Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Medewerker credit management / financiële administratie

dp.nl - Alphen aan den Rijn - 27-07-2021 Naar vacature  

Met duizenden (inter)nationale debiteuren en crediteuren is een nauwkeurige verwerking en proactief beheer van geldstromen binnen de organisatie essentieel. Alleen zo houden we onze administratie op orde en kunnen we financiële risico's op tijd signaleren en oplossen

Om debiteuren en crediteuren te beheren, de collega's van Verkoop optimaal te ondersteunen en risico's af te dekken, zoeken we een daadkrachtige en communicatieve collega met inzicht in financiële processen.

WERKEN ALS MEDEWERKER CREDIT MANAGEMENT /

FINANCIËLE ADMINISTRATIE
28 uur per week

"Door een nauwkeurige administratie en proactief contact met klanten en collega's, zorg jij voor een gestructureerde verwerking van betalingen en een optimaal beheer van financiële risico's."

Als Medewerker Credit Management / Financiële Administratie ben je breed inzetbaar. Samen met je collega's ben je verantwoordelijk voor het verwerken van alle inkomende en uitgaande betalingen, het incasseren van openstaande vorderingen bij onze klanten en het tijdig signaleren van financiële knelpunten. Door nauw contact met collega's op verschillende afdelingen en klanten realiseer je een zo goed mogelijke samenwerking en dek je risico's proactief af.

Het financiële hart van onze organisatie wordt gevormd door twee afdelingen; afdeling Financiële Administratie en afdeling Credit Management, ieder aangestuurd door een eigen afdelingshoofd. Hier worden alle inkomende en uitgaande betalingen beheerd, begrotingen getoetst en financiële managementrapportages opgemaakt.

De vier collega's op de afdelingen werken veel samen en delen daarom een kantoorruimte. In deze functie maak je deel uit van zowel afdeling Financiële Administratie als afdeling Credit Management en verdeel je jouw werktijd over beide afdelingen. Je werkplek blijft hetzelfde, je wordt alleen aangestuurd door twee verschillende collega's.

Afdeling Financiële Administratie
Samen met twee collega's vorm je een slagvaardig team dat verantwoordelijk is voor de verwerking van alle inkomende en uitgaande betalingen binnen onze organisatie en het opstellen van financiële rapportages.

Jouw dagelijkse werkzaamheden op de afdeling bestaan o.a. uit het nauwkeurig verwerken van de dagelijkse stroom binnengekomen en uitgaande betalingen vanaf de bankafschriften, het signaleren van knelpunten in de betaling van facturen en het ondersteunen van je collega's met diverse administratieve activiteiten.

Afdeling Credit Management
Op de afdeling Credit Management zorg je samen met je collega dat alle facturen waarvan de betalingstermijn is verlopen worden betaald. Hiervoor heb je veel contact met klanten. Je stuurt schriftelijke aanmaningen, hebt telefonisch contact om facturen op te volgen of regelingen te treffen.

Onze klanten, de collega's van Verkoop en jouw eigen afdeling hebben allemaal eigen belangen. Jij signaleert tijdig de knelpunten en weet samen tot de juiste afweging te komen om risico's proactief te bewaken.

Wat biedt deze functie jou?

Een afwisselende functie waarin je veel contact hebt met klanten en collega's.
  • Je werkt op twee afdelingen waar gestructureerd wordt gewerkt en veel werk wordt verzet, maar waar ook ruimte is voor een gezellig praatje.
  • Veel verantwoordelijkheid om met de juiste afstemming tot pragmatische oplossingen te komen en deze volgens jouw plan uit te voeren.
  • Een goede balans tussen gestandaardiseerde administratieve processen en inhoudelijk uitdagende financiële vraagstukken.
  • Een aantrekkelijk pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Wat vragen wij voor deze functie?

  • Voor een kloppende administratie is een juiste verwerking van betalingen essentieel. Jij werkt daarom gestructureerd en nauwkeurig.
  • Vaak is de verwerking van betalingen of het opvolgen van openstaande facturen niet meer dan een administratieve handeling, maar er zijn ook dagelijks uitzonderingen die vragen om een creatieve, pragmatische oplossing en een gezonde dosis doorzettingsvermogen. Jij houdt overzicht en weet de betaling van iedere openstaande vordering gestructureerd en proactief op te pakken.
  • Je bent regelmatig in gesprek met klanten en collega's. Je kunt schakelen en snel de juiste informatie achterhalen om uiteindelijk de beste afweging te maken. En weet de oplossing ook op een pragmatische manier uit te voeren.
  • Om risico's af te dekken heb je kennis van financiële processen en ben je alert op mogelijke knelpunten.
  • Bijna alle communicatie binnen en buiten de organisatie is in het Nederlands. Dat beheers je daarom vloeiend, zowel in woord als in geschrift. Je collega van Credit Management correspondeert ook in het Engels. Het is handig als jij haar taken kunt overnemen bij afwezigheid.
  • Bij voorkeur heb je enige jaren ervaring in een administratieve functie op MBO-niveau.
  • Je bent goed bekend met Microsoft Office. Een goede basiskennis van algemene databases, zoals Super Office of Oracle is een pré.
meer...