Inloggen - Registreer  

Managing Consultant

Het Nic - Eindhoven - 05-05-2023 Naar vacature  

  • 32 - 40 uur per week
  • Hoger Beroepsonderwijs
Ben jij in staat een team te verbinden? Wil jij een team coachen naar een hoger level? En ben je daarnaast ook bekend met inkoop? Dan is deze functie de volgende stap in jouw carrière!

Deel deze vacature via:

Over de organisatie

Iedere dag werkt Het NIC aan een betere wereld. Al meer dan 100 jaar zijn wij de adviespartner in inkoop en contractmanagement voor organisaties met een maatschappelijke doelstelling. Wij helpen positieve veranderingen te realiseren, een eerlijk speelveld te creëren en verspilling te voorkomen. Als wij zijn geweest, is er echt iets veranderd. Samen voor impact. Daar staan wij voor. We hebben naast passie voor ons vak ook plezier in wat wij doen. We werken iedere dag hard aan een nog beter resultaat. We blijven ons ontwikkelen, zodat we ondersteunen met alle expertise, capaciteit en kennis die onze opdrachtgevers van ons vragen. Als wij zijn geweest dan is er écht iets veranderd.

We zijn trots op onze cultuur, waarin iedereen het beste uit zichzelf haalt. Allemaal dragen we ons steentje bij aan de verdere ontwikkeling van Het NIC. We zijn open en resultaatgericht. Zo blijven we koploper in ons vakgebied en de leukste werkgever.

Het team
Je bent verantwoordelijk voor een team van 13 consultants in de regio Gelderland, Oost Brabant en Limburg. Door de groei van het team in de afgelopen periode en door interne ontwikkelingen is deze functie ontstaan. Daarom zijn we op zoek naar een nieuwe Managing Consultant!

Wat ga je doen

Als Managing Consultant fungeer je vanuit een combirol waarin je voor 60% van je tijd inkoop- (deel)projecten begeleidt en uitvoert bij onze opdrachtgevers. Dit kan individueel of samen met een (junior) consultant die je begeleidt. De overige 40% ben je verantwoordelijk voor een regionaal team. Je functioneert als kennispartner en stimuleert actief de ontwikkeling van het team. Verder:

  • Maak je een goede match tussen de behoefte van opdrachtgevers, projectvereisten en ontwikkelingsdoelstellingen van de consultants uit jouw team;
  • Draai je multidisciplinaire projecten en complexe (deel)projecten op het gebied van (Europees) aanbesteden, contractmanagement en inkoopprofessionalisering, eventueel met een specialistische ondersteuning;
  • Ben je in staat om de strategische positie van de totale inkoopfunctie in de waardeketen van zowel bestaande als potentiële opdrachtgevers te herkennen en om te zetten in effectieve oplossingen met maximaal resultaat. Jouw commerciële voelsprieten staan altijd aan!;
  • Je stelt samen met de Regiomanager en collega Managing Consultants uit jouw regio de budgetten op voor het volgende jaar en borgt gedurende het jaar niet alleen jouw persoonlijke budget, maar ook die van het team.
  • Coördineer en onderhoudt je bestaande relaties binnen jouw regio. Daarbij ga je ook op bezoek bij consultants bij onze opdrachtgevers om de voortgang van een opdracht te bespreken.
  • Heb je naast plannings-, voortgangs-, en beoordelingsgesprekken ook koffiemomenten en ongepland contact met de consultants uit jouw team;
  • Is er natuurlijk ook oog voor jóuw persoonlijke ontwikkeling middels opleidingen en trainingen. Wij zijn namelijk van mening dat je nooit bent uitgeleerd!

Wie zoeken wij

Jij bent een échte people manager. Je hebt zicht op de kwaliteiten en het potentieel van je teamleden. Je weet hen in hun kracht te zetten en creëert een prettige werksfeer. Daarnaast krijg jij er ook energie van om inhoudelijk inkooptrajecten uit te voeren bij onze klanten. Juist deze combinatie maakt dat deze functie perfect bij jou past! Verder heb of ben jij:

  • Een HBO of WO opleiding afgerond (Facility Management, Inkoop, Bedrijfskunde, Rechten, Bestuurskunde);
  • Minimaal enkele jaren werkervaring in een senior inkoopfunctie;
  • Bij voorkeur ervaring of training op het gebied van leiderschap;
  • Financieel goed onderlegd;
  • Een verbinder, klantgericht, resultaatgericht & betrokken.

Wat bieden wij jou

Bij het NIC krijg je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen en zelf richting te geven aan jouw carrière. Zelf je eigen werktijden in delen? Geen probleem! Jij stemt dit af met jouw opdrachtgevers. Verder bieden wij nog het volgende:

  • Salarisrange: €4.300 – €6.500,- bruto o.b.v. 40 uur afhankelijk van je ervaring. Naast een primair salaris hebben we ook de mogelijkheid om te switchen naar een prestatiegericht salaris;
  • Krijg je een persoonlijk keuzebudget, vrij in te zetten voor: opleiding, (onbetaald) verlof of een sabbatical;
  • Flexibele werktijden. Bij ons zijn start- en eindtijden flexibel in te richten op basis van je persoonlijke wensen én uiteraard altijd in lijn met de wensen van opdrachtgevers of je team;
  • Mogelijkheid tot thuiswerken én we investeren in goede thuiswerkplekken (inclusief bureau, bureaustoel, beeldscherm & toetsenbord);
  • Dragen we bij aan een goed pensioen;
  • De mogelijkheid voor het rijden van een leaseauto of keuze uit mobiliteitsvergoeding;
  • Een zakelijke laptop en telefoon;
  • 25 vakantiedagen, met de mogelijkheid om dagen bij te kopen;
  • Jaarcontract en na een jaar een contract voor onbepaalde tijd.

Sollicitatieproces

  • Zodra jij je gegevens bij ons hebt achtergelaten, nemen wij binnen 2 werkdagen contact met je op voor het inplannen van een afspraak.
  • Je eerste afspraak vindt online plaats met recruitment.
  • Je tweede afspraak vindt plaats met een Managing Consultant bij ons op kantoor.
  • Je derde afspraak vindt plaats met de Regiomanager en de Algemeen Directeur bij ons op kantoor.
  • Daarnaast ontvangen wij graag 2 referenties.
  • Vervolgens ontvang je een Aanbod vanuit Het NIC.
  • Zijn wij beiden overtuigd dan bieden wij je graag een (concept) overeenkomst aan ter ondertekening.
  • Wij vragen een VOG voor je aan en we heten je van harte welkom bij Het NIC!
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Het Nic