Inloggen - Registreer  

Brand Leader (24 uur)

Aviolanda - Woensdrecht - 05-02-2024 Naar vacature  

Aviolanda Aerospace

 is een businesspark met een rijke geschiedenis, gevestigd bij de vliegbasis Woensdrecht. Vanuit een regierol kent Aviolanda een zogenaamd cluster van bedrijven, Defensie, overheid, scholen en kennisinstellingen om de civiele en militaire luchtvaartindustrie te ondersteunen en stimuleren op het gebied van onderhoud en opleidingen. Het is hét Nederlandse cluster voor civiel-militaire spelers gericht op MRO&U (Maintenance, Repair, Overhaul and Utililites), opleidingen & trainingen en innovatie. Hiermee biedt Aviolanda een ideale vestigingsomgeving voor nationale en internationale bedrijven die actief zijn op het gebied van hoogwaardig, flexibel en complex militair en civiel vliegtuigonderhoud.

Bedrijven als Fokker Service Group, Boeing, Airbus, het Nederlands Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium en DutchAero Services zijn op Business Park Aviolanda actief. Ze vinden er synergie en gebruiken en ontwikkelen innovatieve technologieën op het gebied van onderhoud, reparatie en revisie, bijvoorbeeld ten behoeve van de F-35 (JSF). Dit zorgt voor internationale status en voor aantrekkingskracht.

Aviolanda Aerospace, dat werkt vanuit een kleine, slagvaardige organisatie (ca. 7 fte), heeft voor de komende jaren de stevige ambitie om zich definitief op de kaart te zetten als dé landelijke hotspot voor innovatieve bedrijvigheid op het gebied van hoogwaardig 

onderhoud
 aan vliegtuigen, helikopters en onderdelen. Alle activiteiten zijn gericht op het bevorderen van de samenwerking tussen betrokken partijen, het organiseren van een gezamenlijke branding en het aantrekken van nieuwe bedrijven, werknemers en studenten. Niet voor niets is Aviolanda Woensdrecht één van de belangrijkste onderwerpen op de strategische agenda van de regio West-Brabant en een cluster van nationaal belang.

Om aan deze ambitie een bijdrage te leveren dient een zorgvuldig doordachte positionerings- en brandingstrategie te worden geformuleerd en uitgevoerd. Een uitdagende taak voor de Brand Leader die we hiervoor zoeken.

Wat ga je doen?

In deze functie word je verantwoordelijk voor het creëren, positioneren en doorontwikkelen van het nieuwe brand ‘civiel-militaire aerospace cluster’, als toonaangevend binnen haar vakgebied, zowel nationaal als internationaal. Met een

actief uitgedragen positionering weet je de verdere vorming van het cluster aan te jagen, de civiel-militaire samenwerking te stimuleren en de Human Capital agenda om voldoende gekwalificeerd personeel aan te trekken te ondersteunen.

Om dit te bereiken ontwikkel je eerst een nieuw brand, daarna een marketing- en communicatieplan en weet je vervolgens de juiste marketing- en communicatie-activiteiten in te zetten (denk aan het rebranden van de website, de ontwikkeling van een huisstijl, de inzet van social media, het ontwikkelen van promotiematerialen, het organiseren van events en netwerkbijeenkomsten, etc.). Ook houd je de trends in de markt in de gaten en monitor je de concurrentieactiviteiten. Je hebt een belangrijke rol in het bevorderen van de interactie tussen het businesspark en de op het park gevestigde ondernemingen en met het militaire deel van Vliegbasis Woensdrecht. Ook lever je een bijdrage in het aantrekken van nieuwe gebruikers.

Er bestaat de mogelijkheid tot het delegeren van een aantal operationele activiteiten en je legt verantwoording af aan de Algemeen Directeur. Vanzelfsprekend werk je nauw samen met je collega’s binnen het BPA-team om het cluster succesvol te maken.

Wat wordt gevraagd?

Je beschikt over een afgeronde bachelor- of masteropleiding in marketing, communicatie, bedrijfskunde of een aanverwante opleiding. Minimaal 8 jaar relevante werkervaring breng je daarnaast met je mee, opgedaan in een marketing- en communicatiefunctie in een B2B-omgeving. Je hebt hierbij ervaring opgedaan met digitale en social media marketing, PR, branding en marketingonderzoek. Het zou extra mooi zijn als je in een internationale omgeving werkzaam bent geweest.

Als persoon beschik je over strategisch denkvermogen en ben je in staat om effectieve marketing- en communicatieplannen te ontwikkelen die aansluiten bij de doelstellingen van het park. Je bent een verbinder, creatief, innovatief, oplossingsgericht en je beschikt over hands-on instelling. Tot slot ben je tekstueel sterk onderlegd en beheers je de Nederlandse en de Engelse taal.

Wat wordt geboden?

– 

De salarisindicatie voor deze rol bedraagt ca. € 4.500,- tot € 5.000,- bruto per maand (40 uur). Inschaling vindt plaats op basis van ervaring;
  • 26 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband (de gewenste invulling is 24 uur; meer of minder uur is bespreekbaar);
  • Aviolanda heeft een uitstekende pensioenregeling (ABP);
  • De mogelijkheid tot hybride werken;
  • Je krijgt een zeer uitdagende rol en komt te werken bij een nieuwe en ambitieuze club, binnen een dynamische internationale markt.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Aviolanda
Meer Brand Leader 24 uur vacatures