Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Teamleider Workforce Management, unit Dienstverlening

Belastingdienst - Utrecht - 09-06-2022 Naar vacature  

Met meer baliepersoneel, nieuwe steunpunten en opschaling van videobellen breiden we onze dienstverlening uit. Een mooie uitdaging voor jou als teamleider om de capaciteitsvraagstukken van de Belastingdienst goed te organiseren en aan te sturen. Landelijk bouw je aan de nieuwe afdeling Workforce Management en faciliteer je optimale capaciteit inzichten die ervoor zorgen dat onze medewerkers de belastingplichtige burgers en bedrijven nóg beter van dienst zijn.

Master/doctoraal
Staf & Support
Utrecht / landelijk
32-36 uur
€ 3.919,- / € 5.825,- bruto p.m.
  • Nog één dag
  • Reageer t/m 29 juni 2022

Dit doe je bij de Belastingdienst

Vanuit jouw compleet nieuwe functie op de afdeling Workforce Management (WFM) ben je eindverantwoordelijke op het gebied van productieregie, planningsvraagstukken, forecast en capaciteitsmanagement. Voor de dienstverlening op alle balielocaties van de Belastingdienst én de digitale dienst videobellen. Met 21 kantoren en 10 steunpunten bij bijvoorbeeld gemeenten zeker een uitdaging! 

Binnen de afdeling WFM begeleid en coach je een team van zes planners en een strategisch planner naar een hoger niveau. Dat doe je ook door de implementatie van nieuwe, ondersteunende technologie. Je doet verbetervoorstellen en ziet optimalisatiemogelijkheden. Jij bent de spil tussen de verschillende portefeuilles, teams en stakeholders om de manier van werken voor onze 200 medewerkers zo slim, gebruiksvriendelijk en efficiënt mogelijk te maken. Ook maak je deel uit van het managementteam van de unit Dienstverlening en ben je de sparringpartner van de unitdirecteur op het gebied van de strategische koers van vernieuwing en WFM. Dit alles vanuit goed werkgeverschap en met verbindingskracht, innovatieve blik én kennis van zaken.

Lees meer

Een bijzondere baan, omdat...

  • Je de mooie verantwoordelijkheid krijgt om een professioneel WFM op te bouwen dat zorgt voor inzicht en overzicht.
  • Je degene bent die binnen een nieuwe afdeling verbinding en vertrouwen creëert. En dat binnen een snel veranderende omgeving, waarin de inzet op productie en kwalitatieve resultaten de speerpunten zijn.
  • Je nauw samenwerkt met collega-teamleiders, projectleiders en de unitdirecteur om onze dienstverlening nog beter te laten aansluiten op de behoeftes van burgers en bedrijven in binnen- en buitenland.
“Ik overzie de capaciteitsvraagstukken en streef naar een optimale verdeling van capaciteit ten behoeve van op afstand en fysieke dienstverlening aan de burger.

” Sigmar Silvanie, strategisch planner bij Dienstverlening Particulieren.

Wanneer past deze baan bij je?

  • Je hebt wo-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring met het maken van complexe afdelingsoverstijgende planningen binnen een grote organisatie, zoals een multinational of andere rijksoverheidsorganisatie.
  • Je hebt minimaal drie jaar relevante managementervaring en affiniteit met de ontwikkeling van medewerkers, processen en afdelingen.
  • Je hebt ervaring met het managen van WFM-processen, het opzetten en/of ontwikkelen van planningscycli en het uitvoeren van of adviseren bij projecten.
  • Je beheerst Excel uitstekend en hebt ervaring met WFM-tooling.
Herken jij jezelf ook hierin? 
Coachen, begeleiden en leidinggeven; het is jouw tweede natuur. Je communiceert helder, stuurt met kennis van zaken en creëert verbinding en vertrouwen in een dynamische werkomgeving zonder vaste kaders. Ook neem je makkelijk initiatief en breng je met kritische denkvermogen veranderingen aan die leiden tot betere resultaten.

Jij toont doorzettingsvermogen en zult af en toe stevig in je schoenen moeten staan om de beoogde resultaten te behalen. Hierbij werk je nauw samen met Teamleider-collega’s. Met zichtbaar gemakt en plezier beweeg je in een veranderende organisatie én afdeling, waarin de inzet op productie en kwalitatieve resultaten de speerpunten zijn.

Jouw competenties

  • organisatiesensitiviteit
  • omgevingsbewustzijn
  • netwerken
  • aansturen organisatie
  • ontwikkelen medewerkers

De afdeling -

Directie Particulieren
Toon inhoud
De Directie Particulieren (P) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van ongeveer 11 miljoen burgers, buitenlandse belastingplichtigen, grensarbeiders en werknemers van internationale organisaties en diplomaten. De belangrijkste belastingmiddelen zijn inkomensheffing-niet winst en de schenk- en erfbelasting. De fiscale behandeling omvat toezicht, bezwaar en beroep én de directie behandelt de klachten voor de directies Particulieren, Grote Ondernemingen, Midden- en Kleinbedrijf, Centrale Administratieve Processen en KIantinteractie & -services. De directie Particulieren stuurt bovendien Belastingdienst Caribisch Nederland (BCN) aan.

meer...



Meer vacatures van Belastingdienst