Inloggen - Registreer  

Mediahuis zoekt een Data-analist

Marketing Report - Amersfoort - 12-03-2024 Naar vacature  


Mediahuis is per direct op zoek naar een:

Data-analist-Fulltime

De wereld is online en data is het digitale goud. Elke dag wordt er veel data geproduceerd. Al deze gegevens zijn van essentiële waarde in het bereiken van de juiste mensen op het juiste moment met de juiste content. Telegraaf.nl is een van de grootste nieuwswebsites van Nederland. Om deze data optimaal in te zetten openen wij onze deuren voor een data analist.

Dit ga je doen

Binnen het nieuw opgezette Data & Social team ga jij samen met jouw collega-data analist aan de slag om de (online) bezoeken te analyseren. Jij weet alle relevante beschikbare data te verzamelen bij keuzes rond publicaties van artikelen, video’s, podcasts en social media content. Bij Mediahuis hebben wij veel data beschikbaar. Aan jou de taak om deze te doorgronden en er patronen in te ontdekken. Daarnaast ben je hét aanspreekpunt van de redactie. Jij zit letterlijk in het hart van de redactie, omringd door onze journalisten om alle nieuwe content zo snel mogelijk te analyseren en te onderzoeken.

Daarnaast breng je inzichten over bezoekersgedrag op onze nieuwssites en apps naar een hoger niveau. Jouw analyses helpen ons bij het aanpassen van de dienstverlening van onze digitale kranten en online applicaties. Het stelt ons ook in staat de behoeften van onze abonnees en bezoekers beter te begrijpen.

Met behulp van relevante tools en technieken verwerk je verschillende datasets van verschillende omvang en complexiteit (big datastores, app, web, registratie, e-maildata, audiodata, videodata).

De data zet je om in modellen, algoritmen en visualisaties. Ook monitor je succesmeting van digitale projecten. Hierdoor maak je data inzichtelijk en stel je de redactie in staat om creatieve ideeën te testen. Op basis van jouw waarnemingen biedt je concrete handvatten en aanbevelingen waar de redactie mee aan de slag kan. Je maakt data bereikbaar en draagt bij aan het door ontwikkelen van onze dashboards.

Dit neem je mee

Allereerst passie voor data en affiniteit met journalistiek. Kennis van en ervaring met reporting en dashboardingtools zijn cruciaal om op deze plek succesvol te zijn. Je bent communicatief sterk, sociaal vaardig en krijgt energie van deadlines. Daarnaast heb jij ervaring in het verzamelen en analyseren van (consumenten)data. Je hebt brengt bewezen kennis van en ervaring met MS Office, Excel, reporting- en dashboardingtools, Google Analytics met je mee. Maar ook Google Trends en Google Search Console zijn je niet vreemd. Je hebt een basiskennis van Python. Power BI en Big Query zijn je niet onbekend en kennis van SQL en GA4 zijn een pré.

Dit hebben we voor jour in huis

Naast een bruto maandsalaris dat ligt tussen €3.257 tot €4.973 bruto per maand op basis van een 38-urige werkweek, en waarbij jouw startsalaris natuurlijk afhankelijk is van datgene jij in huis hebt, krijg je alle instrumenten om je werk goed te kunnen uitvoeren. Daaronder inbegrepen een laptop, iPhone en de mogelijkheid om dankzij onze hybride werkcultuur en in afstemming met je directe collega’s een gedeelte van je werkweek vanuit eigen huis te werken. Voor deze thuiswerkdagen ontvang je een vergoeding. En voor je dagen op kantoor ontvang je ongeacht het vervoersmiddel een reiskostenvergoeding waarbij je deze keuze krijgt tussen een kilometervergoeding of een NS Business Card. Als nieuwe collega krijg je verder onbeperkt toegang tot De Academie, onze binnenhuisuniversiteit, met een ruim aanbod aan opleidingen om je talenten optimaal te ontwikkelen of te ontdekken. En met een pensioen van ons eigen 

, waar je zelf aan meewerkt, werk je ook alvast aan je toekomst.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Marketing Report
Meer Mediahuis zoekt een Data-analist vacatures