Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Coördinator Backoffice (28-32 uur) Métier

Metier - Tolbert - 08-11-2022 Naar vacature  

Geniet jij van het aanbrengen van structuur, overzicht en efficiëntie? Heb je daarbij respect voor huidige werkwijzen en werk je graag samen aan procesoptimalisatie? Zie jij snel mogelijkheden voor standaardisering en professionalisering met behoud van kwaliteit? Dan is de kans groot dat je in ons bedrijf snel onmisbaar bent.

Dagelijks in contact met klanten

Naast de hightech machines die we speciaal voor onze klanten ontwerpen en ontwikkelen, zijn we toeleverancier voor fabrieken in de regio. Jij wordt onze single point of entry voor hen: je beheert orders, beantwoordt de telefoon op het bedrijfsbureau en bouwt goede relaties op met klanten. De bestellingen en vragen van deze klanten komen vaak binnen per mail. De mailbox, die nu beheerd wordt door verschillende personen, kan jouw efficiëntie goed gebruiken. Je zorgt dat alle mails beantwoord worden, houdt klanten op de hoogte van de levertermijn, informeert hen vlot bij een eventuele vertraging en verzendt uiteindelijk de facturen. Je verwerkt de orders in ons ERP en checkt zo nodig intern – en extern bij leveranciers – of leverdata nog haalbaar zijn. Met het overzicht dat jij creëert breng je rust waardoor collega’s meer tijd hebben voor de taken waar zij in uitblinken.

Je creëert inzicht en structuur

Naast je dagelijkse taken breng je ook structuur aan in onze processen. Zo kopen we jaarlijks voor grote bedragen aan standaardcomponenten – elektrocomponenten en ruw materiaal – en daarnaast bestellen onze engineers zelf veel specifieke onderdelen en materialen die maar bij een paar leveranciers te krijgen zijn. Onze inkoop wordt nu gedaan door meerdere mensen – jij gaat dat centraliseren. Je brengt overzicht en eenheid aan, waardoor de processen efficiënter zullen verlopen. Het betekent niet dat je alle bestellingen zelf zult plaatsen. Maar wel dat je zoekt naar een gemeenschappelijk kader waarbinnen iedereen kan werken. 

Je start met inventariseren: Wat kopen we nu bij welke leverancier? Welke onderdelen hebben we allemaal op voorraad? Is dat nodig of kan het ook minder? Hoe zit het met de transportkosten en levercondities? Je verkent de markt op alternatieven en bespreekt met de werkvloer of die technisch gezien ook een optie zijn. Standaardiseren en besparen is het doel, maar uiteraard met behoud van de technische kwaliteit en service waar we om bekend staan. De overkoepelende prijsafspraken en jaarcontracten worden gemaakt door de directeur of manager operations. Jij voorziet hen van de juiste informatie en ondersteunt waar nodig. 

Het merendeel van je tijd ben je praktisch bezig met regelen, klantcontact, bestellingen en orders verwerken. De overige tijd besteed je aan coördinerende taken. Je valt onder de manager operations en werkt samen met je collega’s op het bedrijfsbureau die jarenlange ervaring en inhoudelijke materiaalkennis hebben. 

Standplaats: Tolbert

Wat ga je doen?

Vacature

Wat is vereist?

  • Je hebt een afgeronde opleiding op hbo-niveau.
  • Je communiceert gemakkelijk in zowel Engels, Duits als Nederlands.
  • Technische basiskennis of een technische achtergrond is een pre, zodat je technische tekeningen kunt lezen en begrijpen. 
  • We vinden het belangrijk dat je jouw talenten kunt inzetten en op basis daarvan kan de functie altijd aangepast worden;
  • Ervaring met een ERP systeem.

Persoonskenmerken

Jij bent een relationeel persoon, die verbinding, overzicht en structuur brengt. Met jouw innemende persoonlijkheid, natuurlijk overwicht en analytische manier van denken heb je snel inzicht in onze processen. Je streeft naar eenheid in de manier van werken, maar laat daarbij iedereens kracht en talenten in zijn of haar waarde.

Je hebt een sterk probleemoplossend vermogen en houdt ervan om zaken strak te regelen. Je denkt op een gestructureerde manier en houdt gemakkelijk overzicht over alle details, informatie en belangen. In jouw communicatie ben je eerlijk, transparant en servicegericht. Jij hebt een proactieve houding en pakt het werk op dat voor je ligt. Hierin kun je goed denken in oplossingen om zowel de klant als je collega’s het beste te helpen. Je hebt voldoende technisch inzicht om de juiste keuzes te maken. Tot slot ben je communicatief vaardig om zowel collega’s, klanten en leveranciers op een prettige manier te woord te staan.

Info

Standplaats Tolbert
40-urige werkweek
Inkoop
,
Technisch Commercieel
,
Technisch Organisatorisch
,
Verkoop binnen
Afgeronde opleiding op HBO-niveau
Je communiceert gemakkelijk in zowel Engels, Duits als Nederlands
Technische basiskennis of een technische achtergrond is handig, zodat je technische tekeningen kunt lezen en begrijpen

Vacature

Werken bij STT Products BV

STT Products in Tolbert is gespecialiseerd in het ontwerpen, ontwikkelen en produceren van slimme technische oplossingen voor de medische en industriële markt. Ons bedrijf heeft brede kennis van moderne automatiseringstechnologieën in huis, zoals geavanceerde mechatronica, robotica, servotechniek en besturingstechnologie. Hiermee ontwikkelen wij hightech speciaal-machines en volautomatische assemblagelijnen. STT Products begeleidt het gehele proces van inventarisatie, pre-engineering en prototyping tot de definitieve ontwikkeling, optimalisatie en installatie.

Met 40 professionals, ervaren ingenieurs en productontwikkelaars met gedegen kennis van werktuigbouwkunde, elektrotechniek, fijnmechanica en software worden bij STT de ontwikkelingen op het gebied van Smart Manufacturing op de voet gevolgd en toegepast. 

Sinds 2016 hebben we een modern nieuwbouwpand met hightech werkplaats in gebruik. 
Kijk voor een beeld van ons bedrijf en onze projecten op www.sttproducts.nl
40 collega's
Sinds 2016 modern nieuwbouwpand met hightech werkplaats

Vacature

Stel je vraag of solliciteer direct

meer...



Meer vacatures van Metier