Inloggen - Registreer  

Operational Buyer

Aurora - Nuenen - 08-02-2024 Naar vacature  

Als jij mede verantwoordelijk wilt zijn om alles in goede banen te leiden en jij een topper bent in extern en intern stakeholder management dan zijn we op zoek naar jou!

De organisatie

Met ongeveer 100 medewerkers is AURORA Nederland expert op het gebied van klimaatregeling voor bussen en industrievoertuigen. Bij Aurora Nederland ontwerpen en produceren we met onze 25 jaar ervaring complete klimaatsystemen. Dagelijks werken wij met veel passie aan onze innovatieve producten. Wij zijn dan ook trots dat we kunnen beschikken over een eigen R&D en test afdeling inclusief state of the art klimaatkamer voor productvalidatie. Op onze locatie in Nuenen zijn wij enkele jaren geleden gestart met de ontwikkeling van warmtepomptechnologie om bij te dragen aan de transitie naar 100% elektrisch gedreven duurzaam busvervoer. Momenteel zijn er meer dan 100 systemen operationeel bij diverse toonaangevende klanten welke duurzaamheid hoog in het vaandel hebben. De marktontwikkeling richting elektrificeren van transport zal de komende jaren naar verwachting alleen maar verder toenemen en Aurora wil hierin een unieke positie innemen.

Wat vragen wij

Uren per week
32-40

Vacature

Functieomschrijving

De afdeling

De inkoopafdeling valt onder Order Center & Logistics binnen Aurora en je komt terecht in een hecht en betrokken team. Gemotiveerd en met ruimte voor eigen inbreng zorgen zij er samen voor dat het beste resultaat behaald wordt.

Jouw uitdaging

Als Senior Buyer draag je samen met je team ervoor zorg dat de gevraagde goederen, tegen de overeengekomen condities, op het juiste tijdstip beschikbaar zijn. Eveneens zorg je voor het onderhouden van goede relaties met onze bestaande leveranciers. Concreet liggen jouw verantwoordelijkheden zowel op het gebied van de inkoop van directe en indirecte materialen en benodigdheden;

  • Beoordelen en analyseren van behoeften aan materialen op basis van productieschema's (en prognoses)
  • Plaatsen van inkooporders bij leveranciers; zorgen voor nauwkeurige specificaties, hoeveelheden en leveringsdata
  • Bewaken en volgen van de status van inkooporders om tijdige levering van productiematerialen te garanderen
  • Oplossen van problemen of afwijkingen met betrekking tot bestellingen en leveringen
  • Bijhouden van nauwkeurige dossiers van inkooporders, inclusief relevante gegevens en documentatie
  • Evalueren van de prestaties van leveranciers op basis van factoren zoals tijdige levering en reactiesnelheid; en indien nodig feedback geven aan leveranciers in coördinatie met de Teamlead strategische inkoop.
  • Analyseren van voorraadgebruikspatronen en trends om voorraadniveaus te optimaliseren, voorraaduitval te minimaliseren en kapitaalkosten te verminderen/optimaliseren.
  • Samenwerken met interne belanghebbenden zoals facility om inzicht te krijgen in hun behoeften en eisen op het gebied van indirecte inkoop.
  • Evalueren van leveranciersmogelijkheden; het onderhandelen van prijzen en kwaliteit en leveringsvoorwaarden om de meest geschikte leveranciers te selecteren
  • Verwerking van inkooporders en zorgen voor tijdige levering van indirecte goederen en diensten
  • Prestaties van leveranciers bewaken en eventuele problemen of zorgen aanpakken
  • Evalueren en optimaliseren van het indirecte inkoopproces om de efficiëntie en kosteneffectiviteit te verbeteren
  • Samenwerken met multifunctionele teams, waaronder productie, logistiek en kwaliteit, om te zorgen voor afstemming van inkoopactiviteiten op zakelijke behoeften

Functie-eisen

Benodigdheden en competenties

  • MBO+ werk- en denkniveau, met enkele jaren ervaring in een inkooprol;
  • Kennis en beheersing van ERP pakketten (bij voorkeur IFS);
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift. Kennis van de Duitse taal is een pré;
  • Je werkt graag in teamverband en weet onder hectische omstandigheden de juiste prioriteiten te stellen.

Arbeidsvoorwaarden

  • De standplaats van deze functie is Nuenen. Hybride werken is mogelijk een dag in de week;
  • 40-urige werkweek;
  • 27 vakantiedagen + 13 ADV en 8% vakantiegeld;
  • Wij volgen de CAO Metalektro;
  • Pensioenregeling via PME.

Wat kan jij van ons verwachten?

Als je bij Aurora aan de slag gaat, kom je in een team van enthousiaste en bevlogen collega's te werken. Binnen een open en familiaire cultuur krijg je bij ons het support en de ruimte om met jouw eigen expertise en ervaring een verschil te maken binnen de organisatie. Daarbij willen we de verbinding opzoeken met de verschillende afdelingen en samen kwaliteit leveren bij onze huidige en nieuwe klanten. Houd jij van een uitdaging? Dan is onze doelstelling om samen met jou verder te groeien en te ontwikkelen!

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Aurora
Meer Operational Buyer vacatures