Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Team Lead Operationeel Beheer & Onderhoud

Econic - Amsterdam - 27-02-2023 Naar vacature  

Direct solliciteren

"
" geeft vereiste velden aan
Velden met een * zijn verplicht.
Max. bestandsgrootte: 128 MB.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Met het versturen van mijn sollicitatie ga ik akkoord met de

Wat doen wij?

Onze missie is een wereld zonder emissie. Daarom is het versnellen van de energietransitie wat ons
drijft. Dit doen wij door van nieuwbouw en bestaande woningen e-homes te maken onder andere door het installeren van warmtepompen en zonnepanelen. Een e-home is een huis van de toekomst waar je nu al in kunt wonen, zonder dat je er omkijken naar hebt: all-electric verwarmd en/of gekoeld met een goed geregeld en comfortabel binnenklimaat, zoveel mogelijk eigen opgewekte elektriciteit en slimme aansturing van de energie apparatuur. Met onze actuele kennis en expertise weten wij perfect aan te sluiten bij de behoefte van onze klanten, partners en bewoners, waardoor we e-homes toegankelijk maken voor iedereen. econic is een jong bedrijf en volop in ontwikkeling. Dat betekent dat we gezamenlijk nog veel hebben in te richten waarbij er heel veel mogelijk is. Jij levert een cruciale bijdrage aan de dagelijkse tevredenheid van onze klanten. Het betreft een nieuwe rol die je daarmee ook nog voor een belangrijk deel zelf kunt vormgeven. Jij haalt dan ook plezier uit het zelf inrichten en richting geven aan je eigen rol en hebt geen gespreid bedje nodig.

Wat ga jij doen?

Jij geeft richting aan onze operationele Beheer & Onderhoud teams, waarbij jouw rust en ervaring bijdragen aan het optimaal bedienen van onze klanten.Als econic hebben wij een deel van de installaties die wij plaatsen in eigendom en/of in beheer. Het betreft zowel collectieve als individuele systemen (collectieve warmte/koude installaties, individuele all-electric warmtepompen, hybride warmtepompen en PV installaties). Komende jaren gaan we ons productportfolio in hoog tempo verder uitbreiden. Als Team Lead Operationeel Beheer & Onderhoud ben jij eindverantwoordelijk voor het dagelijks optimaal presteren van onze collectieve en individuele warmte- en PV systemen. Je geeft leiding aan de collega’s van de Technical Service Desk (TSD) en aan het team van Technisch Service specialisten/Asset Specialisten. Onze TSD is de 2de lijns ondersteuning voor al onze klanten bij technische vragen, storingen en calamiteiten. Zij beantwoorden technische vragen en helpen op afstand consumenten met storingen aan hun warmte-installatie. Ook monitoren zij de prestaties van onze (collectieve) installaties, doen het meterbeheer en sturen onze externe servicepartners aan bij storingen die ze niet op afstand zelf kunnen verhelpen. Onze asset specialisten zijn de kennisdragers van onze B&O organisatie. Zij zijn betrokken bij nieuwbouwprojecten, ondersteunen de TSD en externe servicepartners met diepgaande kennis en zijn regelmatig zelf op locatie voor inspecties, storingsherstel bij complexe storingen, of afnames van nieuwe installaties. Aan jou de opdracht om deze teams verder in te gaan richten, inclusief bemensing, bijbehorende informatievoorziening, processen en rapportages. Je werkt daarbij intensief samen met onze collega’s van verkoop en realisatie om jouw ervaringen uit de dagelijkse operatie in te brengen in onze nieuwe projecten en daarmee de kwaliteit van onze installaties te verbeteren. Je bent eindverantwoordelijk voor de dagelijkse operatie van onze installaties en escalatiekanaal bij grote storingen of calamiteiten.

Daarnaast, maar zeker niet onbelangrijk, heb je een grote rol in het verder inrichten en ontwikkelen
van de afdeling e-Home Services. We hebben veel te doen samen en staan voor een grote uitdaging, daar hebben we jou hard bij nodig!
Je bent onderdeel van het leiderschapsteam van e-Home Services.

Jouw voornaamste werkzaamheden zijn:
● dagelijkse operationele aansturing van de (op dit moment) twee teams van de
B&O-organisatie (momenteel 10 fte met een stevige groeiambitie) die verantwoordelijk is
voor het beheer en onderhoud van de assets, waarbij een belangrijk onderdeel is het verder
ontwikkelen en professionaliseren van het B&O-team;
● zorgdragen voor de juiste bezetting (zowel in aantallen als kennis en kunde) van de teams;
● borgen van de relaties met onze onderhoudspartijen waarmee afspraken worden gemaakt
die ‘SMART’ zijn gedefinieerd met als doel de kwaliteit van hun dienstverlening en daarmee
econic te verhogen en het opvolgen van deze preventief en correctieve onderhoudscontracten;
● samen met Customer Service (1ste lijns klantcontact) optimaliseren van onze klantprocessen;
● intensieve samenwerking met de realisatie teams van Home Owners (B2C) en New Build
(B2B) aangaan teneinde de kwaliteit van onze installaties te verbeteren;
● zorgen dat bovenstaande taken leiden tot asset compliance, het verhogen van de up-time van
de assets en het behalen van budgetdoelstellingen.

Je bent na 1 jaar succesvol als:
● er rust en stabiliteit is in de teams;
● er een heldere visie is op rol en taken van TSD en technisch service specialisten en dit ook
geimplementeerd is;
● jouw team een eenheid vormt, `op dikte is’ en haar nieuwe rol met verve kan vervullen;
● je de operationele samenwerking met onze servicepartners SMART hebt ingericht;
● je de ervaringen uit onze operatie structureel inbrengt bij de realisatieteams en de eerste
effecten (betere kwaliteit van overgedragen installaties) daarvan zichtbaar worden;
● wij (samen met CS) nog beter inzicht hebben in, en grip op, het aantal storingsmeldingen,
oorzaken, afhandelingstijden etc;
● processen, programma’s en systemen verder zijn ingericht om het storingsmeldingen proces
optimaal uit te kunnen voeren;
● compliancy (voldoen aan wet & regelgeving, contractuele afspraken en interne standaarden)
aantoonbaar geborgd is.

Dat betekent dat we van jou het volgende vragen:
● jij brengt rust, stabiliteit en ervaring met je mee en behoudt ten alle tijde de kalmte en het
overzicht. Jouw medewerkers weten dat ze altijd bij jou terecht kunnen;
● je hebt leidinggevende ervaring binnen Beheer & Onderhoud en/of Asset Management;
● je hebt kennis van onderhoudsmanagement binnen een asset-organisatie;
● je kan denken in processen en systemen en begrijpt de kracht van digitalisering;
● je hebt zin om te bouwen en verbeteren in een omgeving waar al veel gerealiseerd is en waar
nog veel moet èn veel kan;
● je bent een verbinder die zorgt voor samenwerking binnen het team, tussen afdelingen en
extern;
● je hebt een positieve energie en brengt een veerkrachtige houding mee;
● En uiteraard is het een pré als je kennis hebt van (warmte/energie) installaties (WKO,
Warmtepomp, PV, EV, etc). Dat geldt ook als je afkomstig bent uit een andere markt met een
vergelijkbaar marktmodel (b2c, kapitaalintensief, monitoring & beheer op afstand).
Wij denken dat de volgende vaardigheden belangrijk zijn om in een jonge, snelgroeiende

organisatie succesvol te zijn èn bij te dragen aan het verder professionaliseren van econic:
● je bent stressbestendig en staat stevig in je schoenen;
● je neemt verantwoordelijkheid, waarbij helder zijn over wat ieders verantwoordelijkheid is
voor jou samen gaat met elkaar helpen;
● je geeft richting; je hebt of vormt je snel een beeld van wat jij nodig hebt om goed te kunnen
sturen en werkt daar naar toe;
● je bent duidelijk en helder; je brengt structuur en prioriteiten aan en handelt escalaties
professioneel af;
● je bent sociaal vaardig; Je weet de balans te bewaken tussen begrip en inlevingsvermogen
enerzijds en duidelijkheid en grenzen stellen anderzijds.
Wij zijn een snelgroeiende organisatie gericht op het gezamenlijk creëren van een onderscheidende
groeicultuur. Deze cultuur kenmerkt zich door onze waarden Bravoure, Slim & Simpel en Gedreven en
helpt ons iedere dag de juiste beslissingen te nemen. Dit is een omgeving die naadloos aansluit bij
jouw persoonlijkheid.

Wat kun je van ons verwachten?

Werken bij econic betekent meebouwen aan een lerende organisatie met een onderscheidende
groeicultuur. Een organisatie met betekenis, waar er ruimte is voor welvaart, welzijn en welbevinden.
Wij bieden jou een marktconform salaris – afhankelijk van achtergrond, ervaring en opleiding -,
flexibele werktijden, ruime ontwikkelingsmogelijkheden en een maatwerk pensioenregeling. Tot slot
ga je onderdeel uitmaken van een club gedreven en talentvolle mensen, die werken vanuit een
fantastisch, karakteristiek kantoor in Amsterdam-Noord. Dagelijks genieten wij daar van goede koffie,
meer...



Meer vacatures van Econic