Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Solution Architect digitale werkplek

Matchd - Amsterdam - 12-05-2022 Naar vacature  

06-06-2022 tot 05-12-2022
optie op verlenging
36 uur per week
sluit per 25-05-2022 09:00

De functie

Beschrijving behoefte

Als Solution Architect breng je de digitale werkplek binnen Waternet naar een hoger niveau. Je hebt grondige kennis van recente ontwikkelingen voor een digitale werkplek. Doordat je op de hoogte bent van de nieuwste ontwikkelingen, ben je in staat om nieuwe oplossingen voor te stellen.

Door je inspirerende karakter, weet je zowel je team als het management te overtuigen van jouw ideeën. Na een aanvraag vertaal je de vraag naar werkbare oplossingen; je bent dus echt de schakel tussen je team en de rest van het bedrijf. Je bent een coach en een leider; je neemt graag de voortrekkersrol. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over architectuur, inpassing en betekenis van IT-oplossingen.

Als Solution Architect werk je nauw samen met, en kan je als vervanger optreden van, de architect van Cloud. Het is daarom van belang dat je kennis en ervaring hebt met on-prem en Azure infrastructuren.

Beschrijving probleemstelling

Waternet evolueert constant, dus ook de digitale werkplek. Wij streven ernaar om daarom vooraan staan met de nieuwste oplossingen voor digitaal werken op een veilige manier.

Beschrijving afdeling/team

De digitaliseringsorganisatie van Waternet is onderverdeeld in Domeinen en IT Solutions. Er zijn 4 domeinen waarin IT en Business samen werken: Medewerker, Klant, Data en Assets.

De IT-organisatie van Waternet is onderverdeeld in 3 Solutions: Cloud, Digital Workplace en Internet of Things.
Binnen de gehele digitalisering wordt Agile gewerkt. Dit is zowel Scrum als Kanban.
Solution Digital Workplace is verantwoordelijk voor het leveren van de digitale werkplek aan de medewerkers van Waternet met als doelstelling: “Iedereen kan altijd en overal werken”. De Solution Digital Workplace bestaat uit 3 teams: Customer Service, Support en Desktop.

Het team Customer Service is er om vragen van collega’s te kunnen behandelen in de tweede lijn. Het team Customer Support is o.a. verantwoordelijk voor alle decentrale hardware binnen Waternet. Daarnaast leveren zij ook de dienstverlening rondom mobiele telefonie. Het team Customer Desktop is verantwoordelijk voor het leveren van de werkplek, het mobile device management, het packagen van applicaties en de 3e lijns servicedeskvragen. De Solution Digital Workplace (DWP) bestaat uit ongeveer 40 collega's samen met de Business Analist, Product Owner, Scrummaster en Solution manager.

Functie eisen

  • HBO+ werk- en denkniveau;
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring met het toepassen van architectuurconcepten o.a. in het ontwerpen van Microsoft office 365 oplossingen bij het inrichten van een digitale werkplek binnen grootschalige/enterprise omgevingen (Minimaal 2000 werkplekken) en met werkplekvernieuwingstrajecten;
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring met het inrichten en beheren van mobile devices;
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring met (Windows) Virtual Desktop implementaties zoals VMware Horizon en RES/Ivanti, binnen grootschalige omgevingen;
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring met Microsoft Device Management (Intune), Microsoft Advanced Threat Protection;
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar kennis en ervaring op het gebied van werkplekbeveiliging zoals werken onder Identity Access Management, JIT, Microsoft Advanced Threat Protection of Sentinel of vergelijkbare producten;
  • Minimaal 1, bij voorkeur 5, jaar kennis en ervaring van de Microsoft porfolio, zoals Windows 10, Office 365, Azure, Defender ATP, Autopilot en MECM;
  • Minimaal 1, bij voorkeur 5, jaar kennis ervaring van Azure datacenter infrastructuur en server virtualisatie technieken;
  • Minimaal 1, bij voorkeur 5, jaar kennis en ervaring van applicatie virtualisatie en packaging technieken zoals AppV etc.;
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring met Agile/Scrum werkwijze.

Over Matchd

Matchd bemiddelt voor tijdelijke en vaste vacatures, voornamelijk binnen de overheid. Wij werken samen met Freelancers, ZZP’ers, detacheringsbureaus en sollicitanten die open staan voor een tijdelijk loondienstverband met flexibele uren. Je krijgt van ons altijd een terugkoppeling. Na de sluitingsdatum beoordelen wij elke sollicitatie en geven een terugkoppeling. Heb je geen terugkoppeling ontvangen? Laat het ons direct weten, dan is er écht iets misgegaan en zullen we er alles aan doen om dit te herstellen.

U kunt ons ook telefonisch bereiken via
meer...



Meer vacatures van Matchd