Inloggen - Registreer  

Online marketeer

Team Rockstars - 's-Hertogenbosch - 19-04-2024 Naar vacature  

Ben je een online marketing-virtuoos en klaar om jouw skills naar nieuwe hoogten te tillen? Dan is dit jouw moment om te shinen. Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Medior Online Marketeer die ons team binnen een dynamische IT-omgeving komt versterken.

Why?

Maatwerk carrièrepaden
In-house
opleidingsinstituut
Onbeperkt verlof
Cultuur van openheid en diversiteit
Workations

Of deel de vacature!

INFORMATIE OVER JOUW WERKGEVER

Team Rockstars IT is sinds haar oprichting in 2015 gegroeid naar een developershuis van Nederland met een team van 600 geselecteerde Software Developers. Op projectbasis ontwikkelen zij IT-oplossingen voor onze klanten. We groeien hard door en onze ambities zijn eindeloos (denk aan overnames en buitenland). Binnen Team Rockstars IT komt passie en plezier samen. We niet zomaar een bedrijf. We zijn de drijvende kracht achter innovatie en excellentie in de wereld van IT-oplossingen. Met een team van absolute toppers zetten we daarmee een nieuwe standaard en blijven we voorop lopen in een wereld die nooit stilstaat. Onze stijl is anders. Bij ons is de carrière en het geluk van de IT-er waar het om draait, hij of zij is namelijk onze “IT-Rockstar”!

Vanuit onze filosofie “Disrupt the world of working with happiness” hebben we in 2015 een compleet nieuwe manier van werken opgestart; volledig afgestemd op de wensen van de IT’ers die de wereld van morgen gaan bepalen! Onze klanten herkennen dit en weten ons hierdoor meer en meer te vinden. en profiteren hiervan. Klanten als Rabobank, Tennet, ABN-AMRO, NS, Jumbo, ASML, Kadaster, Alliander, KPN, Ziggo en Essent zijn hier voorbeelden van.

jouw missie

Als Medior Online Marketeer ben jij hét brein achter onze online campagnes. Dit betekent dat je verantwoordelijk bent voor het opzetten, beheren en optimaliseren van online campagnes gericht op zowel B2B (contactpersonen bij onze kanten en prospects) als B2C (de developers en engineers) doelgroepen. Je werkt met tools als Google Analytics, Google Ads, Tagmanager, Semrush en LinkedIn Ads om onze proposities (zoals ‘Rockstar op 1’, ‘Rocksolid Software’, ‘Rockstars Valley’ of ‘Team Rockstars Data’, in de spotlight te zetten. Jouw creativiteit kent geen grenzen om het maximale uit je leadgeneratie te halen.

Je zult nauw samenwerken met onze Lead Digital Marketeer en aan haar rapporteer je de prestaties van jouw campagnes.
Als medior Online Marketeer ben je niet alleen verantwoordelijk voor het opzetten en optimaliseren van online campagnes, maar ook voor het onderhouden van een nauwe samenwerking met de recruiters en B2B marketeers van Team Rockstars IT. Samen zorgen jullie voor een geoliede machine tussen leadgeneratie en opvolging, met als doel het werven van (senior) topkandidaten en MQL’s (B2B prospects) binnen de IT-sector.

Agenda waar je energie van krijgt

09:00 – 10:00: Start de week met een standup met team digital. Bespreek de doelen voor deze week en deel eventuele updates.
10:00 – 12:00: Analyseer de resultaten van de campagnes van afgelopen weekend met behulp van Google Analytics en Semrush. Identificeer trends en kansen voor optimalisatie.

12:00 – 13:00: Lunchpauze.
13:00 – 14:00: Strategische sessie met de Lead Digital Marketeer. Bespreek nieuwe ideeën en optimalisatiemogelijkheden voor de komende campagnes.
14:00 – 15:30: Marketing Overleg met het hele team!
15:30 – 17:00 Werk aan het opzetten van nieuwe online campagnes en optimaliseer bestaande campagnes op Google AdWords en LinkedIn Ads.

Dinsdag: Recruitment Synergy Session

09:00 – 10:00: Overleg met de recruiters van Team Rockstars IT. Verkrijg inzichten in de doelgroep en bespreek recente leads en hun conversie.
10:00 – 12:00: Werk aan het opstellen van rapportages met betrekking tot leadgeneratie en online zichtbaarheid voor recruitmentdoeleinden.
12:00 – 13:00: Lunchpauze.
13:00 – 15:00: Brainstorm over mogelijke synergie tussen online marketingcampagnes en recruitmentactiviteiten. Identificeer kansen voor samenwerking.

15:00 – 17:30: Werk aan het implementeren van nieuwe strategieën en campagnes om de synergie tussen marketing en recruitment te verbeteren.

Woensdag: Tool Time

09:00 – 10:00: Diepgaande trainingssessie over nieuwe functies en mogelijkheden van Google Analytics en Google AdWords.
10:00 – 12:00: Werk aan het analyseren van campagneresultaten en het identificeren van optimalisatiemogelijkheden met behulp van Google Tag Manager.

12:00 – 13:00: Lunchpauze.
13:00 – 15:00: Verdiep je in de functionaliteiten van Semrush en LinkedIn Ads. Ontdek nieuwe manieren om onze online zichtbaarheid te vergroten.
15:00 – 17:30: Implementeer nieuwe inzichten en strategieën in lopende campagnes en bereid nieuwe campagnes voor. Plan waar nodig overleg in met de B2B marketeer voor bijsturing op B2B campagnes.

Donderdag: B2B Day

09:00 – 10:00: Je analyseert de resultaten van lopende B2B campagnes en maakt een beknopte rapportage met highlights en kansen voor de senior B2B marketeer.

10:00 – 12:00: Na een stand-up met de B2B marketeers waarin je ze meeneemt in jouw bevindingen en kansen, ga je aan de slag met de implementatie van eventuele nieuwe richtingen en mogelijkheden voor groei.

12:00 – 13:00: Lunchpauze.
13:00 – 15:00: Creeër of optimaliseer campagnes rondom onze B2B-content, zoals whitepapers, casestudies en videos. Zorg ervoor dat de boodschap van je campagnes aansluit bij de behoeften en uitdagingen van onze zakelijke klanten.

15:00 – 17:30: Optimaliseer de B2B-campagnes op verschillende kanalen, waaronder LinkedIn Ads en gerichte e-mailmarketing. Experimenteer met nieuwe targetingopties en messaging om de betrokkenheid en conversies te verhogen.

Vrijdag: Feedback Fiesta

09:00 – 10:00: Beoordeel en maak je feedback en successen van de week inzichtelijk.
10:00 – 12:00: Bespreek individuele prestaties en doelen met de Lead Digital Marketeer.
12:00 – 13:00: Lunchpauze.
13:00 – 15:00: Werk aan het opstellen van een gedetailleerd rapport over de prestaties van de week, inclusief campagneresultaten en aanbevelingen voor verbetering.

15:00 – 17:30: Reflectie op de week en voorbereiding op de komende week. Maak een actieplan voor de volgende stappen en doelen. Deel dit met het marketing team.

Hier herken jij jezelf in

Nobody fits all the boxes, maar als jij heel dicht in de buurt komt van een perfecte score mag je meteen bellen!

  • Je hebt 3-5 jaar ervaring in online marketing en kent de kneepjes van het vak als de binnenkant van je broekzak.
  • Je bent een analyticus pur sang en ziet in cijfers kansen die anderen niet zien. Jouw inzichten zijn scherper dan een mes.
  • Google Analytics, Google AdWords, Tagmanager? Jij draait er je hand niet voor om. De technische kant van online marketing heeft geen geheimen voor jou.
  • Je hebt een trackrecord in het genereren van leads en het boosten van de online zichtbaarheid van proposities, events en beurzen.
  • Ben je bekend in de wereld van technologie en IT, en weet je precies waar de IT-pro’s online rondhangen? Dan is dat een hele grote pre.
  • Je bent een actief netwerker, target gedreven, creatief en een volhouder;
  • Je kan je helemaal vinden in onze kernwaarden: HOERA (Hartelijk, Open, Energiek, Rebels en Ambitie).

Dit hebben wij jou te bieden

Je stapt in een arbeidsvoorwaardenpakket waar je u tegen zegt!

  • De kans om mee te bouwen aan één van de snelst groeiende software dienstverleners van Nederland (FD Gazellen 2018, 2019, 2020, 2021, Top250 snelst groeiende bedrijven in 2019, 2020, 2021, winnaar FCN Jewel award, top-25 meest inspirerende bedrijf van 2021);
  • Uiteraard een mooi salaris, bonusregeling, een flexibel mobiliteitsbeleid, thuiswerkvergoeding, laptop en telefoon;
  • De Team Rockstars Thuiswerkwinkel in samenwerking met Coolblue waar je voor 750,- euro aan producten mag aanschaffen om je hybride thuiswerkplek mee in te richten!;
  • Werken in een dynamisch team met veel flexibiliteit zoals onbeperkt verlof, flexibel werken, mogelijkheid tot workations in het buitenland;
  • Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en (doorgroei) ambities gefaciliteerd door onze interne Rockademy en huiscoaches
  • Werken in een veilige werkomgeving waar je kritiek mag hebben en waar altijd ruimte is voor nieuwe ideeën, plannen en initiatieven;
  • Vette events, feestjes (zoals trips naar Dublin, Parijs en Berlijn en ons Chapter Zero festival) en tech sessies!
  • Vele verwen-momentjes op kantoor, zoals een masseur, manicure, luxe maandlunches, was- en strijkservice (ja echt, je hoeft je overhemden en/of jurken niet meer zelf te stomen en strijken) en de mogelijkheid om samen met je team te sporten bij onze personal trainer.
HQ Collega

SOLLICITEER NU

Wij zijn leergierig en willen je graag leren kennen, maar motivatie- en sollicitatiebrieven zijn niet ons favoriete leesvoer.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Team Rockstars
Meer Online marketeer vacatures