Inloggen - Registreer  

Customer service douane

Tobi Talent - Rotterdam - 13-03-2024 Naar vacature  

Functie omschrijving

De werkzaamheden van de Customer Service Officer Douane bestaan uit het faciliteren van een soepele communicatie tussen douaneautoriteiten en klanten. Jouw belangrijkste rol is het waarborgen van de naleving van de douanevoorschriften, het bieden van hulp en begeleiding aan klanten met betrekking tot en het beantwoorden van eventuele vragen of problemen met betrekking tot douanezaken.

De belangrijkste verantwoordelijkheden van de Customer Service Officer Douane zijn als volgt verdeeld:
Zorgen voor naleving van douanevoorschriften, tarieven en documentatievereisten.
Fungeren als eerste aanspreekpunt voor klanten met betrekking tot douanegerelateerde vragen.
Douanedocumentatie voorbereiden en beoordelen, waarbij nauwkeurigheid en volledigheid wordt gewaarborgd.
Op de hoogte blijven van veranderingen in de douaneregelgeving en ervoor zorgen dat de wettelijke vereisten worden nageleefd.
Mogelijkheden identificeren om douane-inklaringsprocessen te stroomlijnen en optimaliseren.
Efficiënte workflows implementeren om douaneprocedures te versnellen en tegelijkertijd de nauwkeurigheid te behouden.
Samenwerken met logistieke, operationele en verkoopteams om een samenhangende en gecoördineerde aanpak van de douaneafhandeling te garanderen.
Ondersteuning en begeleiding bieden aan interne belanghebbenden bij douanegerelateerde zaken.
Samenwerken met de douaneautoriteiten om eventuele inklaringsgerelateerde problemen aan te pakken en op te lossen.
Proactief communiceren met klanten om vragen te beantwoorden en updates te geven over de douanestatus.
Een actuele administratie bijhouden van douanegerelateerde documentatie.

Functie eisen

Vloeiend in de Nederlandse en Engelse taal, zowel schriftelijk als mondeling.
Relevante certificeringen of training op het gebied van douaneregelgeving en compliance.
Diepgaande kennis van douanevoorschriften en -procedures, met name in de relevante geografische gebieden.
Ervaring met douaneafhandelingsprocessen voor import- en exportzendingen.
Uitstekende analytische vaardigheden om complexe douaneregelgeving te interpreteren en toe te passen.

Arbeidsvoorwaarden

Fulltime | € 2700 - € 3600 | MBO | hybride werken | vaste baan |
Bij onze opdrachtgever staat ondernemerschap, daadkracht en continue ontwikkeling centraal. Zij bieden uitstekende arbeidsvoorwaarden zoals hybride werken, een geheel premievrij pensioen, 28 vakantiedagen, reiskostenvergoeding, bonus, collectieve zorgverzekering en een uitdagende werkomgeving.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Tobi Talent
Meer Customer service douane vacatures