Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Customer Service Representative International Key Accounts
Als Customer Service Representative ben jij de verbindende factor tussen onze internationale key accounts en de Bostik organisatie. Jij bent het eerste aanspreekpunt op het gebied van orders, vragen en klachten en bent verantwoordelijk van order-to-cash. Binnengekomen orders worden verwerkt door je support collega’s. Na verwerking pak jij het over en schakel je met de diverse interne afdelingen om tot een afhandeling en uitlevering van de order te komen. Denk hierbij aan activiteiten zoals: voorraad controleren, overleg met de productieplanner, klanten informeren over de levering en de klanten begeleiden bij de afname van de (nieuwe) producten. Je wordt allround opgeleid zodat je op piekmomenten en in vakanties elkaars werk kunt overpakken. De sleutel tot succes? Alles efficiënt en tijdig verwerken zodat je de verwachtingen overtreft. Je staat er niet alleen voor. De totale afdeling Customer Service bestaat uit 19 collega’s, verdeeld over verschillende klantengroepen en regio’s. Jouw team bestaat uit 4 tot 6 professionele en gepassioneerde collega’s en een Teamlead.
Delen
Jouw Dag!
- Je start de dag met het bekijken van de orderportfolio van jouw internationale klanten en het scannen van alle e-mails die je hebt ontvangen. Zijn er berichten die je met spoed moet beantwoorden? Nieuwe orders ingevoerd om op te pakken? Vragen die je vlot kunt beantwoorden?
- Een van de e-mails betreft een klant die monsters aanvraagt, hier ga je eerst mee aan de slag. Al snel volgt een volgende mail waarin een klant om je hulp vraagt. Hij wil een ander design op de lijmkoker. Telefonisch overleggen jullie wat precies de bedoeling is. Met het nieuwe idee stap je op de afdelingen PIT (Product Introduction & Change Team) en Operations af. Jullie bespreken de mogelijkheden, werken een plan uit en je koppelt dit terug aan de klant;
- Ondertussen zijn er nieuwe orders in het systeem ingevoerd. Je gaat er direct mee aan de slag omdat deze vandaag nog opgevolgd moeten worden;
- De dag vliegt voorbij. Voor je er erg in hebt, is het bijna tijd om af te sluiten. Nog even de laatste e-mails beantwoorden, klanten terugbellen en alle informatie verwerken in het systeem. Met een voldaan gevoel sluit je af, morgen weer een nieuwe dag!
De doelstellingen van de Customer Service Representative:
- De verbindende factor zijn tussen de internationale key accounts, sales en operations ten behoeve van een soepele orderstroom;
- Bevorderen van een proactieve, klantgerichte en commerciële houding op de afdeling Customer Service;
- Zorgen voor een optimale doorloopsnelheid van de orders door proactieve communicatie met de internationale klanten en de collega’s van de verschillende afdelingen binnen Supply Chain en Sales;
- Informeren en adviseren van jouw internationale klanten over lopende orders, met als doel klantenbinding;
- Bewaken van de levertijden en de KPI’s (leverbetrouwbaarheid en kwaliteit van levering);
- Coördinatie en begeleiden van nieuwe artikelen, nieuwe verpakkingsontwerpen en productwijzigingen;
- Dagelijks bezig zijn met continious improvement ten behoeve van proces en efficiency optimalisatie.
Wat breng jij mee?
- Flexibele werkhouding en de vaardigheid om vele ballen tegelijk in de lucht te houden: voor het managen van veel verschillende werkzaamheden ben jij geboren!
- Gewend om te werken in een dynamische en groeiende (productie)omgeving waarbij het goed kunnen prioriteren van werkzaamheden een must is;
- Jouw glas is halfvol. Je hebt een praktische en probleemoplossende instelling;
- Je bent een echte teamplayer en zet jouw kennis graag in om anderen te helpen om de klant zo goed mogelijk te bedienen;
- Je vindt het leuk om, zowel telefonisch als per mail, resultaatgericht en daadkrachtig te communiceren met internationale klanten en de interne organisatie;
- Mbo+ werk- en denkniveau met een commerciële en klantgerichte inslag;
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal is een must, Duitse en Franse taal is een pré;
- Gewend om te werken met Microsoft Office en SAP. Excel beheers je uitstekend.
Waarom kies jij voor Bostik?
- Werken bij een gezonde en innovatieve wereldmarktleider;
- Binnen onze internationale omgeving krijg jij alle ruimte om jezelf te ontwikkelen en je ambities waar te maken door trainingsmogelijkheden via het lokale Smart Learning Center en onze internationale Academy;
- Een functie waarin je veelzijdig bezig bent: klantcontact, orders oppakken, documentatie en monsters verzenden, opvolging/afwikkeling van klachten en productdesign;
- Learning by doing, dus geen standaard administrative functie!
- Je contacten intern en extern zijn echt divers! Met alle afdelingen binnen Bostik heb je wel raakvlakken;
- Passend salaris bij je opleiding en ervaring en een ruim aantal vakantiedagen.
Is Customer Service Representative International Key Accounts bij Bostik jouw droombaan?
Stuur dan snel je CV en motivatie naarmeer...
Meer vacatures van Bostik