Inloggen - Registreer  

Financial Controller

Staan - Ede - 22-04-2024 Naar vacature  

€64.000 - €78.000

Locatie:
Ede
,
Gelderland

Functiegroep:
Reporting & Consolidation

Aantal uren:
40

Datum:
19-04-2024
Manufacturing & Production
40
HBO – Bachelor
Medior
  • Een afgeronde hbo-opleiding in een bedrijfseconomische richting;
  • Vanaf 3 jaar relevante werkervaring in bijvoorbeeld Accountancy of Controlling;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel de Nederlandse als Engelse taal;
  • Affiniteit met het DNA van de organisatie: samenwerken, klant- en kwaliteitsgericht;
  • Je stapt makkelijk op collega’s af, durft je mening te geven en fungeert als echte sparringpartner;
  • Uitgebreide kennis van Excel, ervaring met consolidatie (OneStream) is een pre.
Staan
2024-04-22
Ben jij klaar voor een nieuwe stap als Financial Controller? Alliance Automotive Group Benelux zoekt een nieuwe collega! Je komt te werken in een internationale organisatie binnen de automotive aftermarket. Lees snel verder en solliciteer vandaag nog!

Functie omschrijving

Als Financial Controller vervul je een cruciale rol in de planning- en controlcyclus van Alliance Automotive Group Benelux: een internationale organisatie met meerdere werkmaatschappijen binnen de automotive aftermarket. Je werkt nauw samen met en rapporteert aan de Group Controller. Jouw taken omvatten onder andere diverse afsluitingen, rapportages, controles, analyses en consolidaties.

Deze internationale werkomgeving brengt interessante vraagstukken met zich mee. Je bent hét aanspreekpunt voor (ad hoc) control-gerelateerde vragen. Ook krijg je de kans om verschillende (internationale) projecten op te pakken, waaronder de integratie van overnames. Bovendien zijn er diverse doorgroeimogelijkheden, bijvoorbeeld als je leidinggevende capaciteiten hebt.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Verantwoordelijk voor de planning- en controlcyclus: controleren, analyseren en rapporteren van diverse cijfers;
  • Consolideren en analyseren van de cijfers van de diverse werkmaatschappijen van de holding (Nederland en België);
  • Coördineren van het opstellen van de begroting en de forecast. Daarbij het produceren en analyseren van periodieke overzichten van gerealiseerde cijfers versus gebudgetteerde waarden;
  • Toelichten van gemaakte administratie en het beantwoorden van (ad hoc) control-gerelateerde vragen, bijvoorbeeld van de directie, aandeelhouders of de accountant;
  • Oppakken van diverse (internationale) projecten, bijvoorbeeld het verbeteren van bestaande systemen, werkmethoden en de implementatie van wetgeving. Ook spar je met het team Business Control en ben je betrokken bij de integratie van overnames.

Functie eisen

  • Een afgeronde hbo-opleiding in een bedrijfseconomische richting;
  • Vanaf 3 jaar relevante werkervaring in bijvoorbeeld Accountancy of Controlling;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel de Nederlandse als Engelse taal;
  • Affiniteit met het DNA van de organisatie: samenwerken, klant- en kwaliteitsgericht;
  • Je stapt makkelijk op collega’s af, durft je mening te geven en fungeert als echte sparringpartner;
  • Uitgebreide kennis van Excel, ervaring met consolidatie (OneStream) is een pre.

Bedrijfsprofiel

Alliance Automotive Group Benelux (AAGB) is onderdeel van Alliance Automotive Group Europa die op haar beurt een dochteronderneming van Genuine Parts Company (GPC) is. Wereldwijd de grootste distributeur van auto-onderdelen. Daarom mag AAGB zich de #1 van de wereld in automaterialen noemen! AAGB is eigenaar van diverse merken, formules en ketens. Met onder andere een distributiecentrum in Ede, zes onderdelendepots verspreid over het land en zo’n 100 PartsPoint vestigingen, speelt AAGB al jaren een leidende rol in de Nederlandse automotive aftermarket.

Arbeidsvoorwaarden

  • Jaarsalaris van €64.000 - €78.000 (incl. vakantiegeld, o.b.v. 40 uur);
  • Mogelijkheid tot een werkweek van 32 – 40 uur en optie tot hybride werken, flexibiliteit rondom de afsluitingen is gewenst;
  • Goede pensioensregeling, optie tot spaarregeling, collectieve ziektekostenverzekering en deelname aan het vitaliteitsprogramma;
  • Toegang tot de Academy (150 inspirerende online trainingen in diverse onderwerpen). Jouw persoonlijke groei en ontwikkeling zijn belangrijk;
  • Bezoeken van de diverse locaties van dochterondernemingen;
  • Werken in een internationale, gezonde organisatie, omringd door een hecht, divers en gemotiveerd team.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Staan