange termijn doel voor ogen;
  • Uitstekende kennis van digitale communicatie: online, mobiel als sociaal;
  • Je bent een echte teamplayer, creatief en ondernemend;
  • Je hebt uitstekende communicatie skills;
  • Je beschikt minimaal over een afgeronde marketing of commerciële HBO opleiding;
  • Je bent vertrouwd met de nieuwste marketing oplossingen en ideeën;
  • Je bent commercieel en resultaatgericht;
  • Je zet je woorden om in daden en daarmee laat je zien dat je daadkrachtig bent;
  • Door je leidinggevende capaciteiten zorg je voor een goed slagen van de projecten;
  • Je bent representatief;
  • Je hebt oog voor detail met als gevolg goede kwaliteit van je werk;
  • Je hebt uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Je bent analytisch sterk;
  • Je bent een gedreven specialist zonder 9-5 mentaliteit die past binnen een gedreven en enthousiast team;
  • Je bent bereid om naar internationale beurzen te gaan 3-5 keer per jaar (o.a. USA & Duitsland).
meer...



Meer vacatures van Sport Knowhow Xl