Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Afdelingshoofd Bedrijfsvoering

Zeelenberg - Terneuzen - 16-10-2021 Naar vacature  

Wil jij aan de slag in een afwisselende en uitdagende functie? Als afdelingshoofd Bedrijfsvoering ben je sparringpartner,
schakel je tussen strategisch en tactisch en
ben je inspirator voor verdere samenwerking en ontwikkeling.
Terneuzen biedt ruimte, dynamiek en veelzijdigheid. De gemeente bestaat uit de stad Terneuzen en stadjes, dorpen en buurtschappen met groene harten met bijna overal de roestvrijstalen economie aan de horizon. De havenstad Terneuzen en het Kanaal van Gent naar Terneuzen vormen het economische hart in de regio. Zij symboliseren de ambitieuze, internationale en wilskrachtige kant van de gemeente. Het omliggende Zeeuws-Vlaamse polderlandschap geeft de groene, zachtere en gemoedelijke eigenschappen weer.

In Terneuzen kun je goed wonen, werken en leven. De gemeente bestaat uit veertien kernen. Het havengebied van Terneuzen is onderdeel van het internationale havengebied North Sea Port. Een haven die zich uitstrekt van Gent tot Vlissingen. Met ruim 54.000 inwoners is Terneuzen de grootste gemeente van Zeeland. Er is een breed voorzieningenaanbod op het vlak van onder meer sport, cultuur, zorg en onderwijs. Terneuzen streeft naar vitale en toekomstbestendige kernen en wijken in haar gemeente. Uitdagingen en opgaven zijn er onder meer op het gebied van woningbouw, industrie en werkgelegenheid.

Er werken bij de gemeente Terneuzen ruim 450 vooruitstrevende en betrokken medewerkers met een ‘hands on’ mentaliteit. Zij werken resultaat- en klantgericht, integer en efficiënt. De gemeente staat midden in de Terneuzense samenleving en weet wat er leeft. Ze luistert goed naar wat beter kan. Waar dat kan, lost ze problemen snel op. Terneuzen zet in op samenwerking met andere organisaties: lokaal, regionaal en ook grensoverschrijdend.

Opgaven en rolinvulling:

Samen met de gemeentesecretaris, drie collega afdelingshoofden (samenleving, realisatie & beheer en omgeving & economie) en bijgestaan door de concerncontroller vorm je het management. Samen geven jullie vorm aan deze resultaat- en klantgerichte organisatie en zorgen jullie voor een open sfeer en cultuur waar men elkaar aanspreekt op gedrag. Dit doe je vanuit vertrouwen in de medewerkers. Jullie vullen elkaar aan als team en opereren verbindend tussen bestuur en organisatie. Dit vanuit een voorbeeldfunctie.

Koers uitzetten en vergroten strategisch vermogen
De organisatie heeft veel potentieel; vakinhoudelijke experts, capabele en gedreven medewerkers. Door korte lijnen en een ‘hands-on’ mentaliteit is men gewend snel tot actie over te gaan bij ad hoc opgaven, vaak benaderd vanuit het eigen vakgebied. Dit heeft gevolgen voor de werkdruk. Jij hebt oog voor een meer strategische aanpak, pro-actief, integraal en samenwerkingsgericht. Je hebt een visie over de positionering van en toegevoegde waarde voor ‘bedrijfsvoering’ in de organisatie en zorgt voor continue afstemming met je collega’s van het MO en je teamleiders. Met het management stem je de hoeveelheid werk in relatie tot de beschikbare capaciteit af, doet voorstellen t.a.v. prioritering en creëert hiermee een goed werkklimaat in de organisatie.

Leiderschap en eigenaarschap stimuleren
Blijvend ontwikkelen van medewerkers is van groot belang voor toekomstbestendigheid. Als afdelingshoofd stuur je op ‘blijven ontwikkelen’ door een goede strategische personeelsplanning. Je werkt samen met je afdeling naar meer toekomstgericht werken, verantwoordelijkheid nemen, opgavegericht en omgevingsgericht werken. Je past dit toe afhankelijk van wat je teamleiders nodig hebben. Je geeft vertrouwen en ruimte, zodat zaken anders worden aangepakt. Hiermee vergroot je het eigenaarschap bij teamleiders en medewerkers en daarmee het lerend vermogen van de organisatie.

Afdeling

De afdeling telt in totaal 100 medewerkers die onderverdeeld zijn in 4 teams: Personeel en Organisatie, Financiën, Bestuur en Interne zaken en Informatie -en Communicatie en Technologie. Het laatstgenoemde team zit momenteel in de afrondende fase van samenvoeging met andere onderdelen uit de organisatie. De samenwerking tussen de teamleiders verloopt goed, is open en transparant. Er wordt resultaatgericht gewerkt en er is ruimte voor eigen inbreng.

Jouw profiel

Je hebt een academisch werk- en denkniveau, affiniteit met bedrijfsvoeringsvraagstukken en managementervaring, bij voorkeur in een politiek-bestuurlijke omgeving.

Onderstaande persoonskenmerken komen in jouw profiel naar voren:
  • Jouw leiderschap wordt gekenmerkt door vertrouwen en verbinden. Je bent coachend maar zeker in staat te sturen. Zo stimuleer je persoonlijk leiderschap en eigenaarschap bij management en medewerkers;
  • Je hebt visie en kunt strategische doelen vertalen naar de organisatie, je creëert duidelijkheid en overzicht; je schakelt soepel in de dynamiek van samenleving, directie en teamleiders;
  • Je bent een gezaghebbende en stevige sparringpartner/adviseur voor de directie en hebt daarin een brede focus op alle terreinen.

Arbeidsvoorwaarden

Terneuzen biedt je, afhankelijk van je opleiding en ervaring, een salaris van maximaal €6.994,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (functieschaal 14, cao gemeenten).Het betreft een jaarcontract met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd. Je bouwt maandelijks een Individueel Keuzebudget op van 17.05% van het bruto maandsalaris. Je kunt dit budget onder meer inzetten voor extra salaris, meer vrije tijd, een fiets of een vergoeding van je woon-/werkverkeer. Werken bij Terneuzen betekent regisseur van je eigen loopbaan en blijven leren en ontwikkelen, onder andere via de online leeromgeving. Daarnaast bieden zij een prima arbeidsvoorwaardenpakket. Bijvoorbeeld mogelijkheden om privé en werk op elkaar af te stemmen, een laptop, een smartphone en een goede pensioenregeling.

Contact en informatie procedure

De procedure wordt begeleid door Zeelenberg. Voor nadere informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wouter Nijland of José Brus via 073 – 612 06 55.

De data van de procedure zijn gepland:
  • 10 november 2021: adviseurs voeren oriënterende gesprekken met kandidaten
  • 16 november 2021: cv-presentatie (door adviseurs Zeelenberg)
  • 19 november 2021: verdiepende gespreksronde inclusief persoonlijke presentatie.
meer...



Meer vacatures van Zeelenberg