Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Medior Communicatieadviseur Stadsregie ad interim

Babbage - Amsterdam - 28-01-2023 Naar vacature  

Ben jij een Medior Communicatieadviseur met ervaring met interne communicatie? Heb je ervaring met schrijven voor on- en offline media? En heb jij ervaring voor ruimtelijke en/of infrastructurele project(en)? Dan is

Gemeente Amsterdam
op zoek naar jou!
Amsterdam (hybride)
Status: Open

Wat ga je doen als Medior Communicatieadviseur Amsterdam Stadsregie ad interim

We zoeken een medior communicatieprofessional voor Stadsregie. Als communicatieprofessional werk je aan diverse onderwerpen die te maken hebben met werkzaamheden in de stad Amsterdam.

Stadsregie is binnen Verkeer en Openbare Ruimte een afdeling die verantwoordelijk is voor de programmering van de werkzaamheden in de openbare ruimte, beheert de gegevens over werkzaamheden, heeft en deelt kennis van de boven- en ondergrond met de partners van het samenwerkingsverband het ‘Coördinatiestelsel’ en informeert bewoners, ondernemers en bezoekers over de bereikbaarheid van Amsterdam. Onder meer met AT5 Verkeer, website en nieuwsbrief wegwerkzaamheden.

Stadsregie is een afdeling een snelle ontwikkeling doormaakt naar een meer wendbare, opgavegerichte en toekomstbestendige manier van werken. Zowel naar elkaar als naar onze partners en naar de Amsterdammer. Dit vraagt een goede interne communicatie.

Werkzaamheden

  • Je werkt samen met de senior communicatieadviseur aan het coördineren van de informatiestromen via de beschikbare middelen/kanalen (nieuwsbrief, intranet, tamtam, pleio);
  • Je stelt samen met de senior communicatieadviseur een planning op om deze informatiestromen structureel vorm te geven;
  • Je denkt mee over de communicatie-aanpak en communicatiemiddelen. Je zoekt hierin de samenwerking met de specialisten van de directie Communicatie;
  • Je beheert de sociale mediakanalen van Stadsregie en Verkeersmanagement. Verantwoordelijk voor de content op deze kanalen;
  • Organiseren van verschillende informatieve en informele bijeenkomsten voor zowel en externe stakeholders;
  • Je helpt de interne organisatie door oog en oor te hebben voor de behoeften van de medewerkers en hierop te handelen. Je genereert hier zelfstandig ideeën voor. Je zorgt voor proactieve en tijdige afstemming met alle betrokkenen.

Wij zoeken een Medior Communicatieadviseur Amsterdam Stadsregie ad interim met

Eisen

  • Je beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt aantoonbare ervaring opgedaan als communicatieadviseur voor ruimtelijke en/of infrastructurele project(en);
  • Je hebt minimaal twee jaar relevante werkervaring, bij voorkeur in een grote gemeentelijke organisatie.

Wensen

  • Je hebt ervaring met interne communicatie;
  • Je hebt ervaring met schrijven voor on- en offline media.

Competenties

  • Je kan goed samenwerken;
  • Je bent initiatief;
  • Je bent oplossingsgericht;
  • Je bent goed in relatiebeheer.

Hier ga je werken

Bij de Directie Communicatie werken alle communicatieprofessionals van de gemeente Amsterdam. Alle professionals dragen bij aan Begrijpelijke, Toegankelijke en Betrouwbare communicatie richting de Amsterdammer, de ondernemer, de bezoeker en de eigen organisatie. Want met een personeelsbestand van zo’n 19.000 medewerkers is interne communicatie net zo belangrijk en uitdagend als externe communicatie.

De Directie Communicatie is een full-service organisatieonderdeel. Vrijwel alle facetten van communicatie zijn belegd: communicatieadviseurs, webredacties, social media experts, woordvoering, evenementen, campagneadviseurs en tekstschrijvers. Zomaar wat takken van sport die aanwezig zijn bij de Directie Communicatie. Al deze professionals werken nauw met elkaar samen om de juiste communicatie-aanpak te kunnen genereren.

Iedere collegeperiode wordt vastgesteld wat de speerpunten en thema’s zijn en jaarlijks wordt met opdrachtgevers in de stad bepaald hoeveel communicatiecapaciteit waar nodig is. Op grond daarvan kan de Directie communicatieprofessionals detacheren bij de verschillende organisatieonderdelen..

Dit kan je verwachten

  • Dit is een tijdelijke opdracht van 32-36 uur per week;
  • Startdatum: 20 februari 2023;
  • Einddatum: 20 februari 2024;
  • Optie tot verlenging: Ja, met maximaal 12 maanden;
  • Standplaats: Amsterdam (hybride).
meer...



Meer vacatures van Babbage