Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Adviseur Integrale Veiligheid (32-36 uur)
Integrale Veiligheid
De nieuwe gemeente Hoeksche Waard bestaat sinds 1 januari 2019 en biedt volop kansen aan enthousiaste en betrokken professionals. De Hoeksche Waard is een unieke streek met 88.000 inwoners aan de rand van de Randstad, waar de vergezichten altijd dichtbij zijn.
.
Beschrijving
Altijd al willen werken in een unieke streek waarbij jij het verschil kan maken voor 88.000 inwoners? Dan is gemeente Hoeksche Waard op zoek naar jou! Bij ons krijg jij alle ruimte om mee te werken aan een vernieuwende gemeentelijke organisatie. Daarnaast bieden wij volop kansen voor een persoonlijke en professionele ontwikkeling. Durf jij vanuit verschillende richtingen te kijken en wil je met jouw vakmanschap persoonlijke impact hebben op de ontwikkeling van de Hoeksche Waard? Kom dan werken bij gemeente Hoeksche Waard, een werkgever waar je trots op mag zijn!
Werkomgeving
Je bent werkzaam in een jonge, flexibele en ondernemende organisatie. Je vindt het een uitdaging om onze inwoners te helpen. Je maakt onderdeel uit van een enthousiast team en vormt hierin één van de schakels. Als adviseur integrale veiligheid werk je aan vraagstukken en beleidsdossiers in de breedste zin van het woord en ben je niet gebonden aan vaste thema’s. Binnen het integrale veiligheidsbeleid zijn er 5 pijlers. Dit zijn jeugd, zorg en veiligheid, integrale veiligheid, ondermijning, crisisbeheersing en bestuurlijke ondersteuning. Als adviseur integrale veiligheid geef je overkoepelend advies over al de pijlers. Het is juist de integrale aanpak en het afwegen van veiligheidsaspecten in je advies dat het verschil maakt en tot duurzame oplossingen leidt. Daarbij werk je intensief samen met collega’s en partners zoals de Politie, het OM en de Veiligheidsregio. Je onderhoudt dit netwerk actief en schakelt moeiteloos op het juiste niveau. Zo nu en dan pak je de regie op multi-problem casuïstiek als de situatie daarom vraagt.
Inhoud functie
- Opstellen van beleid en oppakken van vraagstukken;
- Bijdragen aan het opstellen en uitvoeren van APV beleid;
- Bouwen en onderhouden van relaties en netwerken met diverse partijen;
- Vormgeven aan en uitvoeren van procedures, richtlijnen en regelgeving op het gebied van veiligheid (o.a. casemanagement);
- Vervullen van actieve rol binnen rampenbestrijding en risicobeheersing (OvD-Bz en adviseur binnen beleidsteam);
- Het regisseren van (multi-problem) casuïstiek.
- Afgeronde hbo/wo opleiding- bij voorkeur Integrale Veiligheidskunde, Bestuurskunde of Rechten;
- Meerdere jaren ervaring in een adviserende rol binnen het werkveld met het opstellen van beleidsstukken, netwerken en regisseren;
- Je bent succesvol in deze rol als je goed kunt netwerken, bereid bent om je handen uit de mouwen te steken, politiek sensitief bent en (daardoor) weet hoe spelers zich tot elkaar verhouden. Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel, bent ijzersterk in jouw communicatieve en sociale vaardigheden en hebt een dosis overtuigingskracht waardoor je anderen in beweging brengt. Je moet snel kunnen schakelen om het werktempo bij te houden en bent degene die de richting bepaalt als de situatie daarom vraagt;
- Bereid zijn om piketdiensten te draaien als OVD-BZ’er (en bereid zijn deze opleiding te volgen indien je deze nog niet hebt) & binnen 30 minuten in de Hoeksche Waard te zijn.
Naast een uitdagende baan met veel ontwikkelmogelijkheden, bieden wij jou ook een vernieuwende organisatie die constant in ontwikkeling is. Gemeente Hoeksche Waard hanteert de drie kernwaarden: persoonlijk, vakmanschap en durf. Deze kernwaarden zeggen iets over het karakter en de ambities van de gemeente Hoeksche Waard. Ook in onzekere tijden durven wij met jouw persoonlijke situatie mee te denken om jouw vakmanschap het beste tot zijn recht te laten komen. Daarnaast bieden wij jou:
- Een functie voor 32-36 uur per week met uitzicht op een vast dienstverband na 1 jaar;
- Een salaris dat minimaal € 2756,- (aanloopschaal 9) en maximaal € 4494,- (schaal 10) bruto per maand bedraagt bij een 36-urige werkweek;
- Een informele sfeer met sociale en gedreven collega’s die samenwerken belangrijk vinden;
- Goede thuiswerkfaciliteiten en werk-privé balans;
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een goed geregeld pensioen bij het ABP, reiskostenvergoeding, flexibel werken en een Individueel Keuzebudget (IKB). Je kunt dit budget uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of natuurlijk inzetten voor een opleiding voor jouw persoonlijke ontwikkeling.
Vragen?
Heb je nog vragen over deze vacature dan kan je contact opnemen met de Hoeksche Campus, telefoonnummer 088 - 6471868.De standplaats voor deze functie is Maasdam.
meer...
Meer vacatures van De Hoeksche