Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Raadsadviseur / commissiegriffier
Gemeente Haarlem - via Werkenoverheid - 13-04-2024
Naar vacature
Functie omschrijving
Functiebeschrijving
- Je bent commissiegriffier en allround raadsadviseur van één of meerdere raadscommissies. Je bent verantwoordelijk voor de organisatie van de bestuurlijke besluitvormingsprocessen, de uitvoering, de vormgeving en de monitoring ervan, inclusief de communicatie hierover met inwoners en organisaties.
- Je ondersteunt en adviseert de commissievoorzitter, raads- en commissieleden bij het gebruik en de toepassing van politiek-bestuurlijke instrumenten en over bestuurlijke zaken en processen.
- Je adviseert de raad over de werkwijze van de raad, mede ter bepaling van de positionering van de raad ten opzichte van maatschappelijke ontwikkelingen.
- Je adviseert raads- en commissieleden en de ambtelijke organisatie over de inhoud en procedure van stukken voor de raad en commissies en de daarin opgenomen besluiten in relatie tot de raadsbevoegdheid.
- Je zet signalen en vragen vanuit de raad om in concrete acties en adviezen.
- Daarnaast neem je initiatieven tot en/of lever je een bijdrage aan de verbetering van de politiek- bestuurlijke besluitvormingsprocessen en de (digitale) informatievoorziening.
- Je werkt aan een optimaal relatiebeheer.
Functie-eisen
- Je bent een generalist met een WO-diploma en hebt ten minste 5 jaar werkervaring in een complexe omgeving en/of in een vergelijkbare functie in een politiek-bestuurlijke organisatie als (strategisch) adviseur. Een juridische achtergrond is een pre.
- Je bent in staat om te laveren tussen de in het politieke, bestuurlijke veld betrokken partijen, zonder daar zelf onderdeel van uit te maken.
- Je stelt je stevig op, in dienst van de belangen van de raad.
- Je bent flexibel in de invulling van je werkweek en in de avonduren beschikbaar voor vergaderingen en bijeenkomsten. De meeste vergaderingen vinden op donderdagavond plaats.
Arbeidsvoorwaarden
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem'.
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 6.777 bruto per maand (schaal 12) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega's.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
- Bij de gemeenten Haarlem en Zandvoort willen wij de kracht aan diversiteit en verschillende talenten waarderen, omarmen en benutten. Een plek waar iedereen zich thuis kan voelen en zichzelf mag zijn. Zodat wij op alle vlakken goede resultaten behalen voor onze inwoners.
- Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Naar vacature
Meer vacatures van Gemeente Haarlem