Inloggen - Registreer  

Berenschot Search

Berenschot - Purmerend - 20-04-2024 Naar vacature  

{{alerts[$index].message}}
×

Manager mens en werk bij Werkom

Vacature
Deel deze vacature
Bewaar dit artikel voor later.
Op welk e-mailadres wil je het artikel bewaren? Uw e-mailadres wordt níet opgeslagen.
Dit is geen geldig e-mailadres
Bewaar
Er is iets fout gegaan bij het versturen van de email.
We mailen dit artikel naar {{email}}.
Contactpersonen
Marie-Jeanne Giesen
Lotte Nijs
Wil je werken bij een organisatie met een breed maatschappelijk belang? Bij Werkom kun je écht het verschil maken. Je werk is strategisch en betekenisvol, gericht op het bevorderen van een inclusieve samenleving. Werkom zoekt een manager mens en werk met een passie voor strategie, leiderschap en het creëren van arbeidskansen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ben jij verbindend, mensgericht en resultaatgericht? Dan zoeken wij jou!

Wat ga je doen?

Als manager mens en werk ben je de drijvende kracht achter de afdeling mens en werk en vervul je een centrale rol op tactisch-strategisch niveau. Je bent verantwoordelijk voor de strategie, organisatie en aansturing van de afdeling mens en werk. Daarnaast lever je een belangrijke bijdrage aan concernbrede vraagstukken als senior lid van het management team. Dit is het moment voor veranderingen zowel intern als wat de positie van Werkom in de regio betreft.

Je bent een inspirerende leidinggevende die sturing geeft met hoofd én hart. Een verbinder pur sang en met een open en transparante communicatiestijl. Met empathie stuur jij je teams aan, waarbij je de nadruk legt op samen resultaat boeken. Je realiseert je dat het werk draait om de werkzoekenden die hulp nodig hebben. Je bent organisatiesensitief en begrijpt politiek-bestuurlijke gevoeligheden. Hiernaast heb je een ondernemende geest die kansen ziet én benut. Doordat je ervaren bent in het zaken doen in het bedrijfsleven weet je Werkom als organisatie stevig op de kaart te zetten en relaties met het bedrijfsleven verder uit te bouwen.

Je bereikt jouw doelen door:
  • de strategische doelstellingen te vertalen naar de uitvoering met je teams;
  • uitvoeringsbeleid te ontwikkelen, te implementeren en resultaten te boeken;
  • verschillende KPI’s te beheren, zoals plaatsingen naar werk, baanindicaties, loonkostensubsidies en beschutte werkplekken;
  • netwerken te onderhouden, uit te bouwen en partnerschappen te realiseren in het bedrijfsleven en met de diverse gemeenten; door samen te werken met instanties, zoals UWV, wijkcentra, scholen (Pro/VSO) en het Werkgeversservicepunt;
  • op de hoogte te blijven van wetgeving en landelijke ontwikkelingen, innovaties te creëren en te bevorderen en kansen en bedreigingen te signaleren.

Over Werkom

Werkom werkt voor werkzoekenden én werkgevers. Als werkleerbedrijf van de gemeenten Zaanstad en Purmerend, helpen zij mensen met afstand tot de arbeidsmarkt weer aan het werk. Het doel is hierbij helder: zoveel mogelijk mensen hun eigen inkomen laten verdienen. Dit doen ze door trajecten voor werkzoekenden in hun eigen werkleerbedrijf én in het bedrijfsleven die werkzoekenden helpen om een duurzame baan te vinden.

De afdeling mens en werk staat voor een inclusieve samenleving waar iedereen, met of zonder beperking, in kan deelnemen. De afdeling begeleidt en ontwikkelt mensen die een overbrugbare afstand tot de arbeidsmarkt hebben naar passend werk. Dit doen zij voor de gemeenten Purmerend, Zaanstad en klantgemeenten. Jaarlijks bemiddelen ze gemiddeld 400 mensen naar een baan via ontwikkeltrajecten. De afdeling bestaat uit twee teams die worden aangestuurd door een teamleider waar in totaal zo’n 70 mensen werkzaam zijn met ieder hun eigen expertise, zoals jobcoaches, casemanagers, adviseurs, trainers, de instroomafdeling en de backoffice.

De afdeling mens en werk is de core business van Werkom. Het is aan jou om met je afdeling en de maatschappelijke stakeholders de trajecten verder te verbeteren en Werkom stevig in de regio te verankeren.

”Een zichtbare, mens- en resultaatgerichte manager voor de afdeling mens en werk die inspireert, verbindt en benaderbaar is.”

Wat biedt Werkom jou?


Naast een prettige werksfeer en een fijne organisatiecultuur, biedt Werkom jou:
  • een bruto jaarsalaris inclusief Individueel Keuzebudget (IKB) van maximaal € 102.886 op basis van een fulltime dienstverband van 36 uur per week (32 uur is ook mogelijk), conform CAO SGO schaal 13;
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder pensioenopbouw, betaald ouderschapsverlof en opleidingsfaciliteiten.

Wat neem je mee?

Je bent een stevige, strategische en verbindende leidinggevende, waarbij je ervoor zorgt dat het proces rondom de werkzoekenden centraal staat binnen de organisatie. Daarnaast heb je:

  • een wo-werk- en denkniveau;
  • meerdere jaren ervaring als leidinggevende in een strategische rol;
  • een warm hart voor het sociaal domein en affiniteit met re-integratie;
  • een ontwikkelgerichte houding met oog voor het welbevinden van medewerkers, je biedt duidelijke kaders, maar geeft ook voldoende ruimte aan de teams;
  • ondernemerschap en commercialiteit: je kunt je moeiteloos in het regionale netwerk bewegen en schakelen met de gemeenten en bedrijven;
  • kennis van de relevante wetgeving (pré).

Geïnteresseerd?

Kun jij in deze functie jouw passie, kennis en ervaring kwijt? Verras ons dan met jouw curriculum vitae en motivatie. Stuur deze zo snel als mogelijk, maar uiterlijk 19 mei middels onderstaande solliciteerbutton. Werkom heeft Berenschot Search gevraagd te helpen bij de invulling van deze vacature. Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met Marie-Jeanne Giesen (06-57597948) of Lotte Nijs (06-25722589), beide consultant bij Berenschot Search. Ze vertellen je graag meer over de functie!

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Berenschot
Meer Berenschot Search vacatures