Inloggen - Registreer  

Promovendus 'Mensgericht innoveren zorginnovatie als een gezamenlijk leerproces

Radboudumc - Rha - 26-04-2024 Naar vacature  

Welkom bij het Radboudumc
waar kunnen wij u mee helpen?
ik zoek ...
  • mijn aandoening
  • een afdeling
  • resultaten
  • mijn onderzoek of behandeling
Promovendus 'Mensgericht innoveren: zorginnovatie als een gezamenlijk leerproces'

Over de vacature

  • 36 uur per week
  • Bepaalde tijd
  • 4 jaar
  • Schaal 10A/10
  • Solliciteer voor 14 mei 2024
  • Datum eerste gesprek: 27 mei 2024
Om te komen tot innovatie en verbetering van de zorgpraktijk is het noodzakelijk dat professionals zowel tijdens de opleiding als in de praktijk leren innoveren. Als promovendus ga jij onderzoek doen naar deze leerprocessen en leeromgevingen met als doel het leren innoveren verder te ontwikkelen.

print pagina
deel pagina

Functie

Om te komen tot innovatie en verbetering van de zorgpraktijk is het noodzakelijk dat professionals zowel tijdens de opleiding als in de praktijk leren innoveren. Als promovendus ga jij onderzoek doen naar deze leerprocessen en leeromgevingen met als doel het leren innoveren verder te ontwikkelen.

Wij zijn op zoek naar een promovendus voor onderzoek naar het leren innoveren in academische opleidingen en van professionals in de werkomgeving. Het doel van het onderzoek is tweeledig. Ten eerste willen we nagaan hoe effectief de huidige leeromgevingen zijn. Ten tweede willen we komen tot methoden en/of technieken om verbeteringen aan de leeromgeving te meten en monitoren.

Je zal samen met betrokken stakeholders binnen Radboudumc diverse leeromgevingen onderzoeken in een iteratief proces van ontwerpen en uitvoeren. Praktijkgericht onderzoek naar de effectiviteit van het onderwijs (zowel kwalitatief als kwantitatief) in de context van wetenschappelijke literatuur vormt de basis voor het promotieonderzoek.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Contact met stakeholders en verbinden van deze groep aan het onderzoek.
  • Verdiepen in en uitvoeren van kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethodieken (kwalitatief, ontwerpgericht, realist research).
  • In kaart brengen van de bestaande literatuur op het gebied van leren innoveren in verschillende vakgebieden.
  • Opzetten, uitvoeren en coördineren van wetenschappelijk onderzoek op het gebied van leren innoveren in samenwerking met diverse afdelingen en binnen het Radboudumc.
  • Presenteren van de verkregen inzichten in praktijk- en wetenschappelijke publicaties en op (inter)nationale wetenschappelijke congressen.
  • Schrijven van wetenschappelijke artikelen uitmondend in een proefschrift.
Je werkt zowel bij de Radboudumc Health Academy (RHA), als ook bij Health Innovation Labs (HIL) en de afdeling IQ Health van het Radboudumc. De directe begeleiding valt onder verantwoordelijkheid van Dr. Jur Koksma, UHD (RHA) op het gebied van transformatief leren, dr. Martijn de Groot, hoofd HIL...

print pagina
deel pagina

Werkplek

Je werkt zowel bij de
(RHA), als ook bij
(HIL) en de afdeling IQ Health van het Radboudumc. De directe begeleiding valt onder verantwoordelijkheid van Dr. Jur Koksma, UHD (RHA) op het gebied van transformatief leren, dr. Martijn de Groot, hoofd HIL, dr. Janneke Grutters, UHD Health Technology Assessment en dr. Marcia Tummers, UD Health Technology Assessment (IQ Health). Aanvullende (dagelijkse) begeleiding is in handen van dr. Rik Engbers, senior-onderzoeker (RHA) en Robin Hooijer, design innovator (HIL).

Er zijn regelmatig research community bijeenkomsten naar leren opleiden in de zorg waar ook jij in zal participeren, en waarbinnen je kunt leren van peers en tal van experts op relevante gebieden voor jouw onderzoek. Binnen de RHA en de O&O groep ‘Health Systems &HTA’ (IQ Health) zul je je snel thuis voelen tussen andere (promotie-)onderzoekers en gesteund worden door een krachtige dagelijks begeleiding. Binnen HIL ben je onderdeel van een sterk op elkaar ingespeeld team van innovatoren, die samen met jou optrekken vanuit hun oprechte nieuwsgierigheid naar succesfactoren in het (leren) innoveren.

Radboudumc Health Academy (RHA)

De RHA is hét centrum voor onderwijs, opleiden en ontwikkelen voor de leven lang lerende health professional. De Radboudumc Health Academy heeft een divers opleidingsaanbod voor verschillende doelgroepen: artsen, verpleegkundigen, paramedici en onderzoekers. Binnen de Radboudumc Health Academy komen professionals al tijdens de opleiding met elkaar in contact en worden vanuit één gedachte opgeleid. Hierbij staat ons kernkompas centraal: ruimte voor leren op de werkplek, innovatief aanbod, persoonsgerichte leertrajecten, interprofessioneel leren en persoonlijk leiderschap. We ontwikkelen samen met de praktijk en de patiënt.

Health Systems & HTA

Binnen de afdeling IQ Health werk je nauw samen met de multidisciplinaire onderzoek & onderwijsgroep (O&O groep) ‘Health Systems & HTA’, die zich richt op de houdbaarheid van zorgsystemen. De groep ondersteunt beleidsmakers en andere stakeholders bij het maken van keuzes over financiering en (innovatieve) zorg. Binnen deze O&O groep richt de onderzoeksgroep ‘Lifecycle HTA’ zich op het evalueren van innovaties vanaf een vroeg fase van ontwikkeling.

Het Radboudumc

Welkom bij het Radboudumc, waar onze onderzoeksgroepen streven naar innovatieve oplossingen die impact hebben op de gezondheid en gezondheidszorg. We dagen de status quo uit om huidige en toekomstige gezondheidsuitdagingen te overwinnen. Ons doel is om de toekomst van de gezondheidszorg te vormen voor de komende generaties. Onze focus ligt op preventie, duurzaamheid en betekenisvolle zorg, die we bereiken door onze diepgaande kennis van ziektemechanismen, klinische wetenschap, volksgezondheidsonderzoek, medische technologie en gegevenswetenschap. Onze benadering is gericht op doorbraken die de gepersonaliseerde gezondheidszorg en de volksgezondheid daadwerkelijk kunnen verbeteren.

Bij het Radboudumc biedt een uitgebreid scala aan onderzoeksprogramma's het kompas voor onze onderzoeksinspanningen. Elk programma heeft een duidelijk doel, waarbij samenwerking binnen en buiten onze organisatie zeer wordt gewaardeerd. We integreren zorg, onderwijs en onderzoek in samenwerking met onze patiënten om ervoor te zorgen dat onze onderzoeksprogramma's een significante impact hebben op de gezondheid en gezondheidszorg. We nodigen je uit om deel te nemen aan onze missie om een gezonde toekomst voor iedereen te creëren.

We zijn er voor iedereen

Wist je dat het Radboudumc tot de meest
ter wereld behoort? We staan op plek 52 in de internationale ranking van Financial Times. Daarmee zijn we de hoogst genoteerde gezondheidsorganisatie van Nederland. We streven naar een goede (gender)balans in alle functies. En je krijgt de kans je unieke persoonlijkheid en talenten in te zetten. Dus wie jij ook bent, je bent welkom!

Ben jij die enthousiaste onderzoeker die zich 4 jaar wil verdiepen in het thema leren innoveren in de context van diverse opleidingen en zorgpraktijken van het Radboudumc? Onze nieuwe promovendus kan goed samenwerken, bezit de innovatieve mindset voor een ontdekkingsreis en heeft interesse in...

print pagina
deel pagina

Profiel

Ben jij die enthousiaste onderzoeker die zich 4 jaar wil verdiepen in het thema leren innoveren in de context van diverse opleidingen en zorgpraktijken van het Radboudumc? Onze nieuwe promovendus kan goed samenwerken, bezit de innovatieve mindset voor een ontdekkingsreis en heeft interesse in zowel kwalitatief als kwantitatief (onderwijskundig) onderzoek. Een goed humeur en positieve instelling zijn voorwaarden.

Daarnaast herken je jezelf in onderstaand profiel:
  • Je hebt een afgeronde universitaire masteropleiding gedaan op een relevant werkterrein (gedragswetenschappen, onderwijskunde, filosofie, gezondheidswetenschappen, geneeskunde, managementwetenschappen, innovatiewetenschappen).
  • Je bent echt geïnteresseerd in anderen, nieuwsgierig naar het leren innoveren, en je hebt hart voor mensen.
  • Je beschikt over goede onderzoeksvaardigheden. Aantoonbare ervaring met kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden is een pré.
  • Je beschikt over uitstekende schrijfvaardigheden. Je hebt een uitstekende beheersing van zowel de Nederlandse als Engels taal.
  • Je hebt frisse ideeën en weet deze ook om te zetten in concrete acties en resultaten.
  • Je weet anderen te enthousiasmeren.

Laten we kennismaken

Bij het Radboudumc bouw je aan de toekomst. We gaan voor de beste zorg, onderwijs en onderzoek. Dat maken we waar omdat je je bij ons ontwikkelt, kansen pakt en ruimte voelt om op te staan. Als werkgever vinden we het belangrijk dat medewerkers binnen alle levensfasen vitaal en met plezier aan...

print pagina
deel pagina

Arbeids­voorwaarden

Bij het Radboudumc bouw je aan de toekomst. We gaan voor de beste zorg, onderwijs en onderzoek. Dat maken we waar omdat je je bij ons ontwikkelt, kansen pakt en ruimte voelt om op te staan. Als werkgever vinden we het belangrijk dat medewerkers binnen alle levensfasen vitaal en met plezier aan het werk zijn. Dit in een gezonde en veilige omgeving. Onze arbeidsvoorwaarden mogen er ook zijn. Zo kun je rekenen op:

  • Inschaling is afhankelijk van vooropleiding. Voor een basisarts is schaal 10 van toepassing: tussen de € 3.493 en € 5.504 (fulltime). Voor overige studierichtingen geldt inschaling in schaal 10A: bij aanvraag van het dienstverband start jij in schaal 10A, stap 0 (€ 3.017 op basis van een fulltime dienstverband). In maximaal 4 jaar tijd groei je door naar schaal 10A, stap 3 (€ 3.824 op basis van een fulltime dienstverband). Ook krijg je 8% vakantiegeld, 8,3% eindejaarsuitkering en indien van toepassing op de functie, 47% tot 72% onregelmatigheidstoelage.
  • Volop kansen om je te ontwikkelen. Zo kun je via onze online leeromgeving uiteenlopende cursussen volgen.
  • Veel aandacht voor je welzijn en vitaliteit. Denk bij voorbeeld aan:
op een sportabonnement van het
.
  • healthy professionals-programma waarin je
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Radboudumc