Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Verkoper / Accountmanager PIM software
Verkoper / Accountmanager PIM SOFTWARE
Compano zoekt collega (m/v) voor kantoor Arnhem
(32-40 uur per week)Compano groeit en daarom zijn wij voor ons PIM (Product Informatie Management)-platform op zoek naar een Verkoper die nog meer nieuwe klanten gaat laten kennis maken met onze software, en met deze klanten in een volgende fase de samenwerking zal gaan versterken en verbreden als Accountmanager.
Over de functie
In deze functie werk jij samen met marketing en de implementatie-consultants, waarbij jij het startpunt bent van ons contact met potentiële nieuwe klanten in Nederland en België. Je maakt afspraken en bereid deze grondig voor, met de hulp van de informatie die je daartoe krijgt van je marketing collega. Indien nodig zal een PIM-consultant je ondersteunen bij product inhoudelijke besprekingen en hij zal daarna ook de implementatie bij de klant verzorgen. Je houdt ook na implementatie contact met de klant teneinde onze dienstverlening en zijn tevredenheid op het gewenste hoge niveau te blijven houden.Over Compano
Compano B.V. is een snel groeiend, ambitieus en enthousiast ontwikkel- en verkoopbedrijf van product & artikel data oplossingen. We zijn opgericht in 1998 en samen met ca. 20 andere collega’s werken wij vanuit onze vestigingen in Sneek en Arnhem.De sales & marketing discipline staat aan het begin van een nieuwe groeifase van Compano. In de komende jaren willen wij sterk gaan groeien met meerdere platformen op verschillende niveaus in de keten.
Compano kenmerkt zich door een mooie mix tussen een professionele werkwijze, zelfstandigheid en een open/informele nuchtere samenwerkingscultuur. Klanten waarderen de persoonlijke benadering, vakkennis, gedegen implementatie en goede ondersteuning van de software en diensten.
Over onze producten en diensten
Wij zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen, verkopen en ondersteunen van generieke en maatwerk-software, die in de gehele keten van fabrikant tot installatiebedrijf wordt toegepast.Met ons Product Informatie Management (PIM) systeem verbeteren producenten hun productdata waardoor hun eindklanten beter kunnen kiezen. Het Master Data Management (MDM) systeem zorgt voor eenvoudig assortimentsbeheer, inclusief inkoop- en verkoopcondities voor groothandelaren en inkoopverenigingen. Op datapool www.artikelbeheer.nl wisselen bedrijven op eenvoudige wijze product- en artikeldata uit, op basis van de ETIM-standaard. Data van artikelbeheer.nl kan ook direct in onze online calculatiesoftware worden gebruikt of in (bedrijfs)software van derden.
Wat ga je doen?
- Contacten leggen met potentiële nieuwe PIM klanten
- Luisteren naar de klantvraag
- Maken en houden van toegesneden presentaties en software-demo sessies
- Verzamelen en vertalen van klantbehoeften en inzichten naar een concreet advies
- Adviseren en overtuigen van de potentiële klant
- Calculeren, formuleren en offreren van passende contracten en voorwaarden
- Opvolgen (en natuurlijk afsluiten) van offertes
- Optimaliseren van klantencontact om zo de tevredenheid te verhogen
- Je werkt gemiddeld 2-3 dagen per week vanuit Arnhem en gemiddeld 1-2 dagen per maand overleg je met collega’s in Sneek
- Samen met je collega’s bouwen aan het succes van ons PIM-platform
Wat breng je mee?
- Minimaal een afgeronde HBO opleiding in een commerciële richting
- Minimaal 5 jaar commerciële ervaring in een technische en/of software omgeving
- Minimaal 2 jaar bewezen succesvol in eerstelijns verkoop buitendienst
- Je beschikt over de juiste overtuigingskracht om commercieel succesvol te zijn
- Ervaring met het maken en houden van presentaties
- Je weet prioriteiten te stellen en de balans te houden tussen interne en externe klanttevredenheid
- Je bent betrouwbaar, komt afspraken na en je kunt je gemakkelijk inleven in de situatie bij de klant
- Ambitieus, resultaatgericht en klanten & collega’s werken graag met jou samen
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
- Uitstekende computer vaardigheden
- Goede beheersing van de Duitse taal in een pré
- Kennis en ervaring met CRM-systeem is een pré
- Affiniteit of ervaring in de software-, bouw- en/of installatiebranche is een pré
Wat krijg je er voor terug?
Een uitdagende en afwisselende baan in een groeiende onderneming met een informele klant- en resultaatgerichte kennis gedreven werksfeer.Daarnaast krijg je voldoende ruimte voor je eigen professionele en persoonlijke ontwikkeling. Voor mensen met een open, pro actieve en nieuwsgierige instelling zijn er bij ons altijd mogelijkheden. Je krijgt veel ruimte om zelf te bepalen hoe je invulling geeft aan je werk en functie, op een fijne werkplek in Arnhem, dichtbij het centrum, openbaar vervoer en snelwegen. Hiernaast bieden wij jou:
- Marktconform salaris, afhankelijk van kennis en ervaring
- Leaseauto
- Laptop
- 26 vakantiedagen (o.b.v. 40 u p/week)
- Flexibele werktijden
- Mogelijkheid tot thuis werken
- Relevante opleiding voor (toekomstige) functie is altijd bespreekbaar
- Overig secundaire arbeidsvoorwaardelijk pakket
Meer vacatures van Compano