Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Adviseur informatiemanagement
Kandidaten voorgesteld
Gesprekken gepland
Ingevuld
Functieomschrijving
Tijdelijk36 uur/week
Den Haag, Rijnstraat 8
Start 8 november 2021
Voor onze opdrachtgever Ministerie van Infrastructuur en waterstaat
zijn wij op zoek naar een Adviseur informatiemanagement
- Je ontwikkeld samen met de ILT en IenW een dashboard op resultaten en voortgang op dit trein te kunnen meten op het gebied van informatie huishouding.
- Je bent ook inzetbaar op aanpalende trajecten binnen het projectteam, zoals planontwikkeling en projectsturing.
- Je richt archivering in voor archivering van diverse media zoals berichtenapps en emails. Daarbij is bijzondere aandacht vereist voor het beter inrichten van een duurzame informatiehuishouding voor openbaarmaking (aan het parlement en de samenleving). Bij deze ontwikkeling sluiten wij het Generiek actieplan informatiehuishouding Rijksoverheid, open op orde.
- Je bent een spil in dit team en werkt actief mee aan verschillende onderdelen van deze ontwikkeling. Je brengt kennis en ervaring mee op het gebied van informatie en document management.
Achtergrond opdracht
Binnen de ILT wordt de komende jaren gewerkt aan de versterking van de informatiehuishouding. De ILT investeert verder in het versterken van het informatie huishouding en stelt zichzelf ambitieuze doelen voor de komende 3 tot 5 jaar. Daarbij is bijzondere aandacht vereist voor het beter inrichten van een duurzame informatiehuishouding voor openbaarmaking (aan het parlement en de samenleving). Bij deze ontwikkeling sluiten wij het Generiek actieplan informatiehuishouding Rijksoverheid, open op orde. Je bent een spil in dit team en werkt actief mee aan verschillende onderdelen van deze ontwikkeling. Je brengt kennis en ervaring mee op het gebied van informatie en document management.Functie-eisen
- Hbo of gelijkwaardig
- Twee jaar ervaring met leidende principes op het gebied van de informatievoorziening voor een effectief en efficiënt gebruik van informatie, afgestemd op de doelen van de organisatie
- Twee jaar ervaring met het informatiemanagement, het opstellen en doorvertallen van IM standaarden en de implemenatatie hiervan.
- WO- ervaring met informatie en documentmangement (Minimaal 2 jaar)
- Ervaring met Dashboards en KPI's (Minimaal 1 jaar)
Wensen
Je bent actief, flexibel, klantgericht en denkt in oplossingen. Je kan complexe zaken op een begrijpelijke manier uitleggen, levert op het afgesproken moment de goede kwaliteit. Werkt goed samen met je eigen team, met ILT en met andere spelters Je snapt de dynamiek binnen de overheid. Je hebt je eigen laptop en voorzieningen. Je werkt zelfstandig maar in een groter verband met collega-deskundigen. Wij werken in de huidige fase Hybride en maken intensief gebruik van o.a. videoconferencing, voor overleggen komen wij samen op meerdere plekken in Nederland.Aanvullende kennis:
- Je bent op de hoogte van ontwikkelingen rond informatiemanagement, document management, record management, archiefwet, WOO en IHH
- Je hebt ruime ervaring met IV systemen voor document en record management en werkprocessen die daarmee ondersteund worden.
- Je hebt ervaring met het opstellen van KPI's en Dashboards
- Brengt verbetering, ook adviseur en gesprekspartner op alle niveaus op het gebied van document management en records management.
Competenties:
- Je bent een goede en snelle schrijver, kan gemakkelijk tot de kern komen en dit kort en begrijpelijk opschrijven
- Je werk samen en geeft richting aan ontwikkeling met verschillende stakeholders
- Je werkt gestructureerd en zelfstandig.
Overige informatie
Startdatum:
Start 8 november 2021Inzet:
36 uur/weekDuur:
t/m 31 maart 2022 met optie op verlengingLocatie:
Den Haag, Rijnstraat 8Reageer direct!
Net zo enthousiast als wij? Reageer dan direct op deze vacature. Je kan je cv toevoegen, of er voor kiezen om je LinkedIn profiel te gebruiken. Wel zo makkelijk!meer...
Meer vacatures van Seven Stars