Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Directeur/bestuurder (0.8 1.0 fte)
Cordaad Welzijn - midden in de samenleving. Omdat je mensen niet motiveert van achter je bureau, maar door écht contact te maken in het veld. Samen bouwen we aan een buurt waar iedereen zich thuis voelt, waar je ertoe doet. Ook al zijn er (tijdelijke) beperkingen. Of loopt je leven anders dan je hoopt.
Gewoon. Lekker dichtbij.
Zonder poespas.Cordaad Welzijn/Welzijn de Kempen is op zoek naar:
Directeur/bestuurder (0.8 – 1.0 fte)
Een stevige persoonlijkheid die makkelijk verbinding maakt en staat voor onze maatschappelijke opgave.Onze organisatie
Werken bij Cordaad Welzijn/Welzijn de Kempen betekent werken met mensen, inclusief, jong en oud en met verschillende nationaliteiten. We dragen bij aan het welzijn van de lokale samenleving. We zijn actief in negen gemeentes: Bergeijk, Bladel, Cranendonck, Eersel, Heeze-Leende, Reusel-De Mierden, Valkenswaard, Veldhoven en Waalre.Samen met zo’n 1000 vrijwilligers, 50 stagiaires en 50 professionals zetten wij ons iedere dag in om gemeenschappen meer vitaal te maken. Dat doen we actief, dichtbij en zonder omwegen. Onze kracht ligt in betrokken medewerkers en onze vele vrijwilligers die een essentieel onderdeel zijn van onze organisatie.
Ons uitgangspunt is verbinden en versterken. Tijdelijk ondersteunen en loslaten zodra het mogelijk is. Denk daarbij aan mantelzorgondersteuning, praktische hulp, jongerenwerk en het begeleiden van statushouders. Dit doen we samen met inwoners uit buurt en wijk. We komen echt “achter de voordeur”.
Onze kernwaarden
In ons denken en handelen staan onze kernwaarden centraal: vertrouwd, integer, dienstbaar, respectvol, verbindend, deskundig, daadkrachtig (en kordaat). We hebben een platte organisatiestructuur waarin we werken vanuit vertrouwen en de Governance Code van onze branchevereniging Sociaal Werk Nederland.Fase van de organisatieontwikkeling
In augustus 2020 zijn Welzijn de Kempen en Cordaad Welzijn gefuseerd. De invlechting van beide organisaties is grotendeels voltooid. De relatie met gemeentes is stevig en onze ketenpartners weten ons goed te vinden.De focus voor de komende jaren zal liggen op het:
- borgen van de organisatieontwikkeling na de fusie;
- verstevigen van bestaande relaties en netwerken zodat nog meer innovatieve ontwikkelingen in relatie tot anderen plaatsvindt;
- vergroten van de zichtbaarheid van welzijnswerk in het algemeen;
- profileren van ons producten en dienstenaanbod bij verschillende gemeentes;
- doorontwikkelen van de relatie met opdrachtgevers als adviseur en sparringpartner in beleidsontwikkeling;
- borgen/versterken professionalisering, blijven bouwen aan kwaliteit en uitvoering.
Profiel
Wij zoeken een nieuwe directeur/bestuurder. Een boegbeeld voor de organisatie. Een ‘ondernemend leider’, een echte doorzetter die zelfkritisch is en vastberaden de koers van de organisatie verder voortzet.Vanuit een lokaal netwerk in 9 gemeenten leg je gemakkelijk verbinding met wat er in de gemeenschap speelt. Per gemeente leveren we maatwerk. Je weet dan ook je weg te vinden in een politiek en bestuurlijke wereld en hebt een grote maatschappelijke antenne. Je bent in staat maatschappelijke trends te vertalen in passende oplossingen samen met andere ketenpartners. Je neemt daarbij je kennis en affiniteit met financiën, subsidies en organisatievraagstukken mee.
Je hebt de gave om binnen een organisatie structuur te bieden met vertrouwen. Je zorgt er met positiviteit, een gezonde dosis luchtigheid, humor en energie voor dat het team het beste uit zichzelf haalt. Je stimuleert eigen ondernemerschap en ideeën, maar zorgt ook voor rekenschap en een vangnet als dat nodig is. Daarbij delegeer je waar nodig terwijl je de overall lijn bewaakt.
Ben jij iemand die?
- maatschappelijke betrokkenheid combineert met ondernemerschap
- zich thuis voelt bij onze kernwaarden
- binding heeft met ons werkgebied
- beschikt over een HBO+ of academisch werk- en denkniveau
- strategisch inzicht, analytisch vermogen en communicatieve vaardigheden bezit
- ervaring heeft met gemeentelijke onderhandelingen en bestuurlijke netwerken
- affiniteit heeft met (financiële) bedrijfsvoerings- en organisatievraagstukken
- beschikbaar is voor 0.8-1.0 fte
Dan maken we graag kennis met je!
Stuur je CV en motivatie naar:.
Wat kun je verwachten?
We vragen veel van je maar je krijgt er ook een prachtig team en een mooie organisatie voor terug. We kennen een platte structuur waar gezelligheid en hard werken goed samengaan. Daarnaast krijg je ruim mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen. We bieden goede secundaire arbeidsvoorwaarden binnen de CAO Sociaal Werk, schaal 13.De procedure
Het liefst vullen we de vacature begin 2022 in. Daarom hanteren we een strakke planning.- De eerste selectiegesprekken zijn
donderdag 11 november
. Je voert die dag twee gesprekken met vertegenwoordigers van onze organisatie (Raad van Toezicht, Managementteam, Ondernemingsraad en vrijwilligers).- Het tweede selectiegesprek is op
donderdag 18 november
.Een referentiecheck maakt onderdeel uit van de procedure. Ook kan je gevraagd worden een assessment of praktijkopdracht te maken.
Inlichtingen
Vragen over de vacature kunnen ingewonnen worden bij Peter Vereijken voorzitter RvT (06 – 21 80 70 81) en Robert Tops huidige directeur-bestuurder (040 – 2533443). Meer informatie over onze organisatie vind je op.
Solliciteer
Stuur je motivatie en CVvóór 05 november 2021 (12.00 uur)
, naar:
t.a.v. Peter Vereijken, voorzitter RvT van Cordaad Welzijn.
meer...
Meer vacatures van Cordaad welzijn